Albert Heijn

Ik vroeg aan Albert Heijn waarom zij sommige prijzen stiekem en anderen minder stiekem gigantisch hebben verhoogd:

Geachte dames, heren,

Nog niet zo heel lang geleden kostte een fles Coca Cola bij AH 98 eurocent. Tegenwoordig kost een fles Coca Cola bij AH 1,20 euro. Ging het in het eerste geval nog om een fles van 1.5 liter, gaat het in het tweede om een fles met een inhoud van slechts 1 liter. Het prijsverschil bedraag zo'n 100 procent!

Bij de AH ToGo kost een fles van een halve liter Fanta 1,60 euro en een fles van een liter 1,65 euro. Ook hier een prijsverschil van bijna 100 procent.

Bij het merk Spa Reine is het verschil nog groter: een fles met inhoud 0.75 liter kost daar twee euro maar een fles met 1.5 liter aan inhoud slechts 98 cent. Hier bedraagt het verschil een ongelooflijke 300 procent!

Albert Heijn claimt het beste voor te hebben met de consument maar dat gaat zeker niet op voor diens portemonnee!

Zou U aan de consument (in dit geval aan mij) willen verklaren hoe U aan die absurde verschillen komt? Natuurlijk kost een kleine verpakking verhoudingsgewijs meer en heeft inflatie ook invloed op AH-produkten. Maar bij mijn weten bedroeg de inflatie het afgelopen jaar geen 100 procent en geloof ik niet dat een kleine verpakking verhoudingsgewijs 4 keer duurder is dan een grote.

Voor de goede orde laat ik U weten dat een kopie van dit bericht is verzonden aan een lid van de Tweede Kamer en is gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com alwaar ook uw antwoord zal worden gepubliceerd, danwel melding zal worden gemaakt van het uitblijven daarvan.

Ik reken op Uw volledige en spoedig antwoord.

Met vriendelijke groet,

Reacties

Anoniem zei…
Wat een goeie vraag, wat goed dat je hem ook publiekelijk stelt.. Af en toe vind ik oude kassabonnen, in een verhuisdoos bijvoorbeeld, en dat is met sommige produkten vreselijk schrikken. Als ik ze weer zie, zal ik ze 'ns fotograferen. Want zo zijn veel bureaucraat-geraakte middenstanders natuurlijk ook: bewijs maar eens dat onze prijzen zo gestegen zijn... :-/
(U begrijpt vast dat wij anno-nu naar andere supermarkten gaan.. ;-))
Terrebel zei…
Goed idee, Jolie! zo ontkende de HEMA-manager dat de Jip en Janneke-wekker die ik voor mijn zoon had gekocht voor 10 gulden op 10 januari opeens 10 euro kostte. Als je goed keek zag je nog de krasjes waar de uitzendkracht "fl." wad weggekrast. Tuig is het. Schorriemorrie. Tuig van de richel.
Anoniem zei…
Ben erg benieuwd naar de reactie! Maar ik geloof dat het ze pas iets gaat interesseren als wij allen massaal bv een dag geen cola kopen!
Maar ja, dat zie ik de hollandse burgers nog niet doen, dat samenwerken!
Soofy zei…
De onderwerpen die je hier belicht doen mijn rebelse hart bonken tot in mijn tenen! Onrechtvaardigheid en machteloosheid gaan hand in hand.
Akties zoals Jolie voorstelt zullen geen zoden aan de dijk zetten. Pas als je dingen aan de grote klok hangt ala Peter R de Vries (maar dan zuiver, niet demoniserend en publiciteitsgeil) heb je kans van slagen. Hoewel, de maatschappelijke discussie over gouden handdrukken, bonussen en buitensporige salarissen zal vermoedelijk met een sisser af lopen. Want politici komen na hun regeerperiode meestal in het bedrijfsleven ed terecht. Dus waarom zou je de kip met gouden eieren slachten? Zij lusten over twee jaar ook wel een eitje of twee...
Kaviaar op de plank willen hebben is net zo oud als het oudste beroep!

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT