Albert Heijn: gesloten filiaal

Heden, zondag 13 november 2015 stond ik voor de deur van het betreffende filiaal. Het bleek gesloten. Het was nochtans nog geen 22.00u, de aangegeven sluitingstijd. Ook was er geen enkel signaal dat aangaf dat het filiaal gesloten was, buiten het niet opengaan van de deuren.

Een blik naar binnen leerde dat het rolluik van de servicebalie neer was gelaten. Wat er op duidt dat er inderdaad geen verkoopactiviteiten plaatsvinden. Daar kunnen meerdere redenen voor zijn: door een onbekende aandoening lag het voltallig personeel buiten beeld van langslopende klanten zieltogend in de gangpaden maar niet voordat één van hen met zijn (m/v) laatste krachten de zaak sloot. Helaas zonder een briefje op de deur te plakken.

Ook kan het zijn dat de filiaalmanager doelbewust besloot Albert Heijn klanten een virtuele trap tegen de schenen te geven of had het personeel besloten tot het uitvoeren van een spontane stakingsactie nadat het hoofdkantoor besloot langdurig gehandicapten-met-behoud-van-uitkering-en-in-ruil-voor-gratis-werkervaring in te zetten en daarvoor in ruil reguliere medewerkers te ontslaan.

Met in het achterhoofd een cursus Geweldloos Communiceren bedacht ik opeens dat Albert Heijn gewoon de klanten ten dienste wil zijn door zo aardig te zijn hen te dwingen tot het lopen van enkele honderden meters richting de supermarktvestiging van een concurrent.

Hoe het ook zij: de winkelmanager van het filiaal Hugo De Grootplein Amsterdam wist op mijn vragen uitsluitend de schouders op te halen met de woorden: 'Ach, een franchisenemer kan van alles zelfstandig besluiten.'

Dat zal zo zijn maar voor de klant is het niet handig dat het mededelingenbordje bij de ingang vermeldt: 'Open tot 22.00u' maar de zaak om 20:45u dicht blijkt te zijn.

Ik en de lezers van Vragen.blogspot.com (waar deze vraag is gepubliceerd en ook uw antwoord zal verschijnen, dit in het kader van de volledige transparantie waar ook uw bedrijf uiteraard groot voorstander van is) zijn zeer benieuwd naar uw kundig onderbouwde antwoord.

Voor nu wil ik u hartelijk dank zeggen voor uw aandacht.

Vriendelijke groet,

T. Weijnschenk

Update: binnen twee dagen kreeg ik een e-mail van het hoofdkantoor. Zij zouden mij laten terugbellen door de filiaalmanager. Die deed dat daadwerkelijk een paar dagen later en vertelde mij dat het aan de klanten lag die dachten voor een dichte deur te staan. De zaak was wel degelijk open op dat moment. Mogelijk leed de groep verwonderde klanten aan een vorm van massa hallucineren. Of zo.

Reacties

Kevin van Rodenburg zei…
En je verwacht een serieus antwoord op deze brief ? lol

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT