Posts

Ymere en de CV: het gaat maar door

Voor wie denkt dat na jarenlange mailwisselingen nu eindelijk mijn woning is geïsoleerd en ik geniet van een lagere gasrekening en meer wooncomfort dankzij het inruilen van mijn oude gaskachel voor een CV-installatie... ======================== Beste J, Hedenmorgen (31 januari 2017) was een medewerker van Comfortpartners in mijn woning voor diverse metingen betreffende rook- en afvoerkanalen en koolmonoxide niveaus. Hij vroeg mij of ik een CV-installatie wil. Ik gaf aan dat Ymere en ik al een paar jaar bezig zijn isolatie van mijn woning te realiseren omdat ik heb bedongen dat ik graag CV wil maar pas als mijn woning voldoet aan de moderne normen qua isolatie. Via jou ben ik nu al een tijdje bezig dat gerealiseerd te krijgen maar het woord 'spoedig' heeft klaarblijkelijk bij Ymere een andere betekenis dan bij de samenstellers van de Dikke van Dale. 6 September 2017 liet jij mij weten dat jij de opdracht om mijn woning te laten isoleren in februari van dat jaar hebt...

Ymere en de CV-installatie: een vervolg

Beste Juliska, Alles wel? Jij hebt nog niet gereageerd op mijn e-mail van 13 februari waarin ik informeerde naar vervolgstappen betreffende het isoleren van mijn woning naar het niveau van 'B-label'. Begin augustus werd mijn woning onderzocht door een meneer die verstand leek te hebben van isoleren. Naar ik van hem begreep zou hij aan Ymere verslag uitbrengen en een offerte indienen voor het eenvoudig isoleren van mijn woning. Dat rapport zal inmiddels bij jullie bekend zijn. Ik ben nu erg benieuwd wanneer jullie mijn woning zullen komen laten isoleren. Dit in het kader van de wens van Ymere om te zorgen voor veilige en comfortabele woningen. Dat na jarenlang aandringen mijnerzijds ik eindelijk een echte drempel ontvang die het plankje dat als zodanig dienstdoet bij de buiten-keukendeur, lijkt mij vanzelfsprekend. Het zou toch jammer zijn als de uitspraak: 'Wij willen zorgdragen voor een betere veiligheid en meer wooncomfort voor onze huurders' een w...

Gemeenteschuld

Ook t.a.v. Inkomensconsulent mevrouw ... Beste mevrouw ..., Goede vakantie gehad? Vlak voor uw vakantie spraken wij telefonisch af dat u mij na uw vakantie een voorstel zou doen tot een aflossingsregeling voor mijn (vermeende) schuld bij de gemeente. Gisteren (12 juli) vond ik vier verschillende brieven van uw hand in mijn brievenbus. Allen met dezelfde datum (7 juli) en hetzelfde kenmerk (10581360) en hetzelfde onderwerp: aanmaning. U begrijpt wellicht dat ik schrok vanwege de dreigende toon in de vier verschillende brieven. De brieven verschillen slechts op een enkel punt van elkaar: het genoemde bedrag aan betalingsachterstand. Respectievelijk is dat €2397.77, €125.38, €361.55 en €36,25. Bijzonder verwarrend. Ik heb weet van uw enorme werkdruk en dat u het daarom vervelend vind om door cliënten gebeld te worden of een afspraak te maken aan het loket. Vandaar dit e-mail bericht. Opdat u in alle rust - op een tijdstip dat u schikt - kunt uitzoeken wat het werkelij...

Antwoord op: Ymere: 'vrijwillig' verplichte CV

Woningcorporatie Ymere kwam ongewoon snel met een inhoudelijk antwoord op deze vraag (klik) Beste meneer W, beste T, Het is inderdaad al een tijd geleden dat we contact met elkaar hebben gehad. In mei 2016  heb ik een brief gestuurd dat we er met elkaar niet uitkomen. Wat ons betreft ligt het dossier dan bij de advocaat, die zal het verder oppakken. In de mail verwijs je naar de STEP-subsidie. Je vindt het vast fijn om te horen dat we daar al mee bezig zijn. Om de STEP subsidie voor een woning te verkrijgen, moet de woning minstens label 'B'' kunnen halen. Het kan o.a. alleen bij woningen waar nog geen centrale verwarming is aangelegd. Dat is bij jou het geval. Als je geïnteresseerd bent in de mogelijkheid om de woning meer wooncomfort te geven, kunnen we een afspraak maken om een pré-label vast te stellen. En van daar uit de stappen te berekenen die gemaakt moeten worden om dat label 'B' te halen. Wij doen je dan als het mogelijk is om label 'B' t...

Ymere: 'Vrijwillig' verplichte CV

Bijna een jaar geleden  (klik) had ik voor het laatst contact met woningcorporatie Ymere: 'Als u er niet vrijwillig voor tekent door ons een CV-installatie te laten installeren dus meer huur te betalen dus gaan wij u dwingen door u voor de rechter te dagen.' Dacht het dus effe niet. Beste Juliska, Jammer dat ik niets meer van 'Veilig Verwarmen' heb gehoord nadat ik het krantenartikel had geciteerd waaruit blijkt dat Ymere bewoners niet mag dwingen 'vrijwillig' akkoord te gaan met het plaatsen van een CV-installatie en dat het weghalen van een (oude)gaskachel neerkomt op diefstal omdat de kachel (in verreweg de meeste gevallen) eigendom is van de huurder. Ook op de conclusie van de Nationale Raad voor de Veiligheid waaruit blijkt dat CV-ketels niet veiliger zijn dan open gaskachels waar het gaat om koolmonoxide-vergiftiging (hoewel de officiële lezing van Ymere het tegenovergestelde behelst) heb ik helemaal niets van jullie vernomen. Daar zal Ymere ongetwij...

Ymere en lekkage, een melding

6 Oktober stuurde ik een melding aan Ymere over lekkage in de badkamer. Het antwoord kwam snel: wij kunnen pas iets doen wanneer uw buurvrouw de deur open doet. Vanwege privé omstandigheden kan zij zelf niet communiceren maar haar moeder zal ons nog bellen.' 6 Oktober is een paar weken geleden en met water in de verlichting van mijn badkamer vind ik dat de situatie voldoende is geëscaleerd voor een vervolgmelding: Beste mensen, Een aantal jaren geleden is mijn woning afgebrand. De oorzaak bleek een lekkage in de douche van de bovenbuurvrouw waardoor water door de muren sijpelde en kortsluiting veroorzaakte bij een wandcontactdoos die niet geaard bleek te zijn. Ik dring er ernstig op aan dat Ymere niet dezelfde fouten maakt als eertijds. De gevolgen (én de kosten) zijn niet te overzien. Om u te helpen noem ik Jozua Ros in de cc. Als tussenpersoon tussen bewoners en Ymere kan hij wellicht wat gewicht in de schaal leggen. Misschien door de moeder van mijn bovenbuurvrouw sim...

Bezwaar tegen Bewuzt

Geachte dames, heren, In 2015 startte ik een psychologische behandeling die in datzelfde jaar eindigde. Per 1 januari was ik overgestapt naar een andere zorgaanbieder. De declaratie diende ik dus in bij mijn 'oude' zorgaanbieder. Bewuzt dus. Het indienen ging niet eenvoudig. Bestanden groter dan 5 mb zouden niet verzonden kunnen worden. De bijlage (de factuur van de zorgverlener) besloeg echter slechts 0,5 mb. Ook moest meerdere malen hetzelfde bestand worden verstuurd omdat jullie systeem aangaf dat het niet ontvangen was. Diverse foutmeldingen later was het alsnog gelukt. Toen zou de bijlage 'onduidelijk' zijn en heb ik opnieuw de declaratie ingediend. Die zou incompleet zijn. Nogmaals verstuurd nu met extra informatie van onder meer de huisarts. Er zouden 'gegevens' ontbreken maar in het systeem stond niet aangegeven welke gegevens jullie dan misten. Na mijn vraag daarover aan jullie werd dat duidelijker. Mijn zorgverlener leverde alsnog de gegevens aan w...