Ymere II
Amsterdam, 4 januari 2009
Betreft: klachten na renovatie
Dames, heren,
Vorige week zaterdag wilde ik koken. Op hetzelfde dubbele stopcontact had ik daartoe de magnetron en de waterkoker aangesloten. Op dat moment kwam er een steekvlam uit het stopcontact en brandde de waterkoker door.
[EDIT]
Woensdag 31 december vertelde mevrouw Koeiman van Ymere mij dat er geen gaatje was in de planning om die dag nog alsnog een [EDIT] electricien te sturen. Eerst toen ik haar vertelde dat ik dan Ymere aansprakelijk zou houden indien er wederom brand zou ontstaan door nalatigheid bleek er opeens wél een gat in de planning te zijn.
Nu denk ik dat het gat in de planning zo groot is geworden dat de betreffende electricien erdoor is gezakt en raad ik U aan een reddingsactie op touw te zetten want de door mevrouw Koeiman gestuurde electricien is nog niet bij mij aangekomen.
Andermaal is nu dus bewezen dat het bedrijf dat door Ymere was ingehuurd om de renovatie na de brand bij mij thuis uit te voeren zich niet op een juiste wijze heeft gekweten van haar taak.
Ymere had moeten toezien op de juiste uitvoering van de renovatie en heeft dat ook in dit geval duidelijk nagelaten. Nu weet ik wel dat een renovatie zo snel maar vooral zo goedkoop mogelijk moet woren uitgevoerd maar dat is geen reden om er maar met de pet naar te gooien.
Eerder wees ik jullie al op andere punten waar zowel de renoveerder alsook Ymere in gebreke zijn gebleven. Tot op heden heeft ook niemand bij Ymere mij de naam kunnen geven van het bedrijf dat de renovatie heeft uitgevoerd. Ik vraag mij dan ook serieus af of er organisatorisch gezien niet iets ernstig mis is binnen Uw bedrijf.
Ymere heeft haar werk niet gedaan. Woensdag belde ik met het servicebedrijf (in de persoon van de heer Shahani) dat eerder had toegezegd mij dinsdag terug te bellen. Zelfs deze Ymere-medewerker had last van het syndroom dat bij jullie rondhangt:"Vergeten" huurders terug te bellen.
Misschien moet een professional kijken naar jullie systeem van "terugbel-notities" want het huidige systeem schiet overduidelijk zwaar tekort.
Ik heb dan ook geen andere keus dan zowel de inspecteur van Bouw- en Woningtoezicht alsook de Consumentenbond en de Huurcommissie in te schakelen. Het lijkt er namelijk sterk op dat Ymere meer tijd en energie steekt in de produktie van prachtige foldertjes met daarin schitterende beloftes dan in het daadwerkelijk service verlenen aan de huurders.
Meerdere malen heb ik aangegeven graag een gesprek aan te gaan met het management van Ymere over dit beleid. Helaas heb ik moeten constateren dat Ymere weigert deze confrontatie aan te gaan.
Daarom is vandaag ook de landelijke pers ingeschakeld om wellicht via negatieve publiciteit Ymere erop te wijzen dat huurders voor dienen te gaan. Het gedrag zoals dat tot heden door Ymere (enkele individuen daargelaten) is vertoond wordt niet langer getolereerd.
Uiteraard ben ik bereid mijn klachten mondeling toe te lichten.
Tot die tijd wil ik U verzoeken de bedrading per omgaande doch uiterlijk binnen twee (2) werkdagen na heden in orde te maken en alsnog de eerdere klachten die ik heb doorgegeven aan de heer Theo Visser van Uw technische dienst te verhelpen.
Toezeggingen van de heer Visser blijken net zoveel waard als het kerstdiner de ochtend na consumptie. Zo beloofde hij dat de buizen die uit mijn plafonds steken ten behoeve van eventuele toekomstige aanleg van een CV-installatie zouden worden weggewerkt, om maar een voorbeeld te noemen. Tevens beloofde hij (nu inmiddels zo'n drie maanden geleden) dat "binnen twee weken" de algemene voordeur weer gewoon open zou kunnen na een druk op de halofoon-knop.
Onnodig te zeggen dat de deur nog immer handmatig moet worden geopend.
Ook beloofde hij mij kort na de brand een bedrag van 2500 euro als schadevergoeding voor mijn verbrande inboedel "en dan hoeft de verzekering ook niets te weten". Hij waagde het verder mijn zoon de schuld in de schoenen te schuiven "Ach ja, een jongen van 12 en een scheikunde-doos...Zo gaan die dingen, he?" Zacht gezegd bijzonder grove opmerkingen en in mijn ogen een rechtstreekse schuldbekentenis waarmee de heer Visser impliciert dat de brand wel degelijk
is kunnen ontstaan door achterstallig onderhoud. Iets wat ook de brandweer al dacht.
Het is te danken aan mevrouw Elly Lochtenberg dat Ymere een aantal van de heer Visser's beloftes is nagekomen. Ik wil de heer Visser dan ook adviseren op zoek te gaan naar een baan waar het doen van loze beloftes een pré is.
Dit is de laatste kans die ik Ymere geef alsnog te doen wat een woningbouwvereniging behoort te doen. Het aanbieden van excuses en het vergoeden van de waterkoker lijken mij wel het minste, naast het alsnog afhandelen van mijn klachten.
Blijft U ook ditmaal in gebreke dan rest mij niets anders dan het nemen van juridische stappen.
Met verschuldigde hoogachting,
TW
Een kopie van dit schrijven is verstuurd aan de inspectie van Bouw-en Woningtoezicht, Burgemeester en Wethouders van Amsterdam, de Consumentebond,
de Huurcommissie, AT5, Het Parool en enkele leden van de Tweede Kamer. Bovendien is bovenstaande gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com
Betreft: klachten na renovatie
Dames, heren,
Vorige week zaterdag wilde ik koken. Op hetzelfde dubbele stopcontact had ik daartoe de magnetron en de waterkoker aangesloten. Op dat moment kwam er een steekvlam uit het stopcontact en brandde de waterkoker door.
[EDIT]
Woensdag 31 december vertelde mevrouw Koeiman van Ymere mij dat er geen gaatje was in de planning om die dag nog alsnog een [EDIT] electricien te sturen. Eerst toen ik haar vertelde dat ik dan Ymere aansprakelijk zou houden indien er wederom brand zou ontstaan door nalatigheid bleek er opeens wél een gat in de planning te zijn.
Nu denk ik dat het gat in de planning zo groot is geworden dat de betreffende electricien erdoor is gezakt en raad ik U aan een reddingsactie op touw te zetten want de door mevrouw Koeiman gestuurde electricien is nog niet bij mij aangekomen.
Andermaal is nu dus bewezen dat het bedrijf dat door Ymere was ingehuurd om de renovatie na de brand bij mij thuis uit te voeren zich niet op een juiste wijze heeft gekweten van haar taak.
Ymere had moeten toezien op de juiste uitvoering van de renovatie en heeft dat ook in dit geval duidelijk nagelaten. Nu weet ik wel dat een renovatie zo snel maar vooral zo goedkoop mogelijk moet woren uitgevoerd maar dat is geen reden om er maar met de pet naar te gooien.
Eerder wees ik jullie al op andere punten waar zowel de renoveerder alsook Ymere in gebreke zijn gebleven. Tot op heden heeft ook niemand bij Ymere mij de naam kunnen geven van het bedrijf dat de renovatie heeft uitgevoerd. Ik vraag mij dan ook serieus af of er organisatorisch gezien niet iets ernstig mis is binnen Uw bedrijf.
Ymere heeft haar werk niet gedaan. Woensdag belde ik met het servicebedrijf (in de persoon van de heer Shahani) dat eerder had toegezegd mij dinsdag terug te bellen. Zelfs deze Ymere-medewerker had last van het syndroom dat bij jullie rondhangt:"Vergeten" huurders terug te bellen.
Misschien moet een professional kijken naar jullie systeem van "terugbel-notities" want het huidige systeem schiet overduidelijk zwaar tekort.
Ik heb dan ook geen andere keus dan zowel de inspecteur van Bouw- en Woningtoezicht alsook de Consumentenbond en de Huurcommissie in te schakelen. Het lijkt er namelijk sterk op dat Ymere meer tijd en energie steekt in de produktie van prachtige foldertjes met daarin schitterende beloftes dan in het daadwerkelijk service verlenen aan de huurders.
Meerdere malen heb ik aangegeven graag een gesprek aan te gaan met het management van Ymere over dit beleid. Helaas heb ik moeten constateren dat Ymere weigert deze confrontatie aan te gaan.
Daarom is vandaag ook de landelijke pers ingeschakeld om wellicht via negatieve publiciteit Ymere erop te wijzen dat huurders voor dienen te gaan. Het gedrag zoals dat tot heden door Ymere (enkele individuen daargelaten) is vertoond wordt niet langer getolereerd.
Uiteraard ben ik bereid mijn klachten mondeling toe te lichten.
Tot die tijd wil ik U verzoeken de bedrading per omgaande doch uiterlijk binnen twee (2) werkdagen na heden in orde te maken en alsnog de eerdere klachten die ik heb doorgegeven aan de heer Theo Visser van Uw technische dienst te verhelpen.
Toezeggingen van de heer Visser blijken net zoveel waard als het kerstdiner de ochtend na consumptie. Zo beloofde hij dat de buizen die uit mijn plafonds steken ten behoeve van eventuele toekomstige aanleg van een CV-installatie zouden worden weggewerkt, om maar een voorbeeld te noemen. Tevens beloofde hij (nu inmiddels zo'n drie maanden geleden) dat "binnen twee weken" de algemene voordeur weer gewoon open zou kunnen na een druk op de halofoon-knop.
Onnodig te zeggen dat de deur nog immer handmatig moet worden geopend.
Ook beloofde hij mij kort na de brand een bedrag van 2500 euro als schadevergoeding voor mijn verbrande inboedel "en dan hoeft de verzekering ook niets te weten". Hij waagde het verder mijn zoon de schuld in de schoenen te schuiven "Ach ja, een jongen van 12 en een scheikunde-doos...Zo gaan die dingen, he?" Zacht gezegd bijzonder grove opmerkingen en in mijn ogen een rechtstreekse schuldbekentenis waarmee de heer Visser impliciert dat de brand wel degelijk
is kunnen ontstaan door achterstallig onderhoud. Iets wat ook de brandweer al dacht.
Het is te danken aan mevrouw Elly Lochtenberg dat Ymere een aantal van de heer Visser's beloftes is nagekomen. Ik wil de heer Visser dan ook adviseren op zoek te gaan naar een baan waar het doen van loze beloftes een pré is.
Dit is de laatste kans die ik Ymere geef alsnog te doen wat een woningbouwvereniging behoort te doen. Het aanbieden van excuses en het vergoeden van de waterkoker lijken mij wel het minste, naast het alsnog afhandelen van mijn klachten.
Blijft U ook ditmaal in gebreke dan rest mij niets anders dan het nemen van juridische stappen.
Met verschuldigde hoogachting,
TW
Een kopie van dit schrijven is verstuurd aan de inspectie van Bouw-en Woningtoezicht, Burgemeester en Wethouders van Amsterdam, de Consumentebond,
de Huurcommissie, AT5, Het Parool en enkele leden van de Tweede Kamer. Bovendien is bovenstaande gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com
Reacties
Daarna dacht ik van de nachtmerrie verlost te zijn,maar kan dat helaas niet beamen.Ymere is een en al een puinhoop,afgezien van de paar medewerkers die wel hun best doen.
Ik heb mijn naam nog even anoniem gehouden. Wellicht moeten wij ook wel gerechtelijke stappen ondernemen.
die willens en wetens een heel gezin kapot maakt en daarna de buurt na gaat om die mensen in disrediet te brengen
met name meneer menkenberg maar word dan gegzegd u moet niet persoonlijk zien mensen die beslissen over andersmans leven en niet kijken naar situaties en leefomstandigheden
ik begrijp niet dat zulke mensen kunnen slapen en geweten hebben
zal ook alles aan doen samen met mijn advocaat om ymere en wat daarbij hoort te laten weten dat ik er niet bij laat zitten
en ook niet met mijn gezin laat sollen
ze zijn niet menselijk en erg onbeschoft en denken dat ze alles kunnen maken dat is mijn mening over woningbouw ymere te hoofddorp