Antwoord op: GVB

Op 23 juni jl. stelde ik een vraag aan het Gemeentelijk VervoerBedrijf. Een drietal dagen later ontving ik het volgende antwoord:

Betreft: Uw klacht of vraag over onze dienstverlening, bij ons bekend onder nummer 108629

Geachte heer / mevrouw W,

In antwoord op uw e-mail willen wij graag reageren.

U kunt de cijfers ver het aantal passagiers op onze website www.gvb. nl nalezen als u dat wilt.

Wij sturen u het antwoord van de vervoerplanning betreffende de wijziging van bus 29.

Alle lijnwijzigingen voor het nieuwe vervoerplan van het GVB gaan in per 28 mei 2006. Met uitzondering dus van deze wijziging, omdat de lijnwijzigingen van Arriva al in december ingaan. Landsmeer krijgt met de nieuwe lijnvoering wel weer andere en in aantal gevallen ook betere verbindingen. Lijn 173 gaat bijvoorbeeld vaker rijden. Nieuw is ook, dat Arriva langs het winkelcentrum Buikslotermeerplein gaat rijden. Die informatie is op te vragen op www.arriva.nl

In de spits zijn inderdaad een aantal ritten behoorlijk druk op lijn 29. De lijn is echter niet rendabel genoeg om in de toekomst te kunnen handhaven. Daarnaast beschikken passagiers voor deze lijn over alternatieve verbindingen met diverse buslijnen naar het Centraal Station en dan met de metro naar Amsterdam zuid/oost. In veel gevallen zal dat wel een extra overstap tot gevolg hebben.

Wij beseffen dat met het wijzigen van de bus- en tramlijnen diverse rechtstreekse verbindingen zullen

komen te vervallen. Al deze mensen, helaas ook u, zullen in de toekomst over moeten stappen. Hier staat echter tegenover dat door allerlei aanpassingen in frequenties en overstapverbindingen in Amsterdam naar verwachting het overstappen wordt vergemakkelijkt.

Wij vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice GVB

Kijk op www.gvb.nl voor actuele omleidingen, haltetijden en de meest gestelde vragen.

GVB klantenservice

Postbus 2131
1000 CC Amsterdam

Tel 0900 - 8011 (lokaal tarief)

Fax (020) 460 52 48
www.gvb.nl



Als ik het dus goed begrijp vindt de directie het goed dat mensen dankzij het nieuwe lijnennet vaker meoten overstappen. Dat valt blijkbaar onder het kopje "serviceverbetering".

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT