Posts

Ymere reageert niet

Dit schrijven is een vervolg op dit bericht:  http://vragen.blogspot.nl/2015/09/ymere-dringt-op. Geachte mevrouw Louwerens, Erg spijtig dat Ymere er voor kiest niet inhoudelijk te reageren op klachten van huurders. Dat is natuurlijk volledig uw keuze. Het gaat om bijgaand bericht. Echter, door ervoor te kiezen wensen en klachten van huurders volkomen te negeren dwingt u mij tot het maken van een keuze. Die bestaat er uit dat ik via de bewonerscommissie een advocaat heb ingeschakeld. Verdere correspondentie zal via hem verlopen. Voor de volledigheid meld ik u - in het kader van de volledige transparantie die ook uw bedrijf natuurlijk van harte voorstaat - dat ook dit bericht is gepubliceerd op http://www.vragen.blogspot.com , waarna het is verspreid via Sociale Media. Met verschuldigde hoogachting, TW Update: via Twitter laat (de helpdesk van) Ymere weten dat mevrouw Louwerens mijn brief aan haar (die ik heb verzonden naar het mailadres dat zij zelf in de brief a...

Ymere dringt op

Geachte mevrouw Louwerens, Dank u voor de uitgebreide brief waarin u aankondigt dat Ymere de uitdrukkelijke wens heeft haar huurders nóg gerieflijker te laten wonen. Dit wilt u bereiken door hen op te leggen via Ymere een cv-installatie te laten aanleggen. U biedt zelfs aan zich GRATIS over hun oude gaskachels te ontfermen. Wat u daar vervolgens mee doet is niet duidelijk. Slaat u die ergens op voor slechte tijden? Verkoopt u die via Marktplaats? Schenkt u die aan Vluchtelingenhulp? U geeft via de brief uw huurders de keus: zij mogen ingaan op uw aanbod óf uw aanbod accepteren. Een keuzemogelijkheid die u over het hoofd heeft gezien, waarschijnlijk per abuis, is dat bewoners 'geriefsverbeteringen' mogen weigeren te accepteren. En dus ook de daarmee gepaard gaande huurverhoging. U hoeft mij niet op mijn woord te geloven maar wél de wetgever in dit land. Het is namelijk in de wet zo geregeld en gek genoeg dienen ook grote corporaties zich naar de inhoud van de wet te schikken. ...

Akkefietje met ING Bank

12 mei: Geachte dames, heren, Na tien minuten wachten was ik aan de beurt om geld te storten. Om 14.10u. De persoon voor mij was dat nog gelukt maar toen ik voor het apparaat stond kwam de melding: 'Apparaat buiten gebruik'. Een medewerker vroeg mij - na ongeveer tien minuten wachten - dat wij nog enkele minuten geduld moesten hebben terwijl de apparaten werden geleegd. Om 14:40u kwam de mededeling dat de machine het weer deed. Alleen bleek munten storten - waarvoor ik kwam - nog niet mogelijk. Wel kwam een persoon van G4S mij opzij duwen om naar het apparaat te kijken. Geen excuses. Niets. Ook niemand van het personeel kwam na die eerste keer de rij wachtenden informeren. Waarschijnlijk vanwege de drukte op dat moment, maar toch. Helaas was er ook geen manager aanwezig om de mensen te informeren of anderszins te helpen. De dienstdoende lokettist wist mij te vertellen:'Communiceren past niet in ons beleid, meneer.' Gaarne uw aandacht voor dit gebrek aan communicat...

Gratis werken slecht voor economie

Afbeelding
Beste Arjan, Als het de gemeente te doen is om het aantrekken van de economie is het dan niet aan te bevelen mensen banen te geven waar een inkomen tegenover staat? Verreweg de meeste vacatures die de gemeente zelf heeft zijn voor stageplaatsen, of wel voor 'gratis werkervaringsplekken'. Maar mensen die geen inkomen hebben kunnen geen geld in de (lokale) economie stoppen. Lokale horeca en winkels moeten dus dicht omdat mensen er geen geld meer komen uitgeven en kunnen alleen voortbestaan wanneer zij - via de gemeente - mensen inhuren op basis van het opdoen van 'gratis werkervaring'. Op welke manier ben jij van zins deze neerwaartse spiraal te doorbreken en op welke termijn? Ik hoor het graag van je. Vriendelijke groet, Terrence Het antwoord van de gemeente, enkele weken later:

Belastingdienst: het eindspel?

In eerste instantie kwam de brief aan deze mevrouw niet aan want onderaan de brief die zij mij stuurde stond haar naam verkeerd gespeld. Ik kan daar natuurlijk een opmerking over maken maar laat ik die voor mij houden. Het is het vervolg op deze briefwisseling:  http://vragen.blogspot.nl/2014/07/belastingdienst-het-eindspel.html Geachte mevrouw..., Van een collega van u begreep ik hedenmorgen dat de brief die aan mij is gestuurd door uw collega mevrouw ... weliswaar een reactie was op mijn bezwaarschrift maar uitsluitend een administratieve functie had en is geschreven zonder rekening te houden met de inhoud van mijn bezwaarschrift. De door u op diezelfde dag geschreven brief met berekening moet dus worden gezien als de enige 'echte'  reactie op mijn bezwaar. U zult inmiddels begrepen hebben dat mijn boekhouder een en ander heeft nagerekend en tot de slotsom is gekomen dat de initiële berekening van het door mij teveel ontvangen bedrag aan omzetbelasting over het boekjaa...

Belastingdienst: Vervolg II

Aangezien men bij de Belastingdienst 'vergeet' te werken (zie: http://vragen.blogspot.nl/2014/07/belastingdienst-vervolg.html ) belde ik zelf maar weer eens met de afdeling MKB-1/Team 5/RLO, kantoor Amsterdam. Verrassend genoeg werd er na een kwartier al opgenomen. Door een meneer die vertelde dat ik het nummer van de heer ... had gekozen. Wat vreemd is want volgens het secretariaat behoort het betreffende nummer toe aan de heer ... die helaas al een paar weken lang geen tijd heeft om te reageren op mijn terugbelverzoeken. Die verzoeken leidden ertoe dat ik de heer ... te spreken kreeg nadat ik eerst hoorde dat de beambte die mijn dossier behandelt (de heer ...) al 'een tijdje' ziek is. De heer ... gaf mij een rechtstreeks toestelnummer dat zou toebehoren aan mevrouw .... Het nummer blijkt echter niet te bestaan en volgens het secretariaat werkt er op de betreffende afdeling niemand van die naam. Volgens het secretariaat is vandaag welgeteld niemand van de afdeling ...

Belastingdienst: vervolg

Direct nadat ik dit bericht  http://vragen.blogspot.nl/2014/07/belastingdienst.html had gedeeld via sociale media werd ik gebeld door Mevrouw ... van de Belastingdienst, afdeling Omzetbelasting. Zij vertelde mij sinds vanmorgen (...) mijn dossier in handen te hebben en eerdaags een uitspraak te doen. Nog geen kwartier later werd ik gebeld door een bijzonder zenuwachtige dame van de Belastingdienst die mij vergat haar naam te vertellen maar 'wist' dat ik speciaal naar haar gevraagd had. Wat niet zo is. Ik vroeg de centraliste mij per direct te laten terugbellen door een leidinggevende. De zenuwachtige dame werd overruled door de heer... van de afdeling .... Wat vreemd is want volgens de centraliste werkt hij vandaag niet. Wat op zich een verklaring is voor het feit dat hij (in elk geval tussen 11.00u en 15.15u) zijn telefoon niet opnam. Waar hij die uren was is dus vooralsnog een raadsel. Meneer ... vertelde mij dat er 24 mei een brief aan mij gestuurd is met de mededeling da...