IJsterk

Verschillende buurthuizen dreigen failliet te gaan omdat het een zooitje is bij welzijnsinstelling IJsterk. Vandaar dit briefje aan de verantwoordelijke wethouder:

Beste Dick,

Alles wel? Er gebeurt wel veel in het Stadsdeel zeg! Leen weg...Jeroen komt misschien ook niet meer terug...:-(

Gisteren schrok ik een beetje toen m'n zoon eerder thuis was van karate-les dan gepland.
Het bleek dat men in Buurthuis de Waterval een spoedvergadering had belegd over het wanbeleid van IJsterk waardoor (ondermeer) De Waterval deze maand geen geld heeft gekregen voor het ontplooien van activiteiten.

Natuurlijk zou ik (als voormalig boekhouder én betrokken ouder) graag inzage krijgen in de boekhouding van IJsterk om te zien of ik wellicht een mogelijke oplossing kan ontdekken. Maar dat zal iets te veel gevraagd zijn.

Ik weet dat stadsdeel Centrum veel geld in IJsterk heeft gepompt en dat waarschijnlijk blijft doen zolang de boekhouding niet op orde is.
Hoe zit dat in Westerpark? Ik neem aan dat jullie wat slimmer zijn en de verschillende welzijnsinstellingen in het stadsdeel weer gewoon zullen laten resorteren onder "Stichting Welzijn Westerpark" in plaats van een particuliere instelling zoals IJsterk?

IJsterk mag het dan weer proberen zodra de papieren in orde zijn bevonden.

Je begrijpt dat ik mij een beetje zorgen maak over de toekomst van het Welzijnswerk in "mijn" stadsdeel.

Ik hoop dat jij iets van die zorgen van wegnemen.

Alvast bedankt.

Hartelijke groeten,

TW

Update: Antwoord van de wethouder: Terrence,
Ik begrijp je zorg. Als alles volgens plan verloopt draait de hele zaak over twee weken weer. Volg de krant.  Dick 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT