Een bezorgd burger stelt vragen aan machthebbers

19 juni 2010

Antwoord op: Albert Heijn: Nutella III

Geachte heer Breed,

Vandaag (zaterdag 19 juni om 20.30uur) was ik bij het betreffende AH-filiaal
en constateerde dat de prijskaartjes -ondanks Uw telefonisch verzoek aan de winkelmanager op 16 juni- nog niet waren vervangen.

Bij de pot Nutella van 400 gram staat nog steeds het prijskaartje van 1.92 Euro.
De scanner geeft inderdaad aan dat de pot in kwestie aan de kassa 2.09 euro kost.

Klaarblijkelijk heeft de manager nog geen tijd gehad om eea aan te passen.

Mag ik trouwens opmerken dat de aktie feitelijk inhoudt dat de prijs van Nutella is verhoogd?
Die was dus 1.92 en is nu 2.09 euro voor een pot van 400 gram.

De voordeelpot kost aan de kassa 3.87 euro voor 825 gram en niet 3.99 euro, zoals het prijskaartje aangeeft.

De reguliere prijs voor een kilo Nutella was dus 4.80 euro en is verhoogd naar 5.23 euro
De voordeelverpakking leverde een kilo-prijs op van 4.84 en kost nu 4.69 per kilogram.

De aktie zal ongetwijfeld niet heel lang duren en wat er dus eigenlijk is gebeurd is dat AH een prijsverhoging heeft doorgevoerd.

Zodra de voordeel-aktie over is betaalt de consument dus 43 cent meer dan voorheen voor een kilo Nutella.

Dan resten mij twee vragen aan U:
Klopt dit?

Hoe lang doet een AH-manager er doorgaans over om prijskaartjes te vervangen na een telefonische melding van het hoger management dat eea niet in orde is?

Alvast mijn dank voor Uw prompte beantwoording.

Bovenstaande staat ook gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com

Uiteraard zal ik het terstond aan U melden als soortgelijke prijs-problemen zich voordoen met andere produkten.

Van lezers van het betreffende weblog heb ik al een aantal voorbeelden ontvangen.
Het "geval Nutella" staat dus duidelijk niet op zichzelf.

Het is nu aan Albert Heijn om de schijn van consumenten-misleiding terstond weg te nemen.

Met vriendelijke groet,

Terrence Weijnschenk

On 18-06-10 11:28, InternetKlantenService wrote:



Geachte heer W,

Hartelijk dank voor uw reactie.
Naar aanleiding van uw melding zullen wij niet ál onze winkels een memo
sturen. Het is vanzelfsprekend dat de prijskaartjes moet kloppen met de
actuele prijs van de artikelen.
Mocht u meerdere concrete voorbeelden hebben afwijkingen bij bepaalde
winkels dan kunt u dit of melden in de winkel of bij ons. Wij zullen
vervolgens de winkel op de hoogte brengen.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

Dennis Breed


Origineel bericht:


Uw reactie:

Mijn hartelijke dank voor deze snelle en correcte actie.

Echter, soortgelijke gevallen van "prijskaartjes-politiek" zijn
geconstateerd bij meerdere vestigingen
en bij meerdere producten.

Mag ik aannemen dat eerdaags élke filiaal-manager een memo ontvangt
waarin staat aangegeven
dat het misleiden van klanten -al dan niet bewust- indruist tegen het
officiële beleid van AH?

Met vriendelijke groet,


Geen opmerkingen: