Posts

Posts uit februari, 2009 tonen

Elektronisch Patiëntendossier

Geachte dames, heren, Graag zou ik van elk inidividueel persoon die Uw partij vertegenwoordigt in de Tweede Kamer (dus inclusief eventuele ministers en staatssecretarissen) antwoord hebben op de volgende eenvoudige vraag: Bent U VOOR danwel TEGEN het principe van/de invoering van het Elektronisch Patiëntendossier (EPD)? Gelieve UITSLUITEND met "voor" of "tegen" te antwoorden. Kamerleden, ministers en staatssecretarissen die NIET binnen twee maanden na vandaag (20 januari 2009) reageren geven daarmee te kennen TEGEN het EPD te zijn. Dit onderzoek is een reaktie op de conclusie van minister Klink dat 330.000 mensen bezwaar hebben aangetekend tegen het opnemen van hun medische gegevens in het EPD. Volgens de minister zijn er DUS maar 330.000 mensen tegen en ruim 15 miljoen voor. Ik wil U allen dan ook met klem verzoeken op dit korte onderzoek te reageren om zodoende de burger duidelijk inzicht te verschaffen in de standpunten van de diverse politici en partijen. Aanva

Antwoord op: Verzekering IV

Gisteren kreeg ik al antwoord (met excuses!) op de vragen die ik stelde aan mijn verzekerings-tussenpersoon: Polisnummer : PP00000747   Geachte heer Weijnschenk,  Inzake bovengenoemde verzekering en refererend aan uw e-mailbericht dd. 16 februari jl. delen wij u mede dat de incasso van de jaarpremie en de opmaak van de pakketpolis met maandbetaling helaas langs elkaar heen gegaan zijn.  De pakketpolis met maandbetaling zal door de afdeling volmacht opgemaakt worden en binnen twee dagen aan u worden ingezonden.  Voor het ontstane ongemak bieden wij u onze excuses aan.   Met vriendelijke groet,   De Groot Adviesgroep  Mevrouw Renée Peer   T: 0299 - 373109 F: 0299 - 373161  E: info@degrootadviesgroep.nl  Blijkbaar werken daar verschillende mensen die verschillende taken hebben, want: Geachte heer Weijnschenk,  Naar aanleiding van uw laatste email van 16 februari terzake de afwikkeling van de brandschade berichten wij u als volgt.   Terzake uw vraag inzake de schoonmaak- en opslagkosten zi

Verzekering IV

Beste mensen, Op 4 januari alsook op 8 januari, 2 februari én 9 februari stelde ik jullie een vraag die vermoedelijk te ingewikkeld is om te kunnen beantwoorden. Het is dat of mijn vraag wordt moedwillig genegeerd. Dat laatste kan ik mij nauwelijks voorstellen, zeker niet na de jarenlange goede verstandhouding die er tussen ons heerst. In het kader daarvan ben ik bereid De Groot Assuradeuren/Tine Zwaan Assurantiën 48 uur de tijd te geven om met een afdoende antwoord te komen op de nu voor de vijfde maal gestelde vraag:"Waar staat in de verzekeringspolis dat de verzekerde zelf opdraait voor de kosten van schoonmaak en opslag van uit een woningbrand geredde inboedel?" Kunnen jullie dat niet aantonen dan gelieve alsnog over te gaan tot de uitbetaling van de 5.500 euro die dat schijnbaar (ondanks meerdere verzoeken aan jullie nog immer geen specificatie ontvangen) gekost heeft en is ingehouden op het in totaal aan mij uitgekeerde. Ook moet mij nog even van het hart dat ik bijna d

Kinderrechten

Geachte heer Horseling, Vermoedelijk bent U niet op de hoogte van de inhoud van het internationale verdrag betreffende de rechten van het kind. Om die reden wil ik U wijzen op één der basisprincipes van dit -ook door Nederland erkende- verdrag: "Belang van het kind . Bij alle beslissingen die door de overheid, instanties en volwassenen worden genomen, behoort het belang van het kind de eerste overweging te zijn." De vraag aan U is nu of het in het belang van de kinderen is dat zij nog zitten opgesloten terwijl de volwassen man die de eigenlijke dreigbrief stuurde is heengezonden zonder juridische gevolgen te hoeven aanvaarden voor zijn zeer onbezonnen aktie. Van tieners kan worden verwacht dat zij kattekwaad uithalen maar van volwassenen niet. Het kan natuurlijk zijn dat U zich gestuurd voelt door de publieke opinie die eist dat de twee kwajongens worden berecht volgens het volwassenen-recht maar ik denk dat indien U bij uzelf te rade gaat en het gezond verstand laat prevaler

Email

Got an email saying I didn't get the part I aditioned for

Audition

Had an audition today and got a rose from a lady at the trainstation.

Verzekering IV

Narekenen van ontvangen voorschotten en andere bedragen leverde een kleine discrepantie op. Namelijk eentje van 5.500 euro. Vandaar een e-mail aan de verzekering: Beste Ramon, Mijn welgemeende excuses voor de harde woorden onlangs . Het is geenszins mijn bedoeling geweest naar jou als persoon uit te vallen. Het was gewoon dat op het moment dat ik wéér hoorde dat het nu toch echt allemaal in orde was en het wéér niet zo bleek te zijn omdat er wéér "iets" mis was gegaan, ik even geen zin had om aardig te zijn. Zie bijvoorbeeld ook een UWV-helpdeskmedewerkster: zij persoonlijk kan er niets aan doen wanneer er iets mis gaan met de uitkering van een klant maar van diezelfde klant krijgt zij wél de wind van voren. Ik vrees dat ik jou ook een beetje zo behandeld heb. Waarvoor nogmaals mijn excuses. Het was wel frappant dat toen ik je aan de lijn had, het toegezegde bedrag een uur later via een spoedbetaling op mijn rekening stond. Heb jij dat geregeld? Ontzettend bedankt! Toch

Antwoord op: KPN III, deel 2

De KPN had zonder mijn toestemming noch medeweten mijn gegevens doorgegeven aan het NIPO zodat die organisatie een onderzoek kon doen naar klachtenafhandeling door de KPN-medewerkers. Dit gegeven is in strijd met de bepaling dat de KPN nooit gegevens van klanten aan derden verstrekt en ik deed daar dan ook mijn beklag over. Het duurde even maar hier is het oficiële antwoord: Geachte heer W. Door U is bezwar gemaakt tegen een NIPO onderzoek dat in opdracht van KPN is uitgevoerd. U beroept zich daarbij op de geldende privacywetgeving. In uw geval zijn doro KPN uw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden gebruikt dan noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst met u als klant. Op basis van deze regel heeft KPN het NIPO verzocht u uit te nodigen voor het invullen van een enquete. KPN vindt het van belang dat de ervaringen van een klant met de dienstverlening van KPN door een onafhankelijke partij worden onderzocht. KPN gaat uiterst zorgvuldig om met de uitkomsten van dit onder

Antwoord op: Postbank II, deel 3

Kreeg eindelijk een écht antwoord van de Postbank op de vraag waarom klanten moeten betalen voor het storten van gespaard muntgeld op de eigen rekening en waarom het gratis is om muntgeld te laten storten op de spaarrekening om het vervolgens over te schrijven naar de betaalrekening. Dat laatste lijkt mij duurder en omslachtiger: Geachte heer W, In uw e-mail van 17 januari 2009 geeft u aan dat het lang heeft geduurd voor u antwoord heeft ontvangen op een eerdere vraag en dat dit antwoord bovendien niet correct was. Hiervoor bieden wij u onze verontschuldigingen aan. Tevens geeft u aan dat u nog geen antwoord heeft gekregen op uw vraag betreffende het storten van muntgeld op een spaarrekening dat u vervolgens doorboekt naar de Girorekening. Ook vraagt u waarom er geen stortingsautomaten in bestaande vestigingen worden geplaatst. Graag geven wij u onze reactie. Door de stijging van onder andere administratie- en verwerkingskosten is het produkt 'Pasmunt' (het inwisselen of storte

Verzekering III

Beste Tine, Afgelopen donderdag belde Ramon mij met de heuglijke mededeling dat het nu allemaal rond was en ik vrijdag eindelijk de uitbetaling van de inboedel-verzekering zou ontvangen."Morgen staat het op je rekening. 100 Procent zeker! Ik regel een spoedbetaling." Nu had Ramon vanaf wel vaker gezegd dat ik "binnenkort" m'n geld zou hebben dus ook deze keer was ik niet erg verbaasd te ontdekken dat het geld nog niet op m'n rekening staat. Ongetwijfeld is daar wederom een goede reden voor te verzinnen. Maar eerlijk gezegd heb ik meer dan genoeg excuses en smoesjes gehoord. Zowel van Ramon ("Ik had het dossier in oktober al afgesloten omdat ik dacht dat alles rond was".) alsook van de schade-expert die meerdere malen had toegezegd alles te hebben opgestuurd alleen maar om mij en Ramon te laten ontdekken dat hij meerdere malen gewoon glashard gelogen had. Het is al niet leuk om veel van je (soms dierbare) spullen kwijt te raken in een brand die ook