Verzekering III

Beste Tine,

Afgelopen donderdag belde Ramon mij met de heuglijke mededeling dat het nu allemaal rond was en ik vrijdag eindelijk de uitbetaling van de inboedel-verzekering zou ontvangen."Morgen staat het op je rekening. 100 Procent zeker! Ik regel een spoedbetaling."

Nu had Ramon vanaf wel vaker gezegd dat ik "binnenkort" m'n geld zou hebben dus ook deze keer was ik niet erg verbaasd te ontdekken dat het geld nog niet op m'n rekening staat. Ongetwijfeld is daar wederom een goede reden voor te verzinnen.

Maar eerlijk gezegd heb ik meer dan genoeg excuses en smoesjes gehoord. Zowel van Ramon
("Ik had het dossier in oktober al afgesloten omdat ik dacht dat alles rond was".)
alsook van de schade-expert die meerdere malen had toegezegd alles te hebben opgestuurd alleen maar om mij en Ramon te laten ontdekken dat hij meerdere malen gewoon glashard gelogen had.

Het is al niet leuk om veel van je (soms dierbare) spullen kwijt te raken in een brand die ook nog eens de schuld bleek van Woningbouwvereniging Ymere die onderhoud aan de woning dusdanig had verslonst dat er een brandgevaarlijke situatie was ontstaan.

Ook niet leuk is dat ik mede hierdoor geld heb moeten lenen van mijn moeder
aan wie ik het geleende geld nu niet kan terugbetalen omdat jullie nog niet het geld hebben overgemaakt waar ik recht op heb. Navraag bij Ramon zojuist leerde dat hij donderdag de boekhouding had verzocht het bedrag met spoed aan mij over te maken maar blijkbaar is er wederom "per ongeluk" iets misgegaan.

Bovendien komt nu wellicht het bezoekrecht van mijn dochters in gevaar omdat ik hun moeder niet heb kunnen betalen.

Nu weet ik wel dat dat jullie allemaal worst zal wezen maar wil ik jullie er toch op wijzen dat ik inmiddels actief op zoek ben naar een verzekerings-tussenpersoon die wél weet hoe het hoort want wat mij betreft is er in de loop van dit dossier veel te vaak "iets misgegaan".

Dan wil ik jou andermaal iets voorrekenen.
Ik ontving in totaal een voorschot van 5576 euro.
Ramon wilde niet meer dan 6500 laten bijbetalen maar toen ik vertelde
dat ik een onderzoek had laten starten kon dat bedrag opeens worden verhoogd naar 7500.

Ook dan zit ik nog niet aan het totale schadebedrag.
Uit vragen van mij blijkt dat het opslaan en schoonmaken van een kleine 1000 euro aan spullen door Belfor 5500 euro gekost heeft.

De betreffende spullen heb ik niet -herhaal: NIET- opgegeven als zijnde verloren geraakt door brandschade. Toch vindt Ramon dat het bedrag van 5500 euro dient te worden afgetrokken van het totaal aan mij uit te keren schade-bedrag.

Nu wil ik een paar dingen van jou weten (en alsjeblieft niet weer deze vraag simpelweg negeren zoals je eerder deed):
-Waar in de Polis staat dat de verzekerde moet opdraaien voor de kosten van schoonmaak en onderhoud van geredde spullen?
-Wat zijn de naam en telefoonnummer van de contactpersoon bij REAAL zodat ik zelf kan navragen hoe het precies zit?
(Het zou overigens voor mij én voor jullie erg vervelend zijn als ik via m'n advocaat inzage moet eisen in het dossier);
-Hoe komt men aan het precieze bedrag van 5500 euro? (Graag een uitgebreide specificatie);
-Laten jullie altijd klanten meer dan acht maanden wachten op het geld dat hen toekomt of is voor mij een uitzondering gemaakt?
-Met een medewerkster van jullie was overeengekomen dat ik de premie voor 2009 niet zou betalen voor de uitbetaling aan mij binnen was en dat ik dan onmiddellijk de premie in termijnen zou aflossen. Groot was dan ook mijn verbazing toen bleek dat vanmorgen het totale premiebedrag van mijn rekening was afgeschreven. Uiteraard heb ik direct opdracht tot stornering gegeven.
Wat ging er hier nu mis?

Het spijt mij oprecht dat zo'n akkefietje onze goede relatie moet verstoren
maar mij wordt helaas geen andere keus geboden dan te handelen zoals ik nu doe.

Met vriendelijke groet,

TW

P.s. Ook dit bericht is gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT