18+ spelletjes

De beheerders van Spele.nl, mooiegames.nl en laatmijspelen.nl vinden het nodig om ook spellen die absoluut niet geschikt zijn voor kinderen eenvoudig toegankelijk te houden op hun, vooral door kinderen bezochte, websites.

Tijd om hen op hun verantwoordelijkheid te wijzen:

Beste mensen,

Als ouder maak ik mij een beetje zorgen om het ogenschijnlijk ontbreken van elk gevoel voor verantwoordelijkheid bij beheerders van een aantal spelletjes-sites,
waar ondermeer U vertegenwoordigers van bent.

Ongetwijfeld mis ik de dieper liggende educatieve waarde die gelegen is in spelletjes die als naam dragen "Meisje neuken", "Sla de Kerstman",
"Terrorisme oorlog" en "Drugsdealer".

Desalnietemin verzoek ik U om ofwel aparte games-sites te beginnen voor een 18-plus publiek, danwel te komen met een beter systeem om de toegang voor kinderen tot bedoelde spelletjes onmogelijk te maken: het "op eigen verantwoordelijkheid van de bezoeker" invullen van het geboortejaar acht ik een maatregel die een dikke onvoldoende scoort.

Bij voorbaat dank ik U voor de medewerking.

Uiteraard staat het U geheel vrij zich niets aan te trekken van mensen die vinden dat wij allemaal verantwoordelijkheid dragen voor ons eigen gedrag en door te gaan met het uitvoeren van praktijken waarvan U weet dat die de maatschappij (in ieder geval op de lange termijn) schade berokkenen.

Voor diegenen onder U die problemen hebben met het doorgronden van bovenstaand taalgebruik:

Haal alsjeblieft de sex- en geweldspelletjes van jullie spelletjes-sites!

Alvast bedankt.

Voor de goede orde laat ik U weten dat bovenstaand verzoek
én (het uitblijven van?) Uw reaktie daarop worden gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com


Een vredig 2005 toegewenscht.

TW

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT