Vervolg op Ymere en de CV-installatie

Update: vandaag (6 februari 2018) ontving ik van de heer Mulder een voorstel gebaseerd op het plaatsen van één element in één ruimte. Dus ik stuurde hem deze reactie:

Beste meneer Mulder,

Hartelijk dank voor het mij toezenden van een huurvoorstel woningverbetering
naar aanleiding van mijn bericht aan u van drie dagen geleden.
In de brief stelt u voor dat mijn huur wordt verhoogd na het plaatsen van wandisolatie,
het plaatsen van een CV-ketel en het plaatsen van één element.

Ik had echter - zie eerdere correspondentie - graag zowel in de woon- alsook in de slaapkamer een element
geplaatst zien worden. Voor alle duidelijkheid: het gaat dan om het plaatsen van in totaal twee elementen.

Alsmede een drempel onder mijn keukendeur om tocht tegen te gaan. Ik heb diverse malen in het verleden daar om verzocht
maar tot op heden ging niemand bij Ymere op mijn wens in. Mogelijk vanwege interne miscommunicatie.

Wellicht kan dan ook direct worden gekeken naar mogelijkheden voor luchtafvoer in mijn keuken?
Zie daarvoor het rapport van Comfort Partners dat men inmiddels naar Ymere heeft gestuurd.

Alvast mijn hartelijke dank voor het in gang zetten van de benodigde werkzaamheden.

Vriendelijke groet,

Terrence Weijnschenk

=============================================

Ik probeer al een tijdje voor elkaar te krijgen dat mijn woning wordt geïsoleerd voordat Ymere een CV-installatie laat plaatsen. De communicatie verloopt bijzonder stroef. Kort geleden schreef ik dit: http://vragen.blogspot.nl/2018/01/ymere-en-de-cv-het-gaat-maar-door.html

Het antwoord op mijn e-mail en mijn reactie daarop vindt u hieronder:

Beste meneer Mulder,

Hartelijk dank voor de moeite die u voor mij neemt om er uiteindelijk voor te zorgen dat mijn woning wordt geïsoleerd (inclusief een drempel onder mijn keukendeur ter vervanging van een houten plankje dat als tochtwering dienstdoet).

Ik kan u melden dat ik vorig jaar september Ymere schriftelijk toestemming heb gegeven om - nadat mijn woning voldoet
aan de normen qua isolatie - in twee ruimtes (de woon- en de slaapkamer) radiatoren te plaatsen, alsmede een CV-ketel.
In ruil daarvoor betaal ik een schappelijke huurverhoging. Een overzicht van de verschillende mogelijkheden heb ik vorig jaar al ontvangen
dus die hoeft u niet opnieuw te sturen.

Misschien kunt u mevrouw Grahame van Veilig Verwarmen vragen naar dat toestemmingsformulier?
Zij weet ook precies hoe het zit met het aanvragen van zogeheten STEP-subsidie die Ymere van de overheid kan ontvangen om de kosten te drukken.

Wat mij betreft staat er niets meer in de weg bij het uitvoeren van de betreffende werkorder, anders dan dat u zoekt naar een (onder)aannemer die Gebro (de aannemer die in eerste instantie de opdracht ontving) dient te vervangen.

Ik stel het ook zeer op prijs dat u uitzoekt waarom ik als huurder het bedrijf Feenstra Verwarming elk kwartaal betaal
voor regelmatig onderhoud aan mijn keukengeiser maar Comfort Partners onder contract staat bij Ymere om dat onderhoud te plegen.

Zodra de werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd
verneem ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,

====================

Beste meneer Weijnschenk,

Ik heb onderstaand ontvangen.

Het doet me overkomen dat u het idee heeft dat ik mijn werk niet goed uitvoer.

Dat er miscommunicatie is, klopt.

Ik ben me echter van geen kwaad bewust en heb bij Veilig Verwarmen verzocht de zaak aan mij over te dragen zodat er duidelijkheid komt met hetgeen er met u afgestemd moet worden.

U heeft in de periode september-oktober 2017 een huurvoorstel ontvangen.

Van het verzoek dat u een exacte berekening wilt hebben, is mij niet medegedeeld.

Tot gisteren.

Ik zal u een berekening toesturen waarin ook de aanpassing van Veilig Verwarmen is meegenomen, CV ketel met element in 1 vertrek.

De keuze is dan aan u of u daarvan gebruik gaat maken.

Wel wordt het nog een hele klus om een aannemer het werk te laten uitvoeren wat opgenomen is via Gebro.

Deze aannemer is niet meer werkzaam voor Ymere.

Maar dat is aan ons, net als de combinatie Comfort Partners en een timmerbedrijf.

Dit moet goed met elkaar afgestemd worden.

Met vriendelijke groet,

Ymere

Ben Mulder

Accountmanager Vastgoedservice

===============================
Beste meneer Weijnschenk, beste Terrence,

Laat ik allereerst zeggen dat ik het heel vervelend vind dat het allemaal zo lang moet duren. Maar er is wel goed nieuws. Dhr Ben Mulder gaat met u een afspraak maken en u een voorstel doen. Hij zal u een dezer dagen bellen.

Wilt u mij eind volgende week berichten als u geen contact heeft gekregen met dhr Ben Mulder?

Met vriendelijke groet

Juliska Grahame

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT