Verzekering IV

Beste mensen,

Op 4 januari alsook op 8 januari, 2 februari én 9 februari stelde ik jullie een vraag die vermoedelijk te ingewikkeld is om te kunnen beantwoorden. Het is dat of mijn vraag wordt moedwillig genegeerd. Dat laatste kan ik mij nauwelijks voorstellen, zeker niet na de jarenlange goede verstandhouding die er tussen ons heerst.

In het kader daarvan ben ik bereid De Groot Assuradeuren/Tine Zwaan Assurantiën 48 uur de tijd te geven om met een afdoende antwoord te komen op de nu voor de vijfde maal gestelde vraag:"Waar staat in de verzekeringspolis dat de verzekerde zelf opdraait voor de kosten van schoonmaak en opslag van uit een woningbrand geredde inboedel?"

Kunnen jullie dat niet aantonen dan gelieve alsnog over te gaan tot de uitbetaling van de 5.500 euro die dat schijnbaar (ondanks meerdere verzoeken aan jullie nog immer geen specificatie ontvangen) gekost heeft en is ingehouden op het in totaal aan mij uitgekeerde.

Ook moet mij nog even van het hart dat ik bijna de volle tijd dat het de verzekering kostte om tot uitkeren over te gaan (ruim acht maanden!) zelf het contact heb moeten onderhouden met de schade-expert en het reconditioneringsbedrijf. En dat terwijl ik door het verlies van een groot deel van m'n inboedel en het bijzonder slecht meewerkende woningbedrijf (individuen daargelaten) al meer dan genoeg sores aan mijn hoofd had.

Verkeerde ik dan al die jaren ten onrechte in de veronderstelling dat dat nu juist de zaken zijn die onderdeel vormen van het takenpakket van een tussenpersoon?

Jammer ook dat ik eerder had afgesproken met jullie medewerkster dat ik de premie voor 2009 in termijnen zou betalen en daartoe ook een machtigingsformulier had ingevuld maar dat jullie desondanks tot tweemaal aan toe het volledige bedrag hebben afgeschreven van mijn bankrekening. Ook ditmaal heb ik dit bedrag uiteraard laten storneren. Mochten jullie dit toch andermaal zonder mijn uitdrukkelijke toestemming laten afboeken van mijn rekening dan rest mij niets anders dan het nemen van juridische stappen.

Mochten jullie er andermaal voor kiezen geen antwoord te geven op mijn vragen dan kunnen jullie dit beschouwen als mijn afscheidsbrief.

Onder dankzegging voor die keren dat het wél goed ging maar het nooit ging om bedragen van meer dan enkele tientjes. 

Met vriendelijke groet,

TW

P.s. Mocht ik onverhoopt eerdaags geen klant meer van jullie zijn dan zal ik toch blijven aandringen op de volledige beantwoording van mijn vragen die ook ditmaal zijn gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT