CAPPS II

Heb gisteren keurig antwoord gekregen op mijn e-mail aan Frits Bolkestein, Europarlementariër. (Valt mij opeens op dat de laatste vijf letters van dat woord een beetje negatieve klank hebben...). Ik vroeg hem hoe hij het Europese standpunt gaat verdedigen in verband met het CAPPS II-projekt. In de brief wordt mij bezworen dat de gegevens die tot nu toe door de Amerikanen zijn verzameld van Europese vliegtuig-passagiers uitsluitend zullen worden gebruikt voor het testen van het nieuwe systeem en absoluut niet zullen worden doorverkocht of voor andere doeleinden dan het testen worden verzameld. Na de test zullen de priv�-gegevens van deze duizenden mensen (die nooit toestemming hebben verleend tot het gebruik van hun data) worden vernietigd. Precies wat ik hem voorstelde om over te brengen tijdens de besprekingen! Zo verzekert mij de secretaresse van de directeur van de EU die reageerde op mijn bericht aan de heer Bolkestein. Dat zal dan wel zo zijn, denk ik dan. Maar helemaal gerust ben ik er niet op...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT