Identificatieplicht

Geachte heer Donner,
Ondanks dat ik weet dat het niet Uw gewoonte is inhoudelijk te reageren op lastige vragen doe ik toch weer een poging:
Lang geleden heeft U besloten dat per 1 januari 2005 iedere Nederlander van 14 jaar en ouder geacht wordt een identiteitsbewijs te tonen als een gezagsdrager daarom verzoekt. U vertrouwt hierbij op de eer en het geweten van de dienstdoende beambte in het onderkennen van "redelijke gronden".
Mijn vraag aan U is tweeledig:
Op grond van welk amendement ontrekt U zich aan de wet tegen leeftijdsdiscriminatie? Waarom weigert U de "redelijke gronden" nader te omschrijven waarmee eventueel machtsmisbruik voorkomen kan worden? Bovendien vraag ik mij af wat U hoopt te bereiken. Zullen terroristen opeens besluiten een treinstation niet op te blazen als de kans bestaat dat zij zich na afloop van de aktie moeten legitimeren? Krijgt een moeder haar kind terug als de moordenaar ervan een paspoort op zak bleek te hebben?
Ik geef U bij deze de kans een open en eerlijk antwoord te formuleren op bovenstaande vragen. Laat U dat na, dan ga ik ervanuit dat de door mij aan U opgelegde taak niet is uit te voeren.
Ik wens U veel wijsheid toe bij het nemen van de beslissing tussen bekennen schuldig te zijn aan het uitvoeren van een belachelijk plan enerzijds en het netjes beantwoorden van mijn vragen anderzijds.
Hoogachtend,

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT