Ymere: het is nog niet voorbij

Speciaal voor de liefhebbers: hier wat recente communicatie tussen mij en Ymere. Meest frapante hier vind ik dat er blijkbaar werkzaamheden in mijn woning zijn uitgevoerd waar ik niets van af weet. Best interessant!


=============================

Geachte heer W, beste T,



Ik ga a.s. donderdag op vakantie. Ik kan voor die tijd niet meer naar uw dossier kijken welke vragen er volgens u niet beantwoord zijn. Ik verwacht dit begin september te kunnen doen.



Met vriendelijke groet



JG



Teamleider Projectbureau Veilig Verwarmen

=======
Geachte mevrouw G, beste J,

Hartelijk dank voor de toezegging en een fijne vakantie gewenst.

Ik hoop dat het overzicht van openstaande vragen sinds november 2015 (dat ik u eerder in een Excel-bestand stuurde) u helpt bij het beantwoorden ervan.

Vriendelijke groet,

TW


======================
======================

Hai A,

Vanmorgen kwam er een aannemer langs in verband met het opstellen van een offerte voor het verrichten van werkzaamheden aan de achterzijde van de panden aan de Van Houweningenstraat. Wat er precies gaat gebeuren weet ik niet maar wel dat er steigers geplaatst gaan worden. Krijgen de woningen eerdaags isolatie, bestaande uit dubbel glas? Worden de kozijnen vervangen dan wel geschilderd?

Voor de meneer die door mijn huis heen de tuin in ging was het een verrassing dat ik niet wist dat er werkzaamheden in de planning staan.

Weet jij meer?

Wij horen graag per omgaande van je.

Vriendelijke groet,

TW
Namens Bewonerscommissie MVV1

============================
Hoi Terrence,



Weet je ook welke aannemer dit is geweest?



Ik heb even geïnformeerd bij mijn collega, maar het zegt het zo 1,2,3, niets. Qua planmatig onderhoud staat er op korte termijn niets op de planning. Dus we zijn wel benieuwd welke aannemer dit is geweest. Dan kunnen we dat verder uitzoeken.



Dan je vraag wanneer de kozijnen vervangen gaan worden.



Op dit moment is dat nog niet duidelijk. Zoals je weet worden nu de kelderwanden waterdicht gemaakt. Bij deze werkzaamheden zijn een aantal vloerbalken aangetroffen die aangetast zijn door het vocht en die vervangen moeten worden. Ze brengen nu in kaart waar dit allemaal moet gebeuren. Hierna wordt duidelijk wat de kosten zijn en welke gevolgen dit heeft voor de meer jaren onderhoudsplanning.



Ik breng jullie op de hoogte wanneer meer duidelijk is.



Met vriendelijke groet,



A

===============================
Goedemorgen A,

Werd zojuist door een buurvrouw gebeld: er wordt momenteel aan de muur gewerkt, net boven mijn keukenraam.

Hoe kan het dat jullie daar niets van weten? Hebben jullie de diverse aannemers opdracht gegeven volledig naar eigen inzicht te werken zonder enige vorm van overleg? Hebben jullie misschien een probleem met de interne communicatie?

Helaas heb ik niet onthouden wat de naam is van de betreffende aannemer.

Heb ook een paar leden van de VvE gevraagd of zij op de hoogte zijn van eventuele werkzaamheden.

Dit bleek niet het geval.

Erg vreemd, daar JG mij per brief vertelde dat mijn wensen (dubbel glas, aanpakken van de kozijnen) geen prioriteit hebben omdat de VvE heeft besloten dat andere werkzaamheden eerst moeten worden uitgevoerd.

Vandaag liet zij mij per e-mail weten 'begin september' naar mijn vragen te gaan kijken. Jammer dat zij dat pas in september van dit jaar van plan is. Zij heeft namelijk al sinds begin november 2015 daar de kans voor gehad.

Uiteraard maak ik hier melding van bij Wooninfo, de Bewonerscommissie en de VvE.

Vriendelijke groet,

TW

================================
Hoi T,



Nu wordt mij al meer duidelijk. Dat zijn geen planmatige werkzaamheden vanuit de VvE. Ik denk dat dat te maken heeft met de ventilatieproblemen tussen jouw woning en die van je bovenbuurvrouw,



Mijn collega Gerrit Lohuis heeft dat uitgezet. Dacht dat jij hier wel van op de hoogte was gebracht? Maar dat is blijkbaar niet gebeurd?



Groeten, A
=======================================
Hai Annet,

Van mijn bovenbuurvrouw weet ik dat zij melding had gemaakt van scheuren in haar buitenmuur (bij mijn keuken, bij haar slaapkamer) maar de planning van de werkzaamheden is buiten mij om gegaan. Heb haar zojuist gevraagd of zij ervan op de hoogte is dat men nu aan haar muur werkt.

Overigens heeft een buurvrouw de heren gevraagd waar zij mee bezig zijn. Zij blijken van de Firma Waleveld te zijn en behandelen momenteel een 'verroest anker'.

Komende woensdag worden de gaten in mijn plafond gedicht zodat de buurvrouw geen last meer heeft van mijn kookluchtjes. De gaten worden weer geopend wanneer ik alsnog CV krijg nadat wandisolatie is geplaatst. J vertelde mij dat de VvE daar toestemming voor moet geven. Nadat ik haar vertelde dat dat niet het geval is ontving ik een excuusbrief. Maar nog steeds geen antwoord op mijn vragen. Waarvan de oudst aantoonbare openstaat sinds 2015.

Toch jammer.

Is het een idee voor Ymere om geplande werkzaamheden in een agenda te zetten die voor meerdere werknemers toegankelijk is? Ik denk dat dat veel communicatie problemen kan voorkomen.

Vriendelijke groet,

TW
===================================
Hoi Terrence,



Ik heb GL net gesproken. Begreep dat het weer los staat van het ventilatieprobleem. Het gaat om dagelijks onderhoud aan het metselwerk door vorstschade. Vanwege veiligheid moest dit herstelt worden.



Werkzaamheden vanwege het ventilatieprobleem zijn uitgevoerd.



Groeten, A

====================================
Dankjewel voor je snelle respons Annet.

Jammer dat zowel de bewonerscommissie alsook de VvE niet was ingelicht maar fijn dat we nu weer veilig zijn.

Vreemd dat de ventilatie werkzaamheden (dichten van gaten in mijn plafond en de aanleg van een ventilatiekanaal) al zijn uitgevoerd.

Toen ik vanmorgen de deur uit ging was dat namelijk nog niet het geval.

De werkzaamheden staan op de planning voor komende woensdag. Van wie heb jij gehoord dat de klus al geklaard is?

Overigens: aan de Van Reigersbergenstraat (ongeveer nummer 77?) is een volledige achtermuur (aansluitend op de gemeenschappelijke tuin met de van Houweningenstraat) gesloopt. Daar weten jullie wel van? Ook deze werkzaamheden gaan gepaard met veel (geluids)overlast.

Vriendelijke groet,

TW

Reacties

Jayjay zei…
tja, om gek van te worden maar we gaan nog niet naar huis, .........oh ik ben er al

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT