Speeltuintje

Omdat het klimrek na een jaar of vijf eindelijk is vervangen maar door iets dat onmogelijk voor speeltoestel kan doorgaan schreef ik een brief aan stadsdeelvoorzitter van Westerpark Anne Marie Hoogland.

Geachte mevrouw Hoogland,

Gezien het feit dat U "sport en recreatie" in uw portefeuille heeft richt ik mij tot U met mijn vraag.

Enige jaren terug verdween het klimrek ter hoogte van de van Reigersbergenstraat 760. Navraag bij de raad leerde dat het (volledig uit touwen bestaand en door rubber tegels omzoomde) klimrek te gevaarlijk zou zijn. Het was technisch mogelijk dat kinderen er uit zouden kunnen vallen.

Toenmalig wethouder voor GroenLinks, de heer Fred Kramer, beloofde dat er binnen een jaar een nieuw en veiliger speeltoestel zou verrijzen op de al snel door onkruid overwoekerde plek.

Helaas is inmiddels bekend hoe de heer Kramer omging met door hem gedane toezeggingen, herinnerend aan bijvoorbeeld het debacle rond de Silodam.

Nu is het niet mijn bedoeling oude koeien uit de sloot te halen maar wel om U er op te wijzen dat eea zich vele jaren geleden voltrok. Sinds kort is dan eindelijk de aan de buurt gedane belofte ingelost en staat er een nieuw speeltoestel.

Het gaat om een, zeker voor kleine kinderen, enorme aluminium koepel. Door de gladheid van de structuur onmogelijk om te beklimmen en op dagen dat de zon fel schijnt ronduit gevaarlijk om aan te raken door de enorme hitte die het gevaarte uitstraalt.

Mag ik U derhalve uitnodigen om te komen demonstreren hoe het toestel door jonge kinderen gebruikt dient te worden? Kan het namelijk niet worden gebruikt om mee te spelen dan verzoek ik U de ontwerper terug te laten keren naar de ontwerptafel danwel het in het project gestoken geld terug te vragen om dat vervolgens te besteden aan een realistische speelmogelijkheid voor de buurtkinderen.

Alvast mijn dank.

Hoogachtend,

TW

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ymere II

Sommatie van advocaat

Antwoord op: AFT