Antwoord op: Stadgenoot

Update: Vandaag werd ik gebeld door een manager van Stadgenoot (de heer de Bilde zelf kon helaas niet aan de lijn komen blijkbaar) die de klacht van mijn moeder over de niet-onderbouwde verhoging van het servicegeld gegrond verklaarde. Hij bood mij namens het bedrijf zijn excuses aan en zal ook nog m'n moeder een excuusbrief sturen. Daarbij krijgt zij een nieuwe factuur voor een bedrag dat vele malen lager uitvalt dan het bedrag wat men haar in eerste instantie door de maag wilde splitsen. U leest't: klagen helpt! Case closed.

Geachte heer de Bilde,

Hartelijk dank voor Uw snelle reaktie.

Wat betreft dat cynisme: het is zeker niet persoonlijk bedoeld (ik ken U tenslotte niet persoonlijk) maar het is helaas een feit dat burgers opvallend vaak te maken hebben met instanties die claimen klachtenbrieven niet te ontvangen of veel te laat daarop reageren terwijl er -vreemd genoeg- blijkbaar wél de mankracht is om snel met incassomaatregelen te dreigen.

Nogmaals: Ik begrijp dat U het niet prettig vindt wanneer er een sarcastisch toontje tegen U wordt aangeslagen maar probeert U alstublieft te begrijpen dat ik het niet prettig vindt als een instantie m'n moeder bedreigt zonder (klaarblijkelijk) naar haar te willen luisteren.

Met vriendelijke groet,

TW

Mark de Bilde schreef:

Geachte heer W

Ik heb uw mail doorgestuurd naar dhr. Kilian als verantwoordelijke medewerker voor de servicekostenafrekening namens de afdeling Concernadministratie. De afdeling Huurzaken is enkel verantwoordelijk voor incasseren van openstaande vorderingen, bestrijding overlast en woonfraude en huurcommissiezaken. Ik zal uw cynische en sarcasme voor de goede orde verder negeren.

Ik vertrouw erop dat u op korte termijn een reactie zal ontvangen

Vriendelijke groet,

Mark de Bilde

Manager Huurzaken

Reacties

Unknown zei…
Geachte heer De Bilde,


Zoudt u zo goed willen zijn om voor alle lezers aan te duiden waar het sarcasme en cynisme zitten in de brief van mijnheer W.? We zien heel wel waar het in uw brief zit.

Het bericht van mijnheer W. is echter van heel andere aard dan van u met het nutteloze venijn in de staart.

Voorts wijs ik u er op dat een enkel telefoontje naar een incassobureau vaak wonderen doet wanneer men daar verneemt wat hun klant zich meent te kunnen veroorloven - zaken zoals dit onbeschaamde antwoord op een duidelijke brief betreffende een gegriefde huurder.

De incasseerder zal dan vaak de incasso terug verwijzen naar zijn klant - en dat bent u wel degelijk, ondanks uw pogingen te doen alsof u nergens wat vanaf weet.

Zoiets komt uw standing bij incassobureaux echt niet ten goede, zeker niet als bovenstaand antwoord meegaat.

Wij lezers van dit blog hebben inmiddels al begrepen dat u geen heer van stand bent. En daaruit trekken we weer onze conclusies omtrent de verhuurder waar u voor werkt. Misschien moeten we die ook eens bellen?

Een beter antwoord aan mijnheer W. zou ons respect voor u en uw werkgever heel misschien nog kunnen herstellen. Wij wachten af.

groet-

VHJM van Neerven
Hoofdredacteur VNC communicatie consult

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT