Verzekering IV

Narekenen van ontvangen voorschotten en andere bedragen leverde een kleine discrepantie op. Namelijk eentje van 5.500 euro. Vandaar een e-mail aan de verzekering:

Beste Ramon,

Mijn welgemeende excuses voor de harde woorden onlangs. Het is geenszins mijn bedoeling geweest naar jou als persoon uit te vallen. Het was gewoon dat op het moment dat ik wéér hoorde dat het nu toch echt allemaal in orde was en het wéér niet zo bleek te zijn omdat er wéér "iets" mis was gegaan, ik even geen zin had om aardig te zijn.

Zie bijvoorbeeld ook een UWV-helpdeskmedewerkster: zij persoonlijk kan er niets aan doen wanneer er iets mis gaan met de uitkering van een klant maar van diezelfde klant krijgt zij wél de wind van voren. Ik vrees dat ik jou ook een beetje zo behandeld heb. Waarvoor nogmaals mijn excuses.

Het was wel frappant dat toen ik je aan de lijn had, het toegezegde bedrag een uur later via een spoedbetaling op mijn rekening stond. Heb jij dat geregeld? Ontzettend bedankt!

Toch blijft er nog een voor mij prangende vraag open staan:
De firma Belfor heeft ism Recontec een aantal van mijn geredde spullen schoongemaakt en tijdelijk opgeslagen. De betreffende spullen had ik niet aan jullie opgegeven als zijnde verloren in de brand.

Later bleek dat er een prijskaartje hing aan de schoonmaak en opslag. Op zich logisch natuurlijk maar wat ik nog steeds niet begrijp is waarom dit bedrag (exact 5.500 euro, waarvan nog steeds gaarne een kopie van de specificatie) is ingehouden van het totaalbedrag dat door REAAL via jullie aan mij is overgemaakt. In de polis vind ik namelijk helemaal niets dat er op wijst dat de verzekerde opdraait voor de kosten van schoonmaak en opslag van geredde spullen.

Ik ging er vanuit dat ik verzekerd ben voor "alle uit brand voorkomende schade aan de inboedel". Of ben ik wellicht abuis?

In dat geval zal ik de overstap maken naar een verzekeraar die wél de volledige kosten dekt.

Alvast bedankt voor jouw antwoord.

Met vriendelijke groet,

TW

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT