Antwoord op: Brommers (Deel 2)

16 September jl. werd mij door een medewerker van het Ministerie van Justitie verzocht mijn vraag aangaande brommers te richten aan het Ministerie van Binnenlandse zaken. Vandaag ontving ik antwoord van het Hoofd van de Stafafdeling van de directie Politie, G. Kuijlaars:


Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
Datum: 29 september 2004

Ons kenmerk: EA 200378762
Onderdeel: LGVIPOL7503

Onderwerp: Handhaving openbare orde

Geachte heer,

Ik heb uw e-mail van 16 september 2004, waarin u mij vraagt waar ik de mankracht vandaan haal om de openbare orde en veiligheid te handhaven, in goede orde ontvangen. In reactie daarop bericht ik u het volgende.

In oktober 2002 is door de minsters van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en Justitie het veiligheidsprogramma "Naar een veiliger samenleving" uitgebracht. Dit programma bevat een groot aantal maatregelen die de komende jaren worden uitgevoerd en heeft als doel het bereiken van een veiliger Nederland. Voor het bereiken van dit doel zijn door het kabinet ook extra middelen ter beschikking gesteld die onder meer gebruikt zullen worden voor het aanstellen van extra politiefunctionarissen. In het kader van het Veiligheidsprogramma is een structurele uitbreiding van de politiesterkte voorzien met 4000 fte's in 2010 (tot 52.128 fte's). Dze extra politieambtenaren zullen onder andere worden ingezet voor de handhaving van de openbare orde en veiligheid, waaronder de controle van bromfietsen. Het versterken van de handhaving is namelijk één van de speerpunten uit het Veiligheidsprogramma.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,
DE MINISTER VAN BINNENLANDSE ZAKEN EN KONKRIJKSRELATIES,
Voor deze,
Hoofd van de Stafafdeling van de directie Politie,

G. Kuijlaars


Uiteraard heb ik deze woordvoerder (ster?) bedankt voor dit keurig geformuleerde antwoord.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT