Cuba

In de hieronder gepubliceerde brief vraag ik D66-voorman Boris Dittrich waarom hij andermaal probeerde op een toeristenvisum oppositie-leiders en (politieke) gevangenen te spreken te krijgen in Cuba.

Geachte heer Dittrich,

Recentelijk hoorde ik van Uw (en mevrouw Ferrier's) pogingen om
in Cuba politiek te bedrijven op basis van een toeristenvisum.
Dat verbaasde mij.
In juli van dit jaar (toen U volgens een bericht op uw persoonlijke
website heel anders over dit land dacht:
http://www.ptb.be/international/article.phtml?section=A2AAABBQ&object_i
d=23818) kreeg U ook al te horen
dat voor het bezoeken van gevangenissen en dergelijke
een heel ander soort visum nodig is.

Daarom luidt mijn vraag aan U:
Vanwaar deze tweede (tot mislukken gedoemde) poging?

Wellicht heeft U er baat bij dit artikel te lezen van Katrien Demuynck,
gepubliceerd op 26 mei van dit jaar op het volgende web-adres:
http://www.ptb.be/international/article.phtml?section=A2AAABBQ&object_i
d=23818


Daarnaast vraag ik mij af of U ook andere landen zult bezoeken waarvan
vermoed wordt dat er de mensenrechten (zoals vastgelegd in de Conventie
van Genève) worden geschonden. Ik noem Afghanistan, Amerika, China,
Irak, Venezuela, Somalië,...

In het vertrouwen dat U bovenstaande vragen met goed onderbouwde
argumenten zult beantwoorden, teken ik.

Hoogachtend,


P.s. Ook vastzitten in redelijke luxe lijkt mij niet aangenaam.
Dat wens ik niemand toe. Ik wil dan ook de hoop uitspreken
dat U zich spoedig over dit trauma zult heenzetten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT