Een bezorgd burger stelt vragen aan machthebbers

17 augustus 2011

GVB

Geachte dames, heren,

Gisteren wilde ik met mijn zoon samen een kennis opzoeken die in een deel van de stad verblijft dat qua openbaar vervoer vrijwel uitslutend per metro bereikbaar is.

Bij Amsterdam Centraal station aangekomen bleek dat station te zijn afgesloten vanwege (naar ik begrepen heb door mismanagement uitgestelde) werkzaamheden. Via een aanplakbiljet werd de reiziger aangeraden vervoer te nemen naar het Waterlooplein om vanaf daar verder te reizen per metro.



Op voornoemd station aangekomen kregen wij een verrassing te verwerken: het metrostation Waterlooplein bleek afgesloten en per aanplakbiljet werd de reiziger verzocht gebruik te maken van ander vervoer om daarmee naar Centraal Station af te reizen voor verder transport per metro...



Wellicht betreft het hier een goedbedoelde grap van een of meerdere medewerkers van de GVB-afdeling Communicatie maar met mijn slechte been, een teleurgestelde zoon en een teleurgestelde kennis kon ik er niet echt hartelijk om lachen.

Misschien is het de bedoeling van het GVB om reizigers te laten weten dat hun welbevinden geen prioriteit heeft maar dat die is verschoven naar het zoveel mogelijk geld storten in een bodemloze put die Noord-Zuidlijn heet.

Omdat ik vandaag in een zeer ruimhartige bui ben geef ik u tien dagen (dus tot woensdag 27 augustus 2011) de tijd om hierop te reageren.

Weigert u dat of is uw antwoord niet afdoende dan zal ik van bovenstaande ernstige ommissie melding maken bij diverse (ook landelijke) media én bij diverse raadsleden uit de hoofdstedelijke gemeenteraad.

Rest mij nog u te melden dat dit schrijven is gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com. Niet omdat ik dat juridische verplicht ben maar omdat ik dusdanig ben opgevoed dat ik het netjes acht om mensen op een fatsoenlijke manier te behandelen.

In afwachting van uw antwoord en met vriendelijke groet,

Dhr. T. W.

2 opmerkingen:

rob alberts zei

Mooie brief, ik betwijfel of er een reactie komt. Respect voor klanten is niet overal aanwezig.
Vriendelijke groet

Anoniem zei

Het GVB gaat wel reageren, dat doen ze namelijk altijd. Maar aan die reactie ga je waarschijnlijk weinig hebben.
Weet je overigens zeker dat er stond dat je naar Waterlooplein moest? De pendelbus (die de metro vervangt) rijdt namelijk naar Amstel (en dat is ook waarvandaan de metro weer rijdt).