Een bezorgd burger stelt vragen aan machthebbers

2 juli 2009

Vervolg op: E.On II

Het E.On reageert niet op mijn bezwaarschrift maar stuurt mij wel een aanmaning voor de bijbetaling van bijna 600 euro voor het verbruik van veel meer aan gas en elektra dan ik zelfs gebruikt kan hebben omdat ik hier vorig jaar zes maanden lang vanwege brand niet eens woonde. Vandaar deze brief:

Geachte heer, mevrouw van de Schoot,

Helaas zijn de mensen van de Klantenservice bij E.On al tijden telefonisch niet bereikbaar en acht ik de wachtmuziekjes van onvoldoende kwaliteit om voor langer dan 5 minuten per keer in de wacht gezet te worden. Naar de radio luisteren is bovendien vele malen goedkoper dan 10 cent per minuut.

Het spijt mij te moeten constateren dat het E.On niet behaagt inhoudelijk in te gaan op bezwaarschriften. Uiteraard ontving ik wél een dreigbrief naar aanleiding van het feit dat ik de exorbitante bijbetaling nog niet heb voldaan.

Ik zal weigeren die te betalen tot het E.On mij heeft duidelijk gemaakt waarom ik voor meer kwh moet betalen dan dat ik daadwerkelijk heb verbruikt. Door brand in de woning hebben wij afgelopen jaar zelfs ruim een half jaar elders gewoond.

Natuurlijk is het E.On een gewoon commercieel bedrijf en zal het niet nalaten om waar mogelijk klanten op te lichten. Daarom zie ik het als mijn plicht U te wijzen op de juridische consequenties van Uw handelen.

Mijn voorstel bestaat eruit dat U stopt mij te dreigen met afsluiting van gas en elektra en alsnog iemand langsstuurt om de meterstanden op te nemen om zodoende alsnog met een eerlijke nota te komen.

Indien U niet binnen 5 dagen reageert op dit schrijven zal verdere correspondentie worden gevoerd via mijn raadsman.

Met verschuldigde hoogachting,

1 opmerking:

Leif Hagen zei

Terrebel - Ik versteehe nit ganz dit Dutsch Sprake! Ik sprike Englisch und andeere Sprake! Versteht du mij Dutsch versuuche?
Met vershuldigde hoogachting von EAGAN daily photo blog in Minnesota, USA