Posts

Parkeren

Via de gemeente kwam ik terecht bij Cition, verantwoordelijk voor het hoofdstedelijk parkeerbeleid... Geachte mijnheer W, Dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u constateert dat er rond de van Noordtkade en de van Houweningenstraat veel parkeerautomaten zijn verdwenen en dat het voor automaobilisten moeilijk wordt om een automaat te vinden. Graag leggen wij uit waarom de gemeente dit doet, en dat er ook voor de bezoekers aan de stad voordelen zijn aan het digitaal parkeren. De gemeente moet € 200 miljoen bezuinigen en heeft maatregelen benoemd waarin deze bezuinigingen moeten worden gevonden. Door slim te kijken naar het hele systeem van betaald parkeren in Amsterdam kunnen we flink bezuinigen. Niet door de parkeertarieven te verhogen, maar door te besparen op de uitvoeringskosten. Zo bespaart de gemeente vanaf 2015 jaarlijks ruim 20 miljoen euro met de overstap naar volledig digitaal parkeren. Een groot deel van de parkeervergunningen is al digitaal en nu wordt het park...

Ymere

Vandaag (29 mei) kwamen twee vertegenwoordigers van Ymere persoonlijk mijn koffie proeven en alle punten in onze brief aan hen punt voor punt verhelderen. Op een bijzonder keurige manier mag ik wel zeggen. Een manier die mij ervan overtuigde dat wij als bewoners serieus worden genomen. Enkele punten konden direct worden verklaard danwel verholpen en andere punten worden doorgespeeld aan de betreffende aannemer. Ook sprak men de wens uit de lijnen kort te houden om zo samen te proberen de bureaucratie te omzeilen. Kijk, beste lezers. Zo kan het dus ook! Andere bedrijven en instellingen kunnen wat mij betreft een voorbeeld nemen aan hoe woningcorporatie Ymere heden ten dage met burgers omgaat. In het gesprek kwam ook nog een fraai pleonasme naar voren: "Laten wij dingen preventief voorkomen." ;-) Ofwel: ik ben zeer tevreden over de afhandeling door Ymere van onderstaande klachten. =============== Woningcorporatie Ymere hanteert sinds kort een 'zero tolerantie-beleid...

Gemeentebelastingen

Betreft: Beroepschrift 690108 Geachte dames, heren, Op uw beslissing die ik heden (19 december 2012) ontving maar die is gedateerd op 24 oktober 2012 ga ik in beroep. U zult begrijpen dat het voor mij niet mogelijk is binnen de termijn van 10 dagen na dagtekening te reageren. Ongetwijfeld heeft u een goede reden voor de rijkelijk late verzending van uw besluit maar toch wil ik u verzoeken dit beroepschrift in behandeling te nemen. In uw brief geeft u aan dat de Dienst Belastingen mij om aanvullende gegevens vroeg teneinde te kunnen vaststellen of ik recht heb op kwijtschelding van de Gecombineerde Aanslag 2012 (32189050) en/of de Gecombineerde Aanslag Waternet (1791424840). Welnu: dat verzoek heb ik nooit ontvangen. Gezien bovenstaande feiten is de brief in kwestie wellicht nog naar mij onderweg. Uiteraard ben ik bereid de Dienst Belastingen van de nodige informatie te voorzien. Voor uw en mijn gemak verzoek ik u daarom die telefonisch bij mij ...

Van der Tol en Ymere

Update: inmiddels ontving ik excuses per e-mail, telefonisch en aan de deur want de woordvoerder van Ymere kwam hoogstpersoonlijk langs. Verder komt de projectleider vrijdag met mij praten en heeft men mij een nieuwe boom aangeboden. Zo zie je maar: zelfs een mega-corporatie als Ymere beseft dat ook voor hen de wet geldt. Maar soms moet iemand hen daarop wijzen. En waarom zou ik niet iemand zijn?  --------- Vandaag vroeg ik hoveniersbedrijf van der Tol waarom zij een boom in mijn achtertuin hebben gekapt zonder vergunning. Dat deed ik ook twee weken geleden en men zou mij toen terugbellen maar 'vergat' dat te doen. Vandaag kreeg ik de heer van Schaik aan de lijn die mij toezegde een kopie van de vergunning van stadsdeel West naar mij op te sturen per e-mail. Tsja, en toen kreeg ik dit bericht van hem: Geachte heer W, Ik zie net dat de kapvergunning voor de bomen met een diameter groter dan 10 cm op 130 cm hoogte voor het resterende deel van de binnentuin nog niet binnen ...

Trans Link Systems

Geachte dames, heren, Gisteren, 16 januari 2012 vervoegde ik mij bij het GVB-informatiepunt bij het hoofdstedelijke Centraal Station. In verband met het kunnen declareren van reiskosten verzocht ik om een uitdraai van mijn reisgedrag van 12 december jongstleden. De dame aan het loket vertelde mij dat het Gemeentelijk Vervoerbedrijf niet langer dan tien reishandelingen kan terugkijken in het systeem van de OV-Chipkaart. Zelf kan ik via internet niet verder terugkijken dan een beperkt aantal weken. Aangezien het om een kaart op naam gaat bevreemd het mij ten zeerste dat het blijkbaar zo moeilijk is om mijn eigen gegevens in te zien. Dat het GVB beperkt gegevens kan achterhalen schijnt te gebeuren uit privacy overweging. Toch vreemd dan dat het GVB (samen met ondermeer de Nederlandse Spoorwegen) mede-eigenaar is van een bedrijf dat volledig en onbeperkt toegang heeft tot alle gegevens van alle gebruikers van een OV-chipkaart op naam. Op zijn minst is dat tegenstrijdig: "Wij houde...

Belasting

Belastingdienst Postbus 10014 8000 GA ZWOLLE Betreft: bezwaar naheffingsaanslag nr. 1318.51.512.F.01.1270 Amsterdam, 29 november 2011 Geachte dames, heren, Hierbij teken ik bezwaar aan tegen de aan mij opgelegde naheffingsaanslag met bovenvermeld nummer. Het gaat om een totaal bedrag van €3885,- Het bedrag bestaat uit een door u ingeschat bedrag aan te betalen omzetbelasting, vermeerderd met een boete van 2% wegens het niet tijdig doen van aangifte. Dat laatste was voor mij niet mogelijk aangezien ik nog immer geen inlogcode heb mogen ontvangen om die aangifte – zoals u dat het liefst heeft – electronisch te kunnen verrichten. Aangezien ik buiten mijn schuld te laat was met het doen van de aangifte (die ik eerst kan doen zodra bij mij de inlogcodes binnen zijn) verzoek ik u mij voornoemde boete kwijt te schelden. Tevens wil ik u verzoeken het door mij te betalen bedrag te baseren op de werkelijk door mij behaalde omzet in de betreffende periode. Zijnde 01-07-2011 t/m 30-09-2011...

Antwoord op: Casting

Op mijn bericht van gisteren kwam vrijwel direct een respons. Opvallend hoeveel bedrijven maandenlang niets van zich laten horen en na het lezen van het toverwoord "incasso" opeens in staat blijken te zijn hun werk te doen... Terrence, We hebben het gisteren overgemaakt, maar je rekening nummer klopt niet... Stuur het alsjeblieft zo snel mogelijk toe. Wij hadden in je factuur xxxxxxxxx staan. Vriendelijks, E. En mijn reactie daar weer op: Dankjewel voor het goede nieuws, E. Inderdaad stond in de derde herinneringsfactuur een foutief rekening-nummer. Meteen erachteraan zond ik een e-mail met het juiste rekening-nummer: xxx xxx xxx. Ik begrijp dat het casting bureau wat moeite heeft met het bijhouden van de administratie en de organisatie van inkomende e-mails. Mag ik bij deze jullie mijn diensten aanbieden? Met mijn ruim 15 jaren ervaring in diverse administratieve beroepen denk ik jullie op dat gebied te kunnen helpen. Hoe gaat het nu met E? En is er al iet...