Echelon

De Staat der Nederlanden plant een uitbreiding van de mogelijkheid om telefoongesprekken af te luisteren maar, zo zegt een woordvoerder "Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat telefoonverkeer in Nederland wordt afgeluisterd." Ik vroeg Defensie waar het uitgebreidere netwerk dan w�l voor gebruikt zal gaan worden:

Geachte dames, heren,
Hierbij treft U een internetverwijzing aan naar een artikel dat ondermeer handelt over het jaren geheim gehouden project met de naam Echelon en de rol van de Groningse basis Zoutkamp daarin.
http://www2.fmg.uva.nl/sociosite/websoc/echelon.html
Kunt U in een reaktie aangeven wat de exacte reden is van de recente zeer grote uitbreiding van de mogelijkheid tot het aftappen van telefoonverkeer? Volgens een artikel op de nieuwssite Nu.nl (http://www.nu.nl/news.jsp?n=304514&c=13) is het nadrukkelijk niet de bedoeling dat het systeem wordt gebruikt voor het aftappen van telefoonverkeer. Persoonlijk vind ik dat wat verwarrend. Want waarom zou je afluister-apparatuur plaatsen als je dat niet gaat gebruiken om mensen af te luisteren?
Graag had ik van Uw dienst een verklaring hieromtrent. Het antwoord:"Dit doen wij in verband met terrorisme-bestrijding" acht ik niet voldoende.
Alvast mijn dank voor een inhoudelijk correct en afdoende antwoord.
Hoogachtend,

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT