NS

De NS zegt gen geld te hebben voor serviceverbetering in Nederland en dat daarom helaas
de prijs van een treinkaartje weer omhoog moet.
Tegelijkertijd kopen ze honderden kilometers aan onredabele lijnen in Engeland.
Ik vroeg hen hoe dat met elkaar valt te rijmen.


Nederlandse Spoorwegen
T.a.v. Directie
Postbus 2025
3500HA Utrecht

Betreft: Tariefsaanpassing

Amsterdam, 22 september 2004

Geachte dames, heren,

Allereerst mijn gelukwensen dat U er wederom mee wegkomt
om een volslagen ongefundeerde "tariefsaanpassing" (wat een fraai eufemisme weer)
aan te kondigen. Natuurlijk zult U beweren dat U toestemming heeft van de nederlandse overheid,
niet bij toeval Uw grootste aandeelhouder.

U claimt dat de reiziger meer moet betalen zodat U de kosten kunt dekken
die U genoodzaakt bent te maken om de service te kunnen verbeteren.
Volgens één uwer woordvoerders valt het wel mee. (En ik citeer een bekende nieuws-site:)
"De afgelopen tien jaar zijn de kaartjes nauwelijks duurder geworden,
terwijl de kwaliteit wel flink is verbeterd, verklaarde het bedrijf woensdag."
(http://www.nu.nl/news.jsp?n=414567&c=37)

Mag ik U verzoeken een deel van het extra binnen te halen geld te gebruiken
om een fatsoenlijk rekenmachientje te kopen voor de bedoelde medewerker?
Volgens diverse bronnen namelijk (waaronder het geheugen van ondergetekende)
is de prijs van een treinkaartje de afgelopen 12 jaar met ruim 50 (vijftig!) procent gestegen.

Als U 50 procent het label "niet veel" wilt opplakken dan maakt U dat in mijn ogen
niet geloofwaardiger. Bovendien claimt U enerzijds dat U niet voldoende activa bezit
om het spoor in Nederland te onderhouden maar koopt U anderzijds onrendabele lijnen
op in Engeland. Mag ik U vragen naar de logica van deze stap?
Via deze internetverwijzingen verneemt U meer over Uw eigen plannen:
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/financien/rtlz/2004/07_juli/02-ns_engeland.xml
http://cgi.rovernet.nl/addmenu.cgi?http://www.rovernet.nl/nieuws/columns/2004-07-13.htm

Als U inderdaad het geld niet heeft om het spoor in eigen land te verbeteren (wat U bij voortduring beweert),
waar komt dan het geld vandaan waarmee de concessies worden gekocht die Nedrailways (zoals U weet
een volle dochter van de Nederlandse Spoorwegen) een flinke vinger in de pap geeft in het noorden
van Engeland?
Als voormalig boekhouder weet ik uit ervaring dat geld wat men niet heeft niet kan worden uitgegeven.


Ik neem aan dat U geen gezichtsverlies wilt lijden en binnen afzienbare termijn
met een degelijk onderbouwde verklaring komt.

Veel sterkte toegewenst met het schrijven van een steekhoudend betoog.

Hoogachtend,


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Akkefietje met ING Bank

Ymere reageert niet