Posts

Posts uit augustus, 2011 tonen

GVB II

Mijn antwoord op de reactie van het GVB van vandaag: Geachte heer of mevrouw Klantenservice GVB (dat is blijkbaar uw naam), In mijn eerder schrijven vermelde ik specifiek de aankondigings-posters die reizigers van informatie horen te voorzien. Ongetwijfeld heeft u uitgebreid gecommuniceerd over het langer dan gepland gesloten zijn van de metrotunnel maar helaas heeft informatie hieromtrent mij pas achteraf bereikt. Maar ik zal voortaan elke dag even een kijkje nemen op de website van het GVB . Het is een bijzonder ernstige fout van mij dat ik dat niet eerder besloten heb want de informatie is - hoewel niet direkt te vinden en vrij omslachtig beschreven - zeer uitgebreid. (Ook moet ik natuurlijk gewoon wekelijks langskomen bij het GVB informatiepunt en informeren of er inmiddels nieuwe folders zijn over nieuwe ontwikkelingen binnen het openbaar vervoer in Amsterdam.) In elk geval uitgebreider dan de mededeling op een poster op station Waterlooplein: "Dit (metro)station is

Antwoord op: GVB

Vandaag ontving ik een antwoord van het GVB op mijn recente brief : Geachte heer W, Dit is een reactie op uw bericht 19 augustus waarin u o.a. meldt dat de informatie over de tijdelijke sluiting van een deel van het metrospoor niet voldoet. Spijtig Allereerst laten we u weten het spijtig te vinden dat u, uw zoon en de kennis waarnaar u onderweg was hinder hebben gehad van het tijdelijk ontbreken van het metrovervoer tussen het Centraal Station en het Amstelstation. Informatie Juist om de hinder die een dergelijke sluiting kan veroorzaken zo klein mogelijk te maken hebben wij tijdig en herhaaldelijk informatie verstrekt over dit onderwerp. We hebben daarbij onze site, folders en de media in ruime  mate gebruikt. Ook hebben wij op alle metrostations en in de metro's affiches opegehangen met mededelingen over de maatregelen. Alle informatie gaat ook in op de alternatieven die er zijn, zoals buslijn 59, die zo goed als mogelijk is bovengronds het tracé van de metro volgt en

GVB

Afbeelding
Geachte dames, heren, Gisteren wilde ik met mijn zoon samen een kennis opzoeken die in een deel van de stad verblijft dat qua openbaar vervoer vrijwel uitslutend per metro bereikbaar is. Bij Amsterdam Centraal station aangekomen bleek dat station te zijn afgesloten vanwege (naar ik begrepen heb door mismanagement uitgestelde) werkzaamheden. Via een aanplakbiljet werd de reiziger aangeraden vervoer te nemen naar het Waterlooplein om vanaf daar verder te reizen per metro. Op voornoemd station aangekomen kregen wij een verrassing te verwerken: het metrostation Waterlooplein bleek afgesloten en per aanplakbiljet werd de reiziger verzocht gebruik te maken van ander vervoer om daarmee naar Centraal Station af te reizen voor verder transport per metro... Wellicht betreft het hier een goedbedoelde grap van een of meerdere medewerkers van de GVB-afdeling Communicatie maar met mijn slechte been, een teleurgestelde zoon en een teleurgestelde kennis kon ik er niet echt hartelijk om lac

Ymere

Geachte dames, heren, Ooit was een woningbouwbedrijf een stichting of vereniging die ten doel had om mensen aan een bij hun situatie passende woning te helpen. Vandaar ook dat het stichtingen of verenigingen waren. Zonder winstoogmerk. Geld verdienen met het helpen van mensen was bijzaak. Inmiddels zijn de tijden veranderd en zijn de dienstverlenende instituten van toen gewoon commerciële bedrijven. Niets mis met geld verdienen op zich maar helaas wordt maar al te vaak uit het oog verloren wat het oorspronkelijke doel was van het bedrijf. Het verdriet mij dat ook Ymere de prioriteit heeft verlegd van dienstverlening naar geld verdienen; het tevreden stellen van de huurder is bijzaak geworden. Het gaat nu toch vooral om zo veel mogelijk geld binnen te halen. Een schrijnend voorbeeld vind ik het feit dat de woning naast de mijne werd aangewezen als modelwoning met als doel zoveel mogelijk potentiële kopers aan te trekken. Wekenlang werd er flink getimmerd om de ruim 120 jaar oude