Vervolg: zolderinbraak

Geachte heer..., beste ... en overige geadresseerden,

Afgelopen vrijdag kwam een timmerman mijn zoldersluiting (een deur zou ik het niet durven noemen) voorzien van nieuw sluitwerk.
In ieder geval kan de berging weer op slot. Wat alleen maar handig is voor mijn inboedelverzekering want een inbreker zal geen druppel zweet verliezen bij het (wederom) openbreken ervan en zich toegang verschaffen tot mijn berging.

Uiteraard heb ik naar aanleiding van eerdere berichtgeving het Bouwbesluit 2012 doorgenomen maar heb niets kunnen vinden over de verplichting van de eigenaar (in dit geval woningcorporatie Ymere) om de algemene toegang tot de bergingszolder te voorzien van een toegang die niet afgesloten kan of mag worden. Wellicht kunt u mij (en de lezers van http://vragen.blogspot.com) het artikelnummer aanwijzen waarin de bedoelde bepaling vermeld staat? Voor de volledigheid: hier staat het volledige Bouwbesluit: http://vrom.bouwbesluit.com/

Wat betreft de verlichting die consequent blijft branden in de algemene zolderruimte (en wat natuurlijk schadelijk is voor het milieu, al is de lamp ongetwijfeld voorzien van een zogeheten spaarlamp) is er een afspraak gemaakt met een elektricien die (morgen) ervoor zal zorgen dat de zolderverlichting weer wordt aangesloten op de sensor zodat die voortaan alleen nog aangaat als het buiten donker is of iemand de lichtschakelaar gebruikt.

Zowel de elektricien alsook de timmerman zijn gevraagd op te treden naar aanleiding van mijn melding op Twitter en de reactie daarop van iemand van Ymere Webcare. Die was zo vriendelijk mij te vertrouwen toen ik vertelde aangifte te hebben gedaan van de inbraak.

Onze correspondentie heb ik doorgespeeld naar de voorzitter van de lokale VVe en de mede-oprichter van de lokale bewonerscommissie.

Nogmaals mijn dank voor uw adequaat handelen. 

Bijgaand treft u de door u opgevraagde papieren in verband met de verzekering. Het definitieve Proces Verbaal volgt want daarvoor moet ik eerst naar het politiebureau. En nee, de aangifte kon niet via internet worden afgehandeld zoals u kunt opmaken uit bijgevoegd document.

Erop vertrouwend dat ik u zo voldoende heb geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT