Een bezorgd burger stelt vragen aan machthebbers

21 juli 2009

Antwoord op: E.ON

Geachte heer W,

Op 15 juni en op 30 juni 2009 hebben wij uw e-mails ontvangen. Hierin geeft u aan dat u bezwaar maakt tegen het verbruik zoals in rekening is gebracht op onze jaarafrekening.
Uw reactie hebben wij geregistreerd als klacht met kenmerk 2009Sek5053. In deze e-mail gaan wij verder in op uw klacht.

Meterstanden jaarafrekening
De netbeheerder is verplicht om elk jaar een stand aan te leveren aan de leverancier. E.ON is als leverancier verplicht om minimaal één keer per jaar een (jaar)afrekening naar de klant te versturen. Deze twee momenten, de opnamedatum van de meterstand en het moment van afrekenen, hoeven niet gelijk te lopen. De aangeleverde meterstanden door de netbeheerder moeten wel gebruikt worden bij het opmaken van uw jaarafrekening door uw leverancier. Het kan voorkomen dat u het ene jaar eerder een meterstandenkaart ontvangt dan het andere jaar of dat de meteropnemer langskomt aan het einde van april, terwijl u normaal een kaart ontvangt aan het begin van april of al in de maand daarvoor. Hierdoor rekent u het ene jaar bijvoorbeeld een verbruik af van 13 maanden en het andere jaar slechts 11 maanden.

Correctie jaarafrekening
U ontvangt de jaarafrekening in mei. Om in de toekomst de jaarafrekening altijd op 12 maanden te baseren hebben wij het verbruik tot 20 mei 2009 u in rekening brengen. Wij hebben al op 30 maart 2009 meterstanden doorgekregen van de netbeheerder. Deze staan vermeld op de jaarafrekening. Vanuit deze metertanden hebben wij een berekening gemaakt van de meterstanden per 20 mei. U geeft aan dat deze eindstanden echter te hoog zijn. Wij gaan een nieuwe jaarafrekening maken op basis van de meterstanden die wij hebben doorgekregen van de netbeheerder per 30 maart 2009. Factuurnummer 25502125013 laten wij dan geheel vervallen.

Voorschot
In uw e-mail van 15 juni 2009 geeft u terecht aan dat wij het voorschot te hoog hebben vastgesteld. Wij corrigeren dit met terugwerkende kracht naar € 89,00.

Beantwoorden van uw e-mails
In verband met de grote drukte op onze afdeling Klantenservice waren wij niet eerder in staat te reageren op uw bezwaarschrift. Dit is voor u een reden uw contract op te zeggen. Wij betreuren dit ten zeerste en hopen dat u dit besluit wilt heroverwegen. Wij zijn volop bezig met uitbreiden van het aantal medewerkers op onze afdeling Klantenservice zodat wij onze bereikbaarheid en onze service in de toekomst kunnen verbeteren.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak dat u hebt ervaren en vertrouwen erop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.

Hebt u nog vragen? Neem dan tijdens kantooruren contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0900-0601 (€ 0,10 p/m) of stuur een e-mail naar klantenservice@eon-benelux.com.

Met vriendelijke groeten/With kind regards,
Hannie Raaijmakers


Sales & Contact Centre
T 0900-0601 (€ 0,10 p/min)
F (+31) (0)40-2577755

E.ON Benelux
Dr. Holtroplaan 2-28
NL-5652 XR Eindhoven
www.eon.nl

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik had Voordien nooit eerder gehoord van starguide. Ik was nooit eerder op hun site geweest of in contact geweest met hun tot ik op een dag zag dat ze geld van mijn rekening hadden genomen. Ik ben toen gaan kijken welk bedrijf dit gelad had afgetrokken en het bleek starguide te zijn.

Ik las op andere sites ook meerdere klachten. Starguide heeft dus zonder mijn toesteming, geld van mijn rekening genomen terwijl ik nooit eerder van het bedrijg gehoord had en dus nooit in contact ben geweest. Hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen weet ik.

Ik heb inmiddels hun rekening num laten blokeeren, gedl terug laten storen. Aangifte gedaan, Kamer van koophandel gemeld en data doc( hun betalings middel) op de hoogte gebracht.

Starguide zelf was natuurlijk niet berijkbaar!