Ymere: Feenstra of Comfort Partners?

Beste J,

Aangezien jij op vakantie bent is er vast een collega bij Veilig Verwarmen die per omgaande alsnog onderstaande vraag voor mij kan beantwoorden.
Ontving gisteren namelijk een brief van Feenstra waarin mij werd medegedeeld op 14 september (tussen 12:30 en 17:00u) langs te komen voor het onderhoud aan mijn keukengeiser.

Van mij wordt verwacht 'binnen twee weken na dagtekening' te reageren op de mededeling van Feenstra. De brief is gedateerd 18 juli 2018 en deed er een kleine week over mij te bereiken. Daardoor heb ik bijzonder weinig tijd om te reageren.

Heb Feenstra dus maar gebeld en werd doorverbonden met de afdeling 'Verhuur' omdat er blijkbaar verwarring is of ik als particulier de geiser huur van Feenstra of - via Ymere - van Comfort Partners. Punt is dat zowel Feenstra alsook Comfort Partners betaald krijgt voor het uitvoeren van onderhoud aan de keukengeisers van huurders van Ymere.

Heb de betreffende vraag meerdere malen voorgelegd aan diverse medewerkers van Ymere maar vooralsnog geen antwoord ontvangen behalve dan 'wij zoeken het voor u uit', 'volgende week krijgt u antwoord' en zo meer. Langzamerhand wil ik graag duidelijkheid. Ook Feenstra wil trouwens graag weten of mijn keukengeiser überhaupt nog bestaat wanneer men in september onderhoud komt plegen.

In het kader hiervan deed ik vandaag een poging GL van Ymere Vastgoed te bereiken maar zijn telefoon werd niet beantwoord. Dit schrijven stuurde ik daarom ook naar de Bewonerscommissie en naar JG van Wooninfo.

Hoor graag zo spoedig mogelijk van Ymere wat de concrete plannen zijn met betrekking tot het oplossen van mijn klachten, het isoleren van mijn woning en het aanleggen van een CV-installatie.

Vriendelijke groet,

TW

Date: za 3 feb. 2018 om 23:13

Beste J, 

Nog even dit: Op 5 september 2017 liet een anonieme collega van jou mij hier http://vragen.blogspot.nl/2017/09/ymere-en-de-cv-installatie-een-vervolg.html weten 'binnen een week' antwoord te geven op de vraag waarom ik Feenstra betaal voor onderhoud aan mijn keukengeiser maar dat het Comfort Partners is dat bij Ymere onder contract staat. De termijn van 'binnen een week' is inmiddels verlopen. Wellicht kun jij de betreffende collega vragen wat de oorzaak is van de vertraging? Hartelijk dank alvast! 

Vriendelijke groet, TW

Update:

Via Twitter ontving ik 25 juli deze reacties van Ymere. Nu is er een medewerker toegevoegd aan de lange lijst van medewerkers die mij beloven het 'meteen' uit te zoeken en mij terug te bellen.

Misschien kunt u deze vraag beantwoorden: Via Ymere wordt Comfort Partners betaald voor onderhoud aan keukengeisers van huurders. Echter, Feenstra wordt door mij rechtstreeks betaald voor datzelfde onderhoud aan dezelfde geiser. Heb de vraag meerdere malen voorgelegd aan Ymere en meerdere toezeggingen (in de trant van 'binnen een week krijgt u antwoord') ontvangen maar nog een inhoudelijk antwoord op de vraag. Maar ik blijf het proberen: http://vragen.blogspot.com/2018/07/ymere-feenstra-of-comfort-partners.html


Ben je huurder van ons? Want dan betalen wij inderdaad een onderhoudsbedrijf om de geiser te onderhouden. Ik begrijp dan niet helemaal waarom je ook zelf een ander bedrijf voor hetzelfde onderhoud betaalt. Laat het me weten dan zorg ik ervoor dat mijn collega je hierover opbelt. ^JW

Wij betalen inderdaad een onderhoudsbedrijf om de geiser te onderhouden. Ik begrijp dan niet helemaal waarom je ook zelf een ander bedrijf voor hetzelfde onderhoud betaalt. Laat het me weten dan zorg ik ervoor dat mijn collega je hierover opbelt. Groet, Jotie

Dit is al een paar jaar aan de gang. Heb de vraag meerdere malen gesteld aan meerdere werknemers van Ymere maar tot heden nul op het rekest gekregen. Heb jaren geleden de geiser (via Ymere) gehuurd van Feenstra en betaal dus al die tijd al Feenstra een bedrag per kwartaal voor het onderhoud. Meerdere collega's van jou hebben mij toegezegd de zaak uit te zoeken en mij 'binnen een week' te laten terugbellen. Helaas heeft nog niemand bij Ymere die toezegging waargemaakt. Gaat dat jou wel lukken, denk je, ^JW? Ik ben bereikbaar op 06-xxxxxxxx

---------
Update: 26 juli

Zojuist gebeld door een mevrouw die zich voorstelde als HH van Ymere. Ik vertelde haar dat Comfort Partners door Ymere wordt betaald voor het plegen van onderhoud aan de keukengeisers van huurders maar dat een aantal huurders rechtstreeks betaalt voor dat onderhoud aan Feenstra. 'Ja maar meneer, u betaalt toch niet aan Comfort Partners dus er is toch niets aan de hand?' -'Ja maar mevrouw, berekent Ymere de betalingen aan Comfort Partners niet door aan de huurders die op die manier twee keer betalen voor eenmaal onderhoud?' Het bleef even stil voordat zij antwoordde: 'Ik zoek het voor u uit.' Ben benieuwd!

Update: 14 augustus

Heb nog niets vernomen van mevrouw H (goh, wat een verrassing!) dus verstuurde ik via Twitter (omdat de Twitter-medewerkers van Ymere wél reageren) een herinnering:

Inmiddels is men bij Ymere al een paar jaar bezig met uit te zoeken waarom ik Feenstra en zij Comfort Partners betalen voor geiseronderhoud. Zit er inmiddels al een beetje schot in de zaak? Heb helaas nog niets van HH gehoord. Helaas niet verrassend want zij is medewerker nummer 8 die de toezegging ('Ik zoek het voor u uit en bel u terug.') blijkbaar niet kan waarmaken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT