Een bezorgd burger stelt vragen aan machthebbers

20 april 2007

Amtwoord op: KPN

Kreeg al snel antwoord op mijn vraag van gisteren aan de KPN:

>>Naar aanleiding van uw e-mail betreffende het aanvragen van Voicemail in e-mail kunnen wij u als volgt informeren:

Het is niet mogelijk gebruik te maken van de ZelfServiceLijn (0800-0429) in combinatie met InternetPlusBellen. Dit nummer is enkel te bereiken vanaf een analoge of ISDN aansluiting. Onze excuses voor de ontstane verwarring.

VoiceMail in e-mail is een gratis uitbreiding van VoiceMail van KPN. Met deze dienst is het mogelijk om voicemailberichten te ontvangen via een e-mail. U kunt zich aanmelden voor VoiceMail in e-mail via Mijn KPN. Nadat u zich heeft aangemeld, ontvangt u nieuwe berichten ook via de e-mail.

Aanmelden voor VoiceMail in e-mail gaat als volgt:

- log in op Mijn KPN met uw gebruikersnaam (terrebelius) en uw wachtwoord
- kies: telefoniebeheer
- kies tabblad: VoiceMail en Doorschakelen
- bij het nummer waarvoor u VoiceMail in e-mail wilt instellen, kiest u: VoiceMail in e-mail
- u komt vervolgens in een inlogscherm
- voer uw telefoonnummer in
- voer hier uw VoiceMailwachtwoord in
- vervolgens kunt u uw e-mailadres opgeven en VoiceMail in e-mail inschakelen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Maaike Bastian
KPN<<

Het ware wellicht handig geweest op de site te melden dat de zelfservicelijn niet geldt voor klanten met InternetPlusbellen. Toch?

In elk geval heb ik nog immer geen werkende voicemail en moest ik van de helpdesk-dame die ik vanmorgen sprak naar m'n cockpit. M'n wat!? M'n cockpit dus. Dat is een scherm waar je pas komt nadat je "activeren cockpit" hebt ingetypt in het zoekvenster. Waarom die cockpit dan niet gewoon in het menu voorkomt wist de mevrouw mij neit te vertellen. Wel vertelde zij mij dat ik die cockpit nog moest activeren met mijn activatiecode. Een fraai anglicisme, dat wel maar die code heb ik maanden terug reedsch ingevoerd en toen alles bleek te werken gewoon het pakket aan brieven in de oud papier-bak gedeponeerd. Punt is dat de voicemail niet werkt omdat ik volgens de helpdesk m'n cockpit niet heb geactiveerd en of ik maar'ns even bij het oud-papier van de gemeentereiniging op zoek wil gaan naar de oude brief met daarop het betreffende nummer. Ik heb de mevrouw heel vriendelijk verzocht een nieuwe code op te sturen. Dat deed ik met de stemintonatie (én met de blik in de ogen, maar dat zag de dame vermoedelijk niet) die ook Hannibal Lector gebruikt om mensen ergens van te overtuigen. Zij kon dus weinig anders doen dan ingaan op mijn verzoek...

19 april 2007

KPN

Heb al een tijdje geen vragen gepubliceerd op dit medium maar nu heb ik dan een akkefietje met de KPN. Vandaar deze vraag:

De zelfservicelijn 0800-0429 is voor mij vanaf m'n vaste toestel niet bereikbaar. Ik belde het nummer om voicemail in e-mail aan te vragen. Bovendien kunnen bellers geen voicemail-berichten inspreken op mijn vaste telefoon, ondanks het feit dat ik keurig de stappen heb gevolgd zoals aangegeven op de website. Daarnaast staan op de site geen telefoonnummers vermeld die gebeld kunnen worden in geval van problemen. Mij lijkt dit niet handig al voorkomt het natuurlijk wel het doorkomen van telefonische klachten. Blijkbaar kan via dit formulier overigens slechts één onderwerp per keer worden aangekaart wat ook als bijzonder slechte service naar de klant toe wordt ervaren die vaak meerdere klachten heeft. Gaarne Uw oplossing.