Posts

Wastafel

Geachte mevrouw Ziepzeerder, Hoewel het duidelijk is geworden dat een woningbouwbedrijf heden te dage uitsluitend bestaat om zoveel mogelijk winst te genereren en de oude doelstelling van goede en betaalbare woningen te leveren helaas is losgelaten moet mij toch iets van het hart. In de eerste plaats mijn hartelijke dank het door Uw dienst aangestuurde servicebedrijf ertoe te bewegen mij te bellen voor een afspraak omtrent mijn lekkende wastafel. Al leveren Uw pogingen hoegenaamd niets op, getuige het feit dat zij vanaf het eerste verzoek in juni van dit jaar nog niets van zich hebben laten horen. In de folder die U mij eerder stuurde staat dat het woningbedrijf voor vervanging van sanitair zorgdraagt indien de huurder een zogeheten "servicecontract" afsluit ten bedrage van bijna 5 euro per maand. Niet alleen vind ik dit behoorlijk veel geld maar ook ben ik niet van zins te betalen voor service die gratis behoort te zijn. Bovendien meen ik in mijn recht te staan omdat ik inde...

Antwoord op: GVB deel 2

Van het ROA ontving ik vandaag antwoord op mijn vraag aan hen, gesteld op 17 juni jl: Geachte heer W, Op 17 juni jl. ontvingen wij uw email met de vraag waarom je niet meer terecht kunt op de GVB-website voor meer informatie omtrent de wijziging van de dienstregeling per 28 mei jl. Wij hebben hierover navraag gedaan bij het GVB. Het GVB heeft er bewust voor gekozen om de toelichtende tekst over de lijnwijzigingen na enige tijd te verwijderen omdat het anders 'oud nieuws' zou worden dat tot verwarring zou kunnen leiden. Wel geeft het GVB aan dat geĆÆnteresseerden via een telefoontje (0900-8011, lokaal tarief) of mailtje (via www.gvb.nl ) naar de klantenservice op verzoek alsnog de betreffende tekst kunnen krijgen. Wij zullen de link nu ook zo spoedig mogelijk van de ROA-website verwijderen en wij danken u voor uw oplettendheid. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geĆÆnformeerd. Met vriendelijke groet, Machiel Kouwenberg Beleidsadviseur

Antwoord op: GVB

Op 23 juni jl. stelde ik een vraag aan het Gemeentelijk VervoerBedrijf. Een drietal dagen later ontving ik het volgende antwoord: Betreft: Uw klacht of vraag over onze dienstverlening, bij ons bekend onder nummer 108629 Geachte heer / mevrouw W, In antwoord op uw e-mail willen wij graag reageren. U kunt de cijfers ver het aantal passagiers op onze website www.gvb. nl nalezen als u dat wilt. Wij sturen u het antwoord van de vervoerplanning betreffende de wijziging van bus 29. Alle lijnwijzigingen voor het nieuwe vervoerplan van het GVB gaan in per 28 mei 2006. Met uitzondering dus van deze wijziging, omdat de lijnwijzigingen van Arriva al in december ingaan. Landsmeer krijgt met de nieuwe lijnvoering wel weer andere en in aantal gevallen ook betere verbindingen. Lijn 173 gaat bijvoorbeeld vaker rijden. Nieuw is ook, dat Arriva langs het winkelcentrum Buikslotermeerplein gaat rijden. Die informatie is op te vragen op www.arriva.nl In de spits zijn inderdaa...

GVB

Door alle commotie rond de nieuwe dienstregeling van het GVB en het voortdurende afschuiven van de schuld onderling tussen GVB, Gemeente en ROA vond ik het tijd worden voor een paar vragen aan het GVB, de eerstverantwoordelijke: U beweert dat buslijn 29 niet rendabel was en daarom moest verdwijnen. Daarmee beweert U indirekt dat de chauffeurs op die lijn liegen. Volgens hen namelijk zit de bus met name in het spitsuur meer dan vol. Om alle twijfel weg te nemen verzoek ik U mij de passagierscijfers te doen toekomen van alle bus- en tramlijnen die het afgelopen jaar namens het GVB in Amsterdam rondreden om zodoende voldoende vergelijkingsmateriaal te hebben om Uw bewering te kunnen staven. Ten overvloede wijs ik U nog even op het bestaan van de Wet Openbaarheid van Stukken. Ik stelde het GVB een andere betrekkelijk eenvoudige vraag: Het overzicht met de wijzigingen in het lijnennet per 28 mei jongstleden is verdwenen van de website. Waarom is dat? Het ROA is haar opdrachtgever en kreeg v...

Vervolg op: Factuur

Op 10 april , precies een maand geleden dus, deed ik het nog netjes zonder de naam van het bedrijf te noemen. Aangezien ik nu nog steeds mijn betaling voor een boeking op 22 november 2005 binnen heb voel ik mij genoodzaakt het betreffende bedrijf Ʃn hun administratiekantoor met naam en toenaam te noemen. Bij deze dus: Administratiekantoor Amsterdam (AKA) BV Beste mensen, Bijgaand de correspondentie met Hollands Glorie Casting betreffende een voor hen uitgevoerde opdracht op 22-11-05: Sandwichboard Club Sinners voor ThisisGreat. Naar aanleiding van die correspondentie heb ik uiteindelijk van jullie een gageverklaring ontvangen die ik onmiddellijk heb ingevuld en (voorzien van een kopie van mijn paspoort) teruggestuurd. Mij was niet eerder verteld dat ik die nodig had. Zowel niet door Hollands Glorie alsook niet door jullie. Eigenlijk had ik die automatisch toegestuurd moeten krijgen. Dat is echter niet gebeurd. Volgens een toezegging van Louise van jullie kantoor zou ik binnen korte ti...

Antwoord op: Roken II

Op 10 maart stuurde ik minister Hans Hoogervorst een vraag over zijn anti-rokenbeleid. Onlangs kwam het antwoord: Geachte heer W, In uw e-mail richtte u zich tot de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, de heer Hoogervorst. De voorlichting over het beleid van de minister wordt gedaan door de directie Voorlichting en Communicatie. De Minister wordt door de Directeur Voorlichting en Communicatie voortdurend op de hoogte gehouden van brieven, meningen en ervaringen van burgers en vaak leerzame signalen uit de samenleving. De heer Hoogervorst hecht er ook aan, te weten wat er onder individuele burgers leeft. Het verhogen van de prijs van tabaksproducten heeft een direct effect op de vraag naar tabaksproducten. Uit de literatuur is bekend dat een prijsstijging van 10% leidt tot een daling van de vraag naar tabaksproducten met 4% (prijselasticiteit -0,4). Dit effect komt deels doordat er rokers zijn die stoppen met roken en deels doordat er rokers zijn die minder gaan ...

Factuur

Had in november van het vorig jaar een booking via een castingbureau. Omdat in februari de betaling daarvoor nog niet bij mij binnen was stuurde ik een aanmaning. Daar werd niet op gereageerd zodat ik vanmorgen besloot het hier gepubliceerde berichtje te sturen waarop slegs enkele uren later antwoord kwam. Als reaktie stuurde ik onderstaand bericht. Beste ....., Telefonisch was indertijd (een bedrag van) ..... afgesproken. Voor nu neem ik genoegen met de opgegeven ..... maar in de toekomst zal ik niet meer voor ..... werken voordat ik VOORAF een en ander op papier heb staan. Bovendien zal ik andere klanten op de hoogte stellen van jullie werkwijze zodat hen het een en ander bespaard blijft. De gageverklaring heb ik nog niet binnen. (Als ik cynicus was zou ik nu verklaren dat ik morgen van ..... hoor dat die "toevallig" net verstuurd is...) Verder staat het een goed aangeschreven bureau als ..... niet dat de betaling voor een booking ruim vier maanden op zich laat wachten. Da...