Posts

Elektronisch Patiëntendossier

Geachte dames, heren, Graag zou ik van elk inidividueel persoon die Uw partij vertegenwoordigt in de Tweede Kamer (dus inclusief eventuele ministers en staatssecretarissen) antwoord hebben op de volgende eenvoudige vraag: Bent U VOOR danwel TEGEN het principe van/de invoering van het Elektronisch Patiëntendossier (EPD)? Gelieve UITSLUITEND met "voor" of "tegen" te antwoorden. Kamerleden, ministers en staatssecretarissen die NIET binnen twee maanden na vandaag (20 januari 2009) reageren geven daarmee te kennen TEGEN het EPD te zijn. Dit onderzoek is een reaktie op de conclusie van minister Klink dat 330.000 mensen bezwaar hebben aangetekend tegen het opnemen van hun medische gegevens in het EPD. Volgens de minister zijn er DUS maar 330.000 mensen tegen en ruim 15 miljoen voor. Ik wil U allen dan ook met klem verzoeken op dit korte onderzoek te reageren om zodoende de burger duidelijk inzicht te verschaffen in de standpunten van de diverse politici en partijen. Aanva...

Antwoord op: Verzekering IV

Gisteren kreeg ik al antwoord (met excuses!) op de vragen die ik stelde aan mijn verzekerings-tussenpersoon: Polisnummer : PP00000747   Geachte heer Weijnschenk,  Inzake bovengenoemde verzekering en refererend aan uw e-mailbericht dd. 16 februari jl. delen wij u mede dat de incasso van de jaarpremie en de opmaak van de pakketpolis met maandbetaling helaas langs elkaar heen gegaan zijn.  De pakketpolis met maandbetaling zal door de afdeling volmacht opgemaakt worden en binnen twee dagen aan u worden ingezonden.  Voor het ontstane ongemak bieden wij u onze excuses aan.   Met vriendelijke groet,   De Groot Adviesgroep  Mevrouw Renée Peer   T: 0299 - 373109 F: 0299 - 373161  E: info@degrootadviesgroep.nl  Blijkbaar werken daar verschillende mensen die verschillende taken hebben, want: Geachte heer Weijnschenk,  Naar aanleiding van uw laatste email van 16 februari terzake de afwikkeling van de brandschade berichten wij u als volgt.   Terzake uw vraag inzake de schoonmaak- en opslagkosten zi...

Verzekering IV

Beste mensen, Op 4 januari alsook op 8 januari, 2 februari én 9 februari stelde ik jullie een vraag die vermoedelijk te ingewikkeld is om te kunnen beantwoorden. Het is dat of mijn vraag wordt moedwillig genegeerd. Dat laatste kan ik mij nauwelijks voorstellen, zeker niet na de jarenlange goede verstandhouding die er tussen ons heerst. In het kader daarvan ben ik bereid De Groot Assuradeuren/Tine Zwaan Assurantiën 48 uur de tijd te geven om met een afdoende antwoord te komen op de nu voor de vijfde maal gestelde vraag:"Waar staat in de verzekeringspolis dat de verzekerde zelf opdraait voor de kosten van schoonmaak en opslag van uit een woningbrand geredde inboedel?" Kunnen jullie dat niet aantonen dan gelieve alsnog over te gaan tot de uitbetaling van de 5.500 euro die dat schijnbaar (ondanks meerdere verzoeken aan jullie nog immer geen specificatie ontvangen) gekost heeft en is ingehouden op het in totaal aan mij uitgekeerde. Ook moet mij nog even van het hart dat ik bijna d...

Kinderrechten

Geachte heer Horseling, Vermoedelijk bent U niet op de hoogte van de inhoud van het internationale verdrag betreffende de rechten van het kind. Om die reden wil ik U wijzen op één der basisprincipes van dit -ook door Nederland erkende- verdrag: "Belang van het kind . Bij alle beslissingen die door de overheid, instanties en volwassenen worden genomen, behoort het belang van het kind de eerste overweging te zijn." De vraag aan U is nu of het in het belang van de kinderen is dat zij nog zitten opgesloten terwijl de volwassen man die de eigenlijke dreigbrief stuurde is heengezonden zonder juridische gevolgen te hoeven aanvaarden voor zijn zeer onbezonnen aktie. Van tieners kan worden verwacht dat zij kattekwaad uithalen maar van volwassenen niet. Het kan natuurlijk zijn dat U zich gestuurd voelt door de publieke opinie die eist dat de twee kwajongens worden berecht volgens het volwassenen-recht maar ik denk dat indien U bij uzelf te rade gaat en het gezond verstand laat prevaler...

Email

Got an email saying I didn't get the part I aditioned for

Audition

Had an audition today and got a rose from a lady at the trainstation.

Verzekering IV

Narekenen van ontvangen voorschotten en andere bedragen leverde een kleine discrepantie op. Namelijk eentje van 5.500 euro. Vandaar een e-mail aan de verzekering: Beste Ramon, Mijn welgemeende excuses voor de harde woorden onlangs . Het is geenszins mijn bedoeling geweest naar jou als persoon uit te vallen. Het was gewoon dat op het moment dat ik wéér hoorde dat het nu toch echt allemaal in orde was en het wéér niet zo bleek te zijn omdat er wéér "iets" mis was gegaan, ik even geen zin had om aardig te zijn. Zie bijvoorbeeld ook een UWV-helpdeskmedewerkster: zij persoonlijk kan er niets aan doen wanneer er iets mis gaan met de uitkering van een klant maar van diezelfde klant krijgt zij wél de wind van voren. Ik vrees dat ik jou ook een beetje zo behandeld heb. Waarvoor nogmaals mijn excuses. Het was wel frappant dat toen ik je aan de lijn had, het toegezegde bedrag een uur later via een spoedbetaling op mijn rekening stond. Heb jij dat geregeld? Ontzettend bedankt! Toch...