Antwoord op: vervolg op Albert Heijn Nutella II

Update II: Inmiddels is sinds een paar dagen (het is vandaag 31 augustus 2010) de prijs van Nutella bij Albert Heijn significant gedaald. Toeval?

Update: Werd gisteren (do 12 aug.) gebeld door de filiaalmanager. Pas op woensdag had zij de klacht binnen gekregen. De eerder door klantenservice gedane mededeling dat zij was gebeld en de situatie onmiddellijk zou aanpakken was dus gewoon een leugen. Inmiddels zijn mij excuses aangeboden, was de verklaring acceptabel (door ziekte en ontslagen een achterstand in het bijwerken van de prijskaartjes) en blijft het feit staan dat er een onderzoek volgt vanuit "Brussel".

Geachte heer W,

Hartelijk dank voor uw bericht van 5-8-2010. Onze excuses voor de late beantwoording.

Het spijt mij te vernemen dat de situatie met betrekking tot het prijskaartje van de Nutella in onze winkel Bilderdijkstraat te Amsterdam niet gewijzigd is en dat u geen antwoord heeft gekregen op uw vorige reactie. Wat hiervan de oorzaak is geweest kan ik helaas niet achterhalen. Hiervoor mijn verontschuldigingen.

Daar de supermarktmanager en het verkoopteam samen verantwoordelijk zijn voor een goede gang van zaken in de winkel, wil ik uw melding telefonisch laten behandelen door de betreffende manager. Wilt u mij hiervoor uw telefoonnummer doorgeven? Zodra ik uw telefoonnummer u heb ontvangen wordt er binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen. Indien u niet bereikbaar bent in deze periode, bijvoorbeeld door vakantie, dan vraag ik u om mij dit te laten weten, zodat er rekening gehouden kan worden met uw bereikbaarheid.

Met vriendelijke groet,

Nicole de Groot
Albert Heijn Klantenservice

===========

Geachte mevrouw de Groot,

Allereerst mijn dank voor Uw antwoord. Helaas is het niet bevredigend;
Het zou namelijk niet de taak van de consument moeten zijn om ervoor zorg te dragen
dat de filiaalmanagers van Albert Heijn de juiste prijskaartjes ophangen.

Bovendien weet U net zo goed als ik dat het zeker niet alleen om het produkt Nutella gaat.

Mijn melding aan de authoriteiten blijft dus staan.

Excuses en uitleg van de betreffende filiaalmanager stel ik op prijs en kunnen worden doorgebeld via 06-xxxxxxxx

Verder wil ik U er nogmaals op wijzen dat ook een groot concern als Albert Heijn zich aan de wet dient te houden.

In het kader daarvan kan ik U melden dat ik inmiddels vanuit "Brussel" het bericht heb mogen ontvangen dat zij op korte termijn een onderzoek zullen starten naar malversaties binnen supermarkt-concerns en tussen supermarkt-ketens onderling.

De nadruk zal komen te liggen op niet-toegestane prijsafspraken.

Zie hiervoor bijvoorbeeld ook mijn correspondentie hierover, gedateerd eind 2008 en begin 2009:
http://vragen.blogspot.com/search?q=prijsafspraken

Erop vertrouwend U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, teken ik.

Hoogachtend,

TW

Reacties

Merrin zei…
Ik heb zelf 2x het kaartje weggehaald. Stelletje oelewappers.

Blij dat ik dat nooit meer hoef te doen.

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT