Albert Heijn III

Hierbij mijn reactie op het meest recente antwoord van Albert Heijn:
(Op een aantal punten blijk ik-als eenvoudige consument-toch gewoon gelijk te hebben!)

Amsterdam, 8 maart 2011

Geachte heer van der Scheer,

Mijn hartelijke dank. Niet alleen voor uw excuses maar het is duidelijk dat de late beantwoording van mijn opmerking te wijten is aan de zorgvuldigheid die u betrachtte bij uw onderzoek en het aandragen van oplossingen.

Prima om te weten dat de AH-ketchup "voordeelfles" van 850 ml. kwalitatief beter is en dus duurder dan de huismerk-ketchup in een kleinere verpakking, ondanks het feit dat er voor de poduktie van de grotere verpakking naar rato minder tomaten zijn gebruikt. Omdat het officieel om twee verschillende produkten gaat (al zal de gemiddelde consument niet zo snel verschil zien tussen "Huismerk ketchup" en "Huismerk ketchup") blijft de vraag staan waar ik in de schappen de reguliere verpakking kan vinden van de 850ml-verpakking waar met grote letters "voordeel" op staat. Hooguit gaat het hier om voordeel voor de verkoper en niet voor de consument.

Als ik u goed begrijp gaat het bij de Perla-koffie om een achterstand in het vervangen van de prijskaartjes bij meerdere filialen? Ik heb begrepen dat twee weken vrij standaard is maar dat men een maand achterloopt met het aangeven van de juiste prijzen bij de produkten lijkt wat veel. Bovendien komt het wel heel erg vaak voor. Kan de consument op termijn een wijziging in het beleid verwachten waardoor men niet meer denkt een goedkoop produkt aan te schaffen om vervolgens bij de kassa dubbeltjes meer kwijt te zijn?

Goed dat ook u de vreemde beprijzing van Duo Penotti is opgevallen en dat u meteen actie hebt ondernomen. Ook wel aardig voor mij en mijn lezers om te weten dat de prijs van A-merken wordt bepaald door het instrument van vraag en aanbod en niet zozeer door veranderingen in het produktie-proces. Weer iets geleerd...

Nogmaals mijn hartelijke dank, meneer van der Scheer.
Mijn lezers en ik zijn u zeer erkentelijk en persoonlijk ben ik van mening dat de mensen achter het (officiële?) Twitter-account @Ah_service een voorbeeld aan u kunnen nemen; zij hebben namelijk welgeteld nul (0) maal gereageerd op mijn vragen en opmerkingen. Ook niet toen het contactformulier bij het klikken op "verzend" niets meer deed dan mij te sturen naar een webpagina met daarop een foutmelding.

Met vriendelijke groet,

Terrence Weijnschenk

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT