Vervolg op: Factuur

Op 10 april, precies een maand geleden dus, deed ik het nog netjes zonder de naam van het bedrijf te noemen.
Aangezien ik nu nog steeds mijn betaling voor een boeking op 22 november 2005 binnen heb voel ik mij genoodzaakt het betreffende bedrijf én hun administratiekantoor met naam en toenaam te noemen. Bij deze dus:

Administratiekantoor Amsterdam (AKA) BV

Beste mensen,

Bijgaand de correspondentie met Hollands Glorie Casting betreffende een voor hen uitgevoerde opdracht op 22-11-05: Sandwichboard Club Sinners voor ThisisGreat.

Naar aanleiding van die correspondentie heb ik uiteindelijk van jullie een gageverklaring ontvangen die ik onmiddellijk heb ingevuld en (voorzien van een kopie van mijn paspoort) teruggestuurd. Mij was niet eerder verteld dat ik die nodig had. Zowel niet door Hollands Glorie alsook niet door jullie. Eigenlijk had ik die automatisch toegestuurd moeten krijgen. Dat is echter niet gebeurd.

Volgens een toezegging van Louise van jullie kantoor zou ik binnen korte tijd nadat jullie de verklaring binnen hadden alsnog mijn geld ontvangen.

Nu weet ik natuurlijk niet wat jullie definitie is van "korte tijd" maar wil ik jullie erop wijzen dat er inmiddels een maand overheen is gegaan en ik nog steeds niets ontvangen heb.

Mocht ik derhalve binnen een week na dagtekening van dit e-mailbericht geen betaling of een geldig excuus van jullie ontvangen hebben dan zal ik er bij Hollands Glorie sterk op aandringen om te gaan uitkijken naar een bureau dat beter in staat is hun administratieve belangen te behartigen.

Navraag bij het NOAB (de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen) leert dat jullie kantoor daar niet bekend is. Iets wat jullie op de eigen website echter wél suggereren.

Ervanuitgaande dat eea op een misverstand berust teken ik,


P.s. Om verdere miscommunicatie te voorkomen meld ik nog dat deze correspondentie is gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com en dat er een kopie is verzonden naar Hollands Glorie.
------------------
Beste relatie,

Uit mijn administratie blijkt dat er nog een enkele post open staat.
In dit geval gaat het om:

Datum: 22 november 2005

Omschrijving: Sandwichbord/Club Sinners iov ThisIsGreat

Bedrag: 200

Gelieve een en ander per omgaande alsnog te betalen
danwel een reden voor de vertraging op te geven.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

------------
(10-4-06)
Beste relatie,

Op 28/02/06 zond ik U een herinnering aangaande een ontbrekende betaling.
U koos ervoor niet te reageren op dat bericht.
Daarom wijs ik U er op dat, mocht U in gebreke blijven, ik helaas genoodzaakt zal zijn andere maatregelen te treffen. Daaruit voorvloeiende kosten komen voor Uw rekening.

Ik reken er op dat U onze goede verstandhouding in stand wil houden en per direkt aslnog aan Uw verplichting voldoet.

Uit mijn administratie blijkt dat er nog een enkele post open staat.
In dit geval gaat het om:

Datum: 22/11/2005

Omschrijving: Sandwichboard Club Sinner iov ThisisGreat

Bedrag: E.200,-

Gelieve een en ander per omgaande alsnog te betalen
danwel een reden voor de vertraging op te geven.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
-----------------------
(10-4-06)

Beste Terrence,

Sorry dat er niet eerder op je mailtje gereageerd is maar de betaling is
binnen. Ik heb alles doorgestuurd naar het administratiekantoor zodat zij
het kunnen verwerken. Als het goed is heb je al van hen een gageverklaring
gehad. Zoniet, neem dan even contact op met Louise 020-3469960.
De vergoeding echter is 160 euro bruto bruto en niet 200.

Met vriendelijke groet,

Lorraine Wernsing
Hollands Glorie Casting
-------------------------
(10-4-06)
Beste Lorraine,

Telefonisch was indertijd 200 bruto afgesproken. Voor nu neem ik genoegen met de opgegeven 160
maar in de toekomst zal ik niet meer voor Hollands Glorie werken voordat ik VOORAF een en ander op papier heb staan. Bovendien zal ik andere klanten op de hoogte stellen van jullie werkwijze zodat hen het een en ander bespaard blijft.

De gageverklaring heb ik nog niet binnen.
(Als ik cynicus was zou ik nu verklaren dat ik morgen van Louise hoor dat die "toevallig" net verstuurd is...)

Verder staat het een goed aangeschreven bureau als Hollands Glorie niet dat de betaling voor een booking ruim vier maanden op zich laat wachten.

Daarom stel ik voor dat ik binnen een week na vandaag een goede verklaring binnen heb én het bedrag op m'n rekening heb staan.

In ieder geval bedankt voor de snelle reaktie,
al betreur ik het dat de zaken bij jullie blijkbaar zo slecht geregeld zijn dat er pas wordt gewacht met reageren tot een klant met (juridische) stappen dreigt. Fijn dat je je excuses aanbiedt voor het feit dat er laat op mijn eerdere mailtje is gereageerd maar wellicht is het je ontgaan dat jullie helemaal NIET op dat mailtje gereageerd hebben maar pas op de herinnering die ik vanmorgen stuurde. Is dat beleid of is dat nalatigheid?

Dat kan toch echt wel beter.

Veel sterkte gewenst met het streven naar een klantvriendelijker beleid.

Met vriendelijke groeten,

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT