Posts

Posts uit juli, 2009 tonen

SP

Ik vroeg via Rosita van Gijlswijk aan de SP waar mijn raadslidmaatschapscompensatiegeld blijft en waarom het zo lang moet duren voordat ik wat hoor van hen. Beste Rosita, Het is inmiddels weer een paar maanden terug dat ik de SP had gevraagd mij antwoord te geven op mijn vraag over compensatiegeld maar wellicht is Marga vergeten mijn bericht aan jou door te sturen of heb jij geen tijd gehad op mijn vraag in te gaan. Natuurlijk heeft de SP het te druk met van alles en nog wat om nog tijd uit te trekken voor vragen van (ex-)raadsleden maar toch wil ik jou dringend verzoeken alsnog mede te delen wanneer ik mijn compensatievergoeding ontvang. Eerlijk gezegd steekt het een beetje dat de SP blijkbaar haar eigen gelijkheidsbeginsel uit het oog is verloren en als ik dan lees dat bijvoorbeeld Agnes Kant een taxirit van Den Haag naar Amsterdam stante pede vergoed krijgt en de partij de nieuwe stropdas van Jan Marijnissen zondermeer betaald dan vraag ik mij af waarom niet-bekende raadsleden zo la

Antwoord op: E.ON

Geachte heer W, Op 15 juni en op 30 juni 2009 hebben wij uw e-mails ontvangen. Hierin geeft u aan dat u bezwaar maakt tegen het verbruik zoals in rekening is gebracht op onze jaarafrekening. Uw reactie hebben wij geregistreerd als klacht met kenmerk 2009Sek5053. In deze e-mail gaan wij verder in op uw klacht. Meterstanden jaarafrekening De netbeheerder is verplicht om elk jaar een stand aan te leveren aan de leverancier. E.ON is als leverancier verplicht om minimaal één keer per jaar een (jaar)afrekening naar de klant te versturen. Deze twee momenten, de opnamedatum van de meterstand en het moment van afrekenen, hoeven niet gelijk te lopen. De aangeleverde meterstanden door de netbeheerder moeten wel gebruikt worden bij het opmaken van uw jaarafrekening door uw leverancier. Het kan voorkomen dat u het ene jaar eerder een meterstandenkaart ontvangt dan het andere jaar of dat de meteropnemer langskomt aan het einde van april, terwijl u normaal een kaart ontvangt aan het begin van april

Antwoord op: Starguide

Shoebox Media B.V. is doet aan Vermogensbeheer, managementwerkzaamheden en is de holding van MediaInc (pers-en Nieuwsbureau)Starsteps (castingbureau), StarShoots (Fotostudio), Starguide (castingbureau) en Soundseeing (ondermeer geluidsstudio)De directie bestaat uit twee mensen waaronder Sander Hamburger. Het bedrijf reageerde vlot op mijn bericht van kortgeleden. Hier hun reactie, vlak onder de mijne: Bedankt voor de snelle en goede reaktie (de enige juiste in mijn ogen). Ook deze zal ik vermelden op http://vragen.blogspot.com De bank heeft het bedrag in mijn opdracht reeds teruggestort. Met vriendelijke groet, TW info@starguide.nl wrote: Beste T, Wij hebben e.e.a. nagekeken en zien dat je inderdaad al wel uitgeschreven had moeten worden als vollid en dat de afschrijving van het bedrag dus foutief is gebeurd. Wij hebben DocData Payments opdracht gegeven het bedrag aan je terug te boeken. Het kan tot 36 dagen duren voordat je dit weer op je rekening hebt. Excuses voor het ongem

Starguide

Beste mensen, Vandaag kwam ik erachter dat ondanks de afzegging die ik ruim op tijd heb verstuurd toch weer het inschrijfbedrag voor een heel jaar van mijn rekening is afgeboekt van mijn bankrekening. Uiteraard ben ik het hier niet mee eens en ik heb dan ook de bank opdracht gegeven het betreffende bedrag terug te boeken. Met een korte speuractie op het internet ontdekte ik dat ik bij lange na niet de enige ben bij wie dit is gebeurt. Gemakshalve ga ik ervanuit dat jullie geen juridische problemen willen en dit soort fouten in de toekomst voorkomen. Voor de duidelijkheid is dit bericht gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com Met vriendelijke groet, TW P.s. Volledigheidshalve wijs ik jullie erop dat de eventuele kosten voor juridische bijstand in deze voor rekening komen van Starguide. Verder mag jullie directie aan de tafel bij Kassa (waarvan de redactie inmiddels op de hoogte is van jullie praktijken) uitleggen waarom jullie je niet aan de wet hoeven te houden.

Vervolg op: E.On II

Het E.On reageert niet op mijn bezwaarschrift maar stuurt mij wel een aanmaning voor de bijbetaling van bijna 600 euro voor het verbruik van veel meer aan gas en elektra dan ik zelfs gebruikt kan hebben omdat ik hier vorig jaar zes maanden lang vanwege brand niet eens woonde. Vandaar deze brief: Geachte heer, mevrouw van de Schoot, Helaas zijn de mensen van de Klantenservice bij E.On al tijden telefonisch niet bereikbaar en acht ik de wachtmuziekjes van onvoldoende kwaliteit om voor langer dan 5 minuten per keer in de wacht gezet te worden. Naar de radio luisteren is bovendien vele malen goedkoper dan 10 cent per minuut. Het spijt mij te moeten constateren dat het E.On niet behaagt inhoudelijk in te gaan op bezwaarschriften. Uiteraard ontving ik wél een dreigbrief naar aanleiding van het feit dat ik de exorbitante bijbetaling nog niet heb voldaan. Ik zal weigeren die te betalen tot het E.On mij heeft duidelijk gemaakt waarom ik voor meer kwh moet betalen dan dat ik daadwerkelijk heb ve