Posts

Scarlet

Amsterdam, 2 september 2011 Betreft: opzegging abonnement Scarlet One Klantnummer xxxxxxxx Geachte dames, heren, Sinds vrijdag 26 augustus jongstleden heb ik thuis geen ADSL-verbinding en daardoor geen internet en geen vaste telefoon. Het resetten van het modem (meerdere malen geprobeerd) bood geen soelaas en de ethernet-kaart van mijn computer bleek in orde. Het lijkt dus te liggen aan de lijnverbinding. Ik had nog hoop dat een en ander vanzelf in orde zou komen maar op maandag besloot ik toch maar de Scarlet helpdesk te bellen. Na meerdere malen langere tijd gewacht te hebben werd er nog steeds niet opgenomen. Vandaar dat ik gebruik maakte van de (via de automatische bandopname) aangeboden terugbel-service. Een uitstekend idee, zo'n automatische terugbelservice. Maar dan moet dat wel werken. Vergelijk het met het meenemen van een paraplu wanneer het regent: als je die paraplu alleen maar meeneemt maar niet gebruikt wordt je alsnog nat. Het hebben van een goed idee is ni...

GVB II

Mijn antwoord op de reactie van het GVB van vandaag: Geachte heer of mevrouw Klantenservice GVB (dat is blijkbaar uw naam), In mijn eerder schrijven vermelde ik specifiek de aankondigings-posters die reizigers van informatie horen te voorzien. Ongetwijfeld heeft u uitgebreid gecommuniceerd over het langer dan gepland gesloten zijn van de metrotunnel maar helaas heeft informatie hieromtrent mij pas achteraf bereikt. Maar ik zal voortaan elke dag even een kijkje nemen op de website van het GVB . Het is een bijzonder ernstige fout van mij dat ik dat niet eerder besloten heb want de informatie is - hoewel niet direkt te vinden en vrij omslachtig beschreven - zeer uitgebreid. (Ook moet ik natuurlijk gewoon wekelijks langskomen bij het GVB informatiepunt en informeren of er inmiddels nieuwe folders zijn over nieuwe ontwikkelingen binnen het openbaar vervoer in Amsterdam.) In elk geval uitgebreider dan de mededeling op een poster op station Waterlooplein: "Dit (metro)station is...

Antwoord op: GVB

Vandaag ontving ik een antwoord van het GVB op mijn recente brief : Geachte heer W, Dit is een reactie op uw bericht 19 augustus waarin u o.a. meldt dat de informatie over de tijdelijke sluiting van een deel van het metrospoor niet voldoet. Spijtig Allereerst laten we u weten het spijtig te vinden dat u, uw zoon en de kennis waarnaar u onderweg was hinder hebben gehad van het tijdelijk ontbreken van het metrovervoer tussen het Centraal Station en het Amstelstation. Informatie Juist om de hinder die een dergelijke sluiting kan veroorzaken zo klein mogelijk te maken hebben wij tijdig en herhaaldelijk informatie verstrekt over dit onderwerp. We hebben daarbij onze site, folders en de media in ruime  mate gebruikt. Ook hebben wij op alle metrostations en in de metro's affiches opegehangen met mededelingen over de maatregelen. Alle informatie gaat ook in op de alternatieven die er zijn, zoals buslijn 59, die zo goed als mogelijk is bovengronds het tracĆ© van de metro volgt en ...

GVB

Afbeelding
Geachte dames, heren, Gisteren wilde ik met mijn zoon samen een kennis opzoeken die in een deel van de stad verblijft dat qua openbaar vervoer vrijwel uitslutend per metro bereikbaar is. Bij Amsterdam Centraal station aangekomen bleek dat station te zijn afgesloten vanwege (naar ik begrepen heb door mismanagement uitgestelde) werkzaamheden. Via een aanplakbiljet werd de reiziger aangeraden vervoer te nemen naar het Waterlooplein om vanaf daar verder te reizen per metro. Op voornoemd station aangekomen kregen wij een verrassing te verwerken: het metrostation Waterlooplein bleek afgesloten en per aanplakbiljet werd de reiziger verzocht gebruik te maken van ander vervoer om daarmee naar Centraal Station af te reizen voor verder transport per metro... Wellicht betreft het hier een goedbedoelde grap van een of meerdere medewerkers van de GVB-afdeling Communicatie maar met mijn slechte been, een teleurgestelde zoon en een teleurgestelde kennis kon ik er niet echt hartelijk om lac...

Ymere

Geachte dames, heren, Ooit was een woningbouwbedrijf een stichting of vereniging die ten doel had om mensen aan een bij hun situatie passende woning te helpen. Vandaar ook dat het stichtingen of verenigingen waren. Zonder winstoogmerk. Geld verdienen met het helpen van mensen was bijzaak. Inmiddels zijn de tijden veranderd en zijn de dienstverlenende instituten van toen gewoon commerciƫle bedrijven. Niets mis met geld verdienen op zich maar helaas wordt maar al te vaak uit het oog verloren wat het oorspronkelijke doel was van het bedrijf. Het verdriet mij dat ook Ymere de prioriteit heeft verlegd van dienstverlening naar geld verdienen; het tevreden stellen van de huurder is bijzaak geworden. Het gaat nu toch vooral om zo veel mogelijk geld binnen te halen. Een schrijnend voorbeeld vind ik het feit dat de woning naast de mijne werd aangewezen als modelwoning met als doel zoveel mogelijk potentiƫle kopers aan te trekken. Wekenlang werd er flink getimmerd om de ruim 120 jaar oude...

Albert Heijn III

Hierbij mijn reactie op het meest recente antwoord van Albert Heijn: (Op een aantal punten blijk ik-als eenvoudige consument-toch gewoon gelijk te hebben!) Amsterdam, 8 maart 2011 Geachte heer van der Scheer, Mijn hartelijke dank. Niet alleen voor uw excuses maar het is duidelijk dat de late beantwoording van mijn opmerking te wijten is aan de zorgvuldigheid die u betrachtte bij uw onderzoek en het aandragen van oplossingen. Prima om te weten dat de AH-ketchup "voordeelfles" van 850 ml. kwalitatief beter is en dus duurder dan de huismerk-ketchup in een kleinere verpakking, ondanks het feit dat er voor de poduktie van de grotere verpakking naar rato minder tomaten zijn gebruikt. Omdat het officieel om twee verschillende produkten gaat (al zal de gemiddelde consument niet zo snel verschil zien tussen "Huismerk ketchup" en "Huismerk ketchup") blijft de vraag staan waar ik in de schappen de reguliere verpakking kan vinden van de 850ml-verpa...

Antwoord op: Albert Heijn II

Gisteren ontving ik dit antwoord van Albert Heijn, naar aanleiding van mijn opmerkingen : Geachte heer Weijnschenk, Hartelijk dank voor uw bericht van 1-3-2011. In de eerste plaats nog mijn excuses voor de vertraging in de beantwoording van uw vorige vraag. Dit lag niet aan het formulier en/of de collega's bij de Klantenservice maar aan mij, Wat betreft de vragen zoals u die nu gesteld hebt kan ik u het volgende berichten Het lijkt logisch dat van een voordeelverpakking ook een andere (kleinere inhoudsmaat) verpakking gevoerd wordt maar dit is niet noodzakelijk. Door dit product in een verpakking van 850 ml aan te bieden kunnen wij de prijs per liter lager houden dan wanneer in een verpakking met een kleinere inhoudsmaat. Desalnietemin heb ik uw opmerking hierover aan de verantwoordelijke inkoper doorgegeven zodat deze hier nog eens naar kan kijken. Of en zo ja wanneer dit leidt tot een aanpassing kan ik u echter niet aangeven. U geeft daarnaast aan dat er een verschil is in hoeve...