Posts

Belasting

Belastingdienst Postbus 10014 8000 GA ZWOLLE Betreft: bezwaar naheffingsaanslag nr. 1318.51.512.F.01.1270 Amsterdam, 29 november 2011 Geachte dames, heren, Hierbij teken ik bezwaar aan tegen de aan mij opgelegde naheffingsaanslag met bovenvermeld nummer. Het gaat om een totaal bedrag van €3885,- Het bedrag bestaat uit een door u ingeschat bedrag aan te betalen omzetbelasting, vermeerderd met een boete van 2% wegens het niet tijdig doen van aangifte. Dat laatste was voor mij niet mogelijk aangezien ik nog immer geen inlogcode heb mogen ontvangen om die aangifte – zoals u dat het liefst heeft – electronisch te kunnen verrichten. Aangezien ik buiten mijn schuld te laat was met het doen van de aangifte (die ik eerst kan doen zodra bij mij de inlogcodes binnen zijn) verzoek ik u mij voornoemde boete kwijt te schelden. Tevens wil ik u verzoeken het door mij te betalen bedrag te baseren op de werkelijk door mij behaalde omzet in de betreffende periode. Zijnde 01-07-2011 t/m 30-09-2011...

Antwoord op: Casting

Op mijn bericht van gisteren kwam vrijwel direct een respons. Opvallend hoeveel bedrijven maandenlang niets van zich laten horen en na het lezen van het toverwoord "incasso" opeens in staat blijken te zijn hun werk te doen... Terrence, We hebben het gisteren overgemaakt, maar je rekening nummer klopt niet... Stuur het alsjeblieft zo snel mogelijk toe. Wij hadden in je factuur xxxxxxxxx staan. Vriendelijks, E. En mijn reactie daar weer op: Dankjewel voor het goede nieuws, E. Inderdaad stond in de derde herinneringsfactuur een foutief rekening-nummer. Meteen erachteraan zond ik een e-mail met het juiste rekening-nummer: xxx xxx xxx. Ik begrijp dat het casting bureau wat moeite heeft met het bijhouden van de administratie en de organisatie van inkomende e-mails. Mag ik bij deze jullie mijn diensten aanbieden? Met mijn ruim 15 jaren ervaring in diverse administratieve beroepen denk ik jullie op dat gebied te kunnen helpen. Hoe gaat het nu met E? En is er al iet...

Casting

Beste mensen, Aangezien jullie, ondanks herhaalde verzoeken mijnerzijds, de factuur betreffende de klus "...." van afgelopen mei nog niet hebben voldaan èn niet reageren op berichten via sms, ingesproken op voicemail van mobiel of vaste telefoon en ook niet op e-mails, brieven per reguliere post of zelfs maar op berichten via Twitter of Facebook, rest mij niets anders dan het inschakelen van een incassobureau. Voor de goede orde bij deze nogmaals de factuur die oorspronkelijk werd verstuurd op 12 augustus jongstleden. Herinneringen werden verstuurd op: 5 september per sms, per e-mail op 6 september, 12 september, 21 september, 30 september en 14 oktober. Mijn zaakwaarnemer stuurde jullie een e-mail op 27 oktober en ook daar werd niet op gereageerd. Bovendien hebben zowel hij als ik meerdere pogingen ondernomen om dit casting bureau telefonisch (zowel via de vaste alsook via de mobiele telefoon) te bereiken. Allen vruchteloos.   Op 5 augustus per e-mail en op 30 au...

Scarlet

Amsterdam, 2 september 2011 Betreft: opzegging abonnement Scarlet One Klantnummer xxxxxxxx Geachte dames, heren, Sinds vrijdag 26 augustus jongstleden heb ik thuis geen ADSL-verbinding en daardoor geen internet en geen vaste telefoon. Het resetten van het modem (meerdere malen geprobeerd) bood geen soelaas en de ethernet-kaart van mijn computer bleek in orde. Het lijkt dus te liggen aan de lijnverbinding. Ik had nog hoop dat een en ander vanzelf in orde zou komen maar op maandag besloot ik toch maar de Scarlet helpdesk te bellen. Na meerdere malen langere tijd gewacht te hebben werd er nog steeds niet opgenomen. Vandaar dat ik gebruik maakte van de (via de automatische bandopname) aangeboden terugbel-service. Een uitstekend idee, zo'n automatische terugbelservice. Maar dan moet dat wel werken. Vergelijk het met het meenemen van een paraplu wanneer het regent: als je die paraplu alleen maar meeneemt maar niet gebruikt wordt je alsnog nat. Het hebben van een goed idee is ni...

GVB II

Mijn antwoord op de reactie van het GVB van vandaag: Geachte heer of mevrouw Klantenservice GVB (dat is blijkbaar uw naam), In mijn eerder schrijven vermelde ik specifiek de aankondigings-posters die reizigers van informatie horen te voorzien. Ongetwijfeld heeft u uitgebreid gecommuniceerd over het langer dan gepland gesloten zijn van de metrotunnel maar helaas heeft informatie hieromtrent mij pas achteraf bereikt. Maar ik zal voortaan elke dag even een kijkje nemen op de website van het GVB . Het is een bijzonder ernstige fout van mij dat ik dat niet eerder besloten heb want de informatie is - hoewel niet direkt te vinden en vrij omslachtig beschreven - zeer uitgebreid. (Ook moet ik natuurlijk gewoon wekelijks langskomen bij het GVB informatiepunt en informeren of er inmiddels nieuwe folders zijn over nieuwe ontwikkelingen binnen het openbaar vervoer in Amsterdam.) In elk geval uitgebreider dan de mededeling op een poster op station Waterlooplein: "Dit (metro)station is...

Antwoord op: GVB

Vandaag ontving ik een antwoord van het GVB op mijn recente brief : Geachte heer W, Dit is een reactie op uw bericht 19 augustus waarin u o.a. meldt dat de informatie over de tijdelijke sluiting van een deel van het metrospoor niet voldoet. Spijtig Allereerst laten we u weten het spijtig te vinden dat u, uw zoon en de kennis waarnaar u onderweg was hinder hebben gehad van het tijdelijk ontbreken van het metrovervoer tussen het Centraal Station en het Amstelstation. Informatie Juist om de hinder die een dergelijke sluiting kan veroorzaken zo klein mogelijk te maken hebben wij tijdig en herhaaldelijk informatie verstrekt over dit onderwerp. We hebben daarbij onze site, folders en de media in ruime  mate gebruikt. Ook hebben wij op alle metrostations en in de metro's affiches opegehangen met mededelingen over de maatregelen. Alle informatie gaat ook in op de alternatieven die er zijn, zoals buslijn 59, die zo goed als mogelijk is bovengronds het tracé van de metro volgt en ...

GVB

Afbeelding
Geachte dames, heren, Gisteren wilde ik met mijn zoon samen een kennis opzoeken die in een deel van de stad verblijft dat qua openbaar vervoer vrijwel uitslutend per metro bereikbaar is. Bij Amsterdam Centraal station aangekomen bleek dat station te zijn afgesloten vanwege (naar ik begrepen heb door mismanagement uitgestelde) werkzaamheden. Via een aanplakbiljet werd de reiziger aangeraden vervoer te nemen naar het Waterlooplein om vanaf daar verder te reizen per metro. Op voornoemd station aangekomen kregen wij een verrassing te verwerken: het metrostation Waterlooplein bleek afgesloten en per aanplakbiljet werd de reiziger verzocht gebruik te maken van ander vervoer om daarmee naar Centraal Station af te reizen voor verder transport per metro... Wellicht betreft het hier een goedbedoelde grap van een of meerdere medewerkers van de GVB-afdeling Communicatie maar met mijn slechte been, een teleurgestelde zoon en een teleurgestelde kennis kon ik er niet echt hartelijk om lac...