Albert Heijn: Nutella

Geachte dames, heren,

Vandaag viel het bij mij op dat in Uw filiaal aan de Bilderdijkstraat te Amsterdam de pot Nutella hazelnootpasta met het label "Family Value Verpakking" omgerekend per kilogram duurder was dan hetzelfde artikel in de reguliere verpakking. Omgerekend blijkt Nutella in de "normale" verpakking vier cent per kilo goedkoper
dan de groot geadverteerde voordeelverpakking.

Uiteraard rekent U op de consument die zich laat leiden door impuls-aankopen. Een eerste impuls vertelt de consument dat een voordeelverpakking goedkoper is dan een normale pakking. Dat blijkt dus niet zo te zijn.

Ik vraag U mij en de lezers van http://vragen.blogspot.com aan te geven bij welke andere produkten nog meer sprake is van het verleiden tot het kopen van een zogenaamde voordeelverpakking, daar waar de reguliere verpakking niet alleen absoluut maar ook omgerekend naar kilo of liter goedkoper is.

U noemt dat ongetwijfeld "goede marketing" maar andere mensen zouden het kunnen zien als consumentenmisleiding. Om een en ander onafhankelijk te laten onderzoeken heb ik dit schrijven ook verzonden naar diverse consumenten-organisaties.

Met vriendelijke groet,

Reacties

Anoniem zei…
Dit is heel vaak aan de hand. Ook met koffie 'trappen klanten er echt heel vaak in'. Ik raad klanten daarom altijd aan om niet naar de prijs te kijken, maar naar de gewichtsprijs, want ook ik vind het een misleidende en een gemene truc. Helaas kan ik er voor de rest niet veel aan doen.

Grtz.
Merrin
Werkzaam bij
AH 1117
Bilderdijkstraat 37
Amsterdam

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT