Posts

Vervolg op: XS4ALL

Beste Niek, Ik heb jouw antwoord met interesse gelezen. Buiten het feit dat het bijzonder onbeleefd is om een aanhef te beginnen met "LS" terwijl naam én geslacht van de geadresseerde bekend zijn en jij blijkbaar nooit geleerd hebt om te ondertekenen met je achternaam had ik toch nog een paar opmerkingen: Zelf kom ik uit een tijdperk in de geschiedenis dat het gebruikelijk was voor een bedrijf om service te verlenen aan de klant. Laat ik je een voorbeeld geven: wanneer een slager jou een bedorven kip verkoopt, wat verwacht je dan? Dat de slager jou zijn excuses en een nieuwe kip aanbiedt of dat hij de schuld legt bij de boer en het distributiebedrijf? Helaas voel ik mij door jouw antwoord genoodzaakt mijn heil te gaan zoeken bij een andere provider. Ik wens je veel succes in je verdere loopbaan. Met verschuldigde hoogachting, Dhr. T. Weynschenk P.s.: Voor de goede orde meld ik je nog even dat mijn vragen en jouw reaktie daarop staan gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com ...

Antwoord op: XS4ALL

Nog niet zo lang geleden stuurde ik een mailtje naar m'n provider, XS4ALL. Hier is het antwoord: >>LS, U heeft voor de verbinding zelf geen contract met XS4ALL maar met KPN. Kijkt U maar in de papieren. Wij zijn niet in staat en hebben geen gereedschap om KPN problemen op te lossen. Met vriendelijke groet, Niek Buiten dat het natuurlijk bijzonder onbeleefd is om een aanhef te beginnen met "LS" terwijl iemands naam en geslacht bekend zijn is het ook een onzinnig antwoord. Stel dat ik een bedorven stuk kip koop bij de slager dan wil ik van die slager ofwel een goed stuk kip in ruil danwel m'n geld terug. Stel dat die slager mij zou uitleggen en zou zeggen:"Tsja, U moet bij de distributeur zijn en niet bij mij: ik verkoop die kip alleen maar, de boer en de distributeur zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit." Nonsens dus. Dat antwoordde ik ook Niek, die helaas door zijn ouders nooit is geleerd dat je altijd ondertekend met tenminste je achternaam.

Xs4ALL

M'n internet-provider doet niet waar ik voor betaal en vandaar dit briefje: Heb slechts zo'n 20 uur per dag internetverbinding via een Speedtouch 546-modem van ongeveer een half jaar oud. Had er al eerder problemen mee en werd toen doorverwezen naar de KPN die mij weer doorverwees naar XS4ALL. Soms valt de verbinding voor enkele seconden weg en soms enige uren. De vragen op de KPN-FAQ site http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-st546v6.html#nowhere zijn niet aanklikbaar en de helpdesk is niet telefonisch bereikbaar. Aangezien ik van XS4ALL de rekening krijg voor een 24-uurs verbinding vraag ik XS4ALL dit probleem op te lossen. Lukt dat niet binnen een redelijke termijn dan zal ik overstappen naar een provider die wél kan leveren waar ik voor betaal.

Wastafel

Geachte mevrouw Ziepzeerder, Hoewel het duidelijk is geworden dat een woningbouwbedrijf heden te dage uitsluitend bestaat om zoveel mogelijk winst te genereren en de oude doelstelling van goede en betaalbare woningen te leveren helaas is losgelaten moet mij toch iets van het hart. In de eerste plaats mijn hartelijke dank het door Uw dienst aangestuurde servicebedrijf ertoe te bewegen mij te bellen voor een afspraak omtrent mijn lekkende wastafel. Al leveren Uw pogingen hoegenaamd niets op, getuige het feit dat zij vanaf het eerste verzoek in juni van dit jaar nog niets van zich hebben laten horen. In de folder die U mij eerder stuurde staat dat het woningbedrijf voor vervanging van sanitair zorgdraagt indien de huurder een zogeheten "servicecontract" afsluit ten bedrage van bijna 5 euro per maand. Niet alleen vind ik dit behoorlijk veel geld maar ook ben ik niet van zins te betalen voor service die gratis behoort te zijn. Bovendien meen ik in mijn recht te staan omdat ik inde...

Antwoord op: GVB deel 2

Van het ROA ontving ik vandaag antwoord op mijn vraag aan hen, gesteld op 17 juni jl: Geachte heer W, Op 17 juni jl. ontvingen wij uw email met de vraag waarom je niet meer terecht kunt op de GVB-website voor meer informatie omtrent de wijziging van de dienstregeling per 28 mei jl. Wij hebben hierover navraag gedaan bij het GVB. Het GVB heeft er bewust voor gekozen om de toelichtende tekst over de lijnwijzigingen na enige tijd te verwijderen omdat het anders 'oud nieuws' zou worden dat tot verwarring zou kunnen leiden. Wel geeft het GVB aan dat geïnteresseerden via een telefoontje (0900-8011, lokaal tarief) of mailtje (via www.gvb.nl ) naar de klantenservice op verzoek alsnog de betreffende tekst kunnen krijgen. Wij zullen de link nu ook zo spoedig mogelijk van de ROA-website verwijderen en wij danken u voor uw oplettendheid. Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Machiel Kouwenberg Beleidsadviseur

Antwoord op: GVB

Op 23 juni jl. stelde ik een vraag aan het Gemeentelijk VervoerBedrijf. Een drietal dagen later ontving ik het volgende antwoord: Betreft: Uw klacht of vraag over onze dienstverlening, bij ons bekend onder nummer 108629 Geachte heer / mevrouw W, In antwoord op uw e-mail willen wij graag reageren. U kunt de cijfers ver het aantal passagiers op onze website www.gvb. nl nalezen als u dat wilt. Wij sturen u het antwoord van de vervoerplanning betreffende de wijziging van bus 29. Alle lijnwijzigingen voor het nieuwe vervoerplan van het GVB gaan in per 28 mei 2006. Met uitzondering dus van deze wijziging, omdat de lijnwijzigingen van Arriva al in december ingaan. Landsmeer krijgt met de nieuwe lijnvoering wel weer andere en in aantal gevallen ook betere verbindingen. Lijn 173 gaat bijvoorbeeld vaker rijden. Nieuw is ook, dat Arriva langs het winkelcentrum Buikslotermeerplein gaat rijden. Die informatie is op te vragen op www.arriva.nl In de spits zijn inderdaa...

GVB

Door alle commotie rond de nieuwe dienstregeling van het GVB en het voortdurende afschuiven van de schuld onderling tussen GVB, Gemeente en ROA vond ik het tijd worden voor een paar vragen aan het GVB, de eerstverantwoordelijke: U beweert dat buslijn 29 niet rendabel was en daarom moest verdwijnen. Daarmee beweert U indirekt dat de chauffeurs op die lijn liegen. Volgens hen namelijk zit de bus met name in het spitsuur meer dan vol. Om alle twijfel weg te nemen verzoek ik U mij de passagierscijfers te doen toekomen van alle bus- en tramlijnen die het afgelopen jaar namens het GVB in Amsterdam rondreden om zodoende voldoende vergelijkingsmateriaal te hebben om Uw bewering te kunnen staven. Ten overvloede wijs ik U nog even op het bestaan van de Wet Openbaarheid van Stukken. Ik stelde het GVB een andere betrekkelijk eenvoudige vraag: Het overzicht met de wijzigingen in het lijnennet per 28 mei jongstleden is verdwenen van de website. Waarom is dat? Het ROA is haar opdrachtgever en kreeg v...