Ymere en de CV: het is nog niet voorbij.

Juli 2018 (klik) ontving ik van Ymere de toezegging dat 'na 20 augustus' mijn woning zou worden geïsoleerd en een CV-installatie zou worden aangelegd. Vandaag (25 januari) zijn de radiatoren opgehangen. Maar nog niet aangesloten. Dat heeft een reden.

Geachte mevrouw G, beste J,

Is Project Veilig Verwarmen afgerond? Wat mij betreft nog niet namelijk.
Voor de evaluatie van het project beveel ik aan om 'communicatie' op de agenda te zetten. In de praktijk laat de communicatie tussen de verschillende werknemers van Ymere namelijk nog wat te wensen over: de ene afdeling is vaak niet op de hoogte van wat de andere afdeling doet.
Dat maakt samen aan eenzelfde project werken erg lastig.
Ook met de diverse aannemers wordt vaak niet afdoende gecommuniceerd:
zo krijgen aannemers informatie van Ymere betreffende een bepaalde woonsituatie die niet aansluit bij de situatie waarin de huurder daadwerkelijk verkeert. Communicatie met huurders verloopt stroef:
wekenlang wachten op inhoudelijk antwoord is geen uitzondering.

Sinds vrijdag 10 Augustus 2018 is de aan mij door Ymere in 2013 (geen typefout) toegezegde keukendrempel aangelegd.
Maandag 19 november 2018 werd een start gemaakt met het isoleren van mijn keuken. Beide klussen zijn keurig uitgevoerd door de verschillende aannemers.
Al was het grappig dat ik de dag dat mijn drempel werd gemonteerd werd gebeld door een ander bedrijf dat bij mij de drempel wilde komen monteren.
Blijkbaar waren werknemers binnen Ymere zó enthousiast dat twee verschillende aannemers dezelfde werkorder ontvingen.

Vanmorgen (vrijdag 25 januari 2019) kwam een monteur van Feenstra Verwarming om mijn oude keukengeiser op te halen. Volgens de gegevens die hij (van Ymere? Niet van mij in elk geval) had ontvangen was de geiser reeds losgekoppeld en had ik inmiddels een centrale verwarmingsinstallatie in huis. Dat was dus niet het geval.

Even later stonden monteurs van Comfort Partners voor de deur.
Om mijn woning te voorzien van de betreffende CV-installatie.
Zij stuitten daarbij op diverse problemen:
voor de CV-ketel is in de keuken geen plek.
Wanneer die wordt opgehangen op de aangewezen plek (waar nu nog de geiser hangt) dan kan het keukenraam (de enige mogelijkheid - naast het openen van de deur - om dampen uit mijn keuken te laten ontsnappen) niet meer open.
Bovendien blijken de eerder door een andere aannemer reeds aangelegde leidingen (netjes achter het plafond verwerkt)
niet geschikt om de door Comfort Partners geleverde radiatoren op aan te sluiten. Ook daar moet dus nog een oplossing voor komen.

Op het moment van schrijven zijn de monteurs van Comfort Partners bezig met het ophangen van de radiatoren aan de muren. Dan zijn zij in elk geval niet voor niets gekomen en heb ik niet voor niets vrij gevraagd van mijn werk.

Je begrijpt dat ik nog niet de huurverhoging die onderdeel is van de afspraak ('Huurverhoging in ruil voor isoleren van de woning en aanleg van een CV-installatie') zal betalen.

Mag ik er op rekenen dat jij deze zaak verder afhandelt zodat dit inmiddels toch wat pijnlijke dossier kan worden gesloten?

Alvast hartelijk dank voor de moeite.

Vriendelijke groet,

TW

P.s. In de CC staan weer de gebruikelijke personen genoemd




Reacties

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT