Een bezorgd burger stelt vragen aan machthebbers

3 november 2009

Albert Heijn II

Hierbij het antwoord van Albert Heijn op mijn brief van enkele dagen terug:

Geachte heer Weijnschenk,

Wij vinden het vervelend te lezen dat er bij u het vermoeden is dat er meerdere malen iets mis is gegaan bij uw kassatransacties. Graag informeren wij u het volgende over het gegeven dat u bij ons alleen gebruik kunt maken van aanbiedingen indien de Bonuskaart wordt gebruikt. Iedere ondernemer mag zijn/haar product aanbieden op de manier die hij wil zolang hij zijn klant
daarmee maar niet discrimineert. Onze klanten kunnen de Bonuskaart gratis
krijgen en ook anoniem gebruiken. Verder worden ook niet al onze aanbiedingen in de AH Bonusfolder vermeld. Deze informatie staat ook in de Bonusfolder vermeld op pagina 19: De AH
Bonusaanbiedingen zijn alleen geldig met een AH Bonuskaart. Naast de aanbiedingen in deze Bonusfolder, hebben wij in onze winkels nog meer dan 200 andere aanbiedingen.

Wij vertrouwen erop u met deze toelichting voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

Dennis Breed

Mijn antwoord:
Geachte heer Breed,

Mij gaat het erom dat klanten worden misleid en hoogstwaarschijnlijk doelbewust.
Als een aanbieding in de Bonus is, zoals dat heet, dient dat duidelijk bij het produkt in het schap vermeld te worden.

Dit is regelmatig niet het geval, althans bij het filiaal aan de Bilderdijkstraat.
Mijn vraag aan U is: is dit beleid of een verzaking van de betreffende manager?

Met vriendelijke groet,
TW

P.s. Uw antwoord en ook bovenstaande vragen zijn gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com

Geen opmerkingen: