Posts

Posts uit januari, 2009 tonen

Vaderschap IV

Het blijkt erg lastig om antwoord te krijgen op vragen, gesteld aan het Ministerie van Justitie. Ik probeerde dat al eerder maar blijf het proberen: Ministerie van Justitie Postbus 20301 2500 EH Den Haag Amsterdam, 30 januari 2009 Betreft: Antwoord op diverse vragen. Geachte dames, heren, Ongetwijfeld heeft U het razend druk. Waarsschijnlijk zelfs té druk om een burger te vertellen hoe een deel van het Nederlands juridisch systeem in elkaar steekt. Toch verzoek ik U met klem om alsnog te reageren om de inmiddels meerdere malen (Voor het laatst oktober van het vorig jaar) gestelde vragen: Waarom moeten beide ouders tekenen voor het paspoort van een minderjarige maar is het voldoende wanneer alleen de moeder tekent? Hierbij wordt de vader dus gediscrimineerd. Een duidelijke overtreding van artikel 1 van onze zo geliefde grondwet. Waarom wordt een moeder zelden uit de ouderlijke macht ontheven, zelfs als zij een zwaar misdrijf heeft gepleegd terwijl de Nederlandse rechterlijke macht er

Cozzmoss

Irene van den Berg van Cozzmoss klaagt graag mensen aan die volgens haar plagiaat hebben gepleegd doordat zij op hun website danwel weblog een stukje van een ander hebben geknipt en geplakt zonder bronvermelding. Nu wil het feit dat zij zelf ooit een commercieel artikel had geschreven dat achteraf bijna letterlijk van de website van het Nibud afkomstig bleek. Het door mevrouw van de Berg geschreven artikel vindt U hier en dat van het Nibud hier . Uiteraard had zij zelf niet aan bronvermelding gedaan en presenteert zij "mogelijkheden" als "feiten". Ik gaf haar uitgebreid de kans hierop te reageren maar helaas voor haar weigert zij elk commentaar: ---------------------- Beste Irene, Inmiddels heb ik aan het Nibud doorgegeven dat jij weigert te reageren op de vraag of jij zelf plagiaat hebt gepleegd toen je een artikel van het Nibud bijna letterlijk overnam en deed voorkomen alsof je zelf de betreffende informatie hebt vergaard. Binnenkort zal één van hun advocaten co

KPN IV

Ook mevrouw Westerhof weet niet hoe zij moet omgaan met klanten. Tenzij zij liegt in opdracht van de baas. Maar dat zal toch niet? Toch?? Geachte mevrouw Westerhof, Inmiddels is het een week geleden dat U mij voor het laatst de toezegging deed dat ik gebeld zal worden. Ik vraag mij af of er al een jaartal gepland staat voor het uitvoeren van die aktie zodat ik daar rekening kan houden met bijvoorbeeld het plannen van een wintersportvakantie in 2014. Ik begrijp dat Uw medewerkers het te druk hebben om hun werk te doen maar wat is het dan waar zij het zo druk mee hebben? Mocht ik binnen 24 uur niet zijn gebeld dan gaat de KPN op rapport en zal ook Uw naam niet onvermeld blijven. Ik hoop dat een en ander op een misverstand berust en dat dit gedrag niet typerend blijkt voor de manier waarop de KPN met klanten denkt te moeten omgaan. Met vriendelijke groet, Dhr. TW P.s. Omdat mijn vaste telefoon nog steeds is afgesloten hierbij nogmaal mijn mobiele nummer: 06-xxxxxxx KPN wrote: Geachte

Vervolg op: KPN II

Ook Nancy Verlinden van de KPN stuurt mensen graag met een kluitje in het riet. Dat weerhoudt mij er niet van mijn eis om een vergoeding kracht bij te zetten: Geachte mevrouw Verlinden, Op 4 Januari zond ik de KPN een factuur voor gederfde inkomsten na onterecht te zijn afgesloten van e-mail en vast telefoonverkeer. Deze rekening is niet binnen de gestelde termijn voldaan en is daarom verhoogd met wettelijke rente en administratiekosten. Aangezien mijn vaste telefoonlijn nog steeds niet in orde is verzoek ik U een navenante vergoeding van teveel betaald abonnementsgeld. Het totaalbedrag komt hiermee op E.328,16 Mocht dit bedrag te hoog zijn om in één keer te kunnen voldoen dan kunt U eventueel betalen in vier termijnen van E.82.04 waarvan de eerste binnen dient te zijn voor 14 februari 2009. Kosten voor verdere incasso komen voor rekening van de KPN. Met vriendelijke groet, Dhr. TW

Vervolg op: KPN III, deel 2

De KPN lijkt gestopt met het verlenen van klantenservice: Verschillende medewerkers blijken gewoon te liegen of gedragen zich als jonge kinderen: "Iets toezeggen is niet hetzelfde als het daadwerkelijk doen." wil ik ze dan zeggen. Zo kreeg ik ooit antwoord van Herman de Vries, een week terug. Tijd om te vragen waar de beloofde reaktie blijft: Beste meneer de Vries, Vanwege de klaarblijkelijk enorme drukte bij KPN houdt ik het kort: Wat bedoelt de KPN met "zo spoedig mogelijk"? Met vriendelijke groet, Dhr. T. Weijnschenk

Antwoord op: Postbank II, deel 2

Mevrouw van der Wal, Manager Customer Service van de Postbank, gaf mij in een vorig bericht onjuiste informatie. Je zou van een heuse Docterandus zulke blunders toch niet verwachten. Maar goed. Hier het vervolg: Geachte mevrouw van der Wal, Onvoorstelbaar dat er zo ontzettend lang gewacht wordt met antwoord geven en dat het dan nog het verkeerde antwoord is ook! Uiteraard wordt hier melding van gemaakt aan Uw superieuren. Bovendien heeft U nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag: Het storten van muntgeld op een spaarrekening om het vervolgens de volgende dag alsweer over te schrijven naar de betaalrekening kost niet alleen de klant maar ook de Postbank meer tijd (en dus geld!) dan het rechtstreeks storten van muntgeld op de betaalrekening. Nu is het bedrag van 0,30 Eurocent per zakje (Drie zakjes muntgeld laten storten kost minder dan een cent!) geen onoverkomelijke financiële aderlating maar het gaat om het principe. Niet alleen U bent in verwarring maar ook de loketmedewer

Antwoord op: E.ON

Bij E.On Reageert men snel en vakkundig op vragen van klanten: Geachte mevrouw van de Laar, Mijn hartelijke dank voor dit prompte en meer dan volledige antwoord. Met vriendelijke groet, Dhr. TW E.ON Klantenservice wrote: Geachte heer W, Op 15 januari 2009 hebben wij uw e-mail ontvangen. Hierin geeft u aan dat u een vraag hebt over de tariefsverhoging. In deze e-mail gaan wij in op uw vraag. 1. Waarom verandert de energieprijs Door de ontwikkelingen van de olieprijs. De gas- en elektriciteitsprijzen zijn gekoppeld aan de olieprijs. 2. Hoe wordt een energieprijs berekend De energieprijs bestaat uit a. Leveringskosten b. Netwerkkosten c. Energiebelasting d. BTW < www.eon-benelux.com Snel naar ‘Tarieven’ Opbouw energieprijs>> 3. Wat is de stijging? E.ON verhoogt de variabele energietarieven voor a. Gas: 10 % b. Elektriciteit 22 % Deze verhoging heeft alleen betrekking op de leveran

E.ON

Verschillende energiebedrijven verhoogden hun tarieven "in verband met de hoge olieprijs van een half jaar geleden". Gaan de prijzen over een half jaar dan omlaag omdat de olieprijs onlangs is gekelderd? Ik vroeg het een woordvoerdster van E.ON: Aan: Mw. S. van der Schoot, manager customer services Geachte mevrouw van der Schoot, Op 7 januari jongstleden ontving ik van U een brief gedateerd op 2 januari van dit jaar. Daarin geeft U aan dat de prijzen per 1 januari 2009 zullen worden verhoogd. Buiten het feit dat het volgens de geldende natuurwettten onmogelijk is iets te doen dat al gedaan is, (met name omdat het al gedaan is en dus niet meer gedaan kan worden) had ik nog een andere vaststelling. U vertelt de klant dat de tarieven worden verhoogd omdat een half jaar geleden de olieprijzen zo hoog waren. Volgens deze aanname zouden de prijzen over een half jaar dus flink moeten dalen, aangezien in de laatste paar maanden van 2008 de prijs van olie op de wereldmarkt enorm is ge

Antwooord op: KPN III, deel 2

Het is nog steeds druk bij de KPN . Kijk maar eens op de Hyves-pagina's van de diverse medewerkers... Geachte heer W, Wij hebben begrip voor uw reactie. Het e-mailcenter beschikt niet over de mogelijkheid u in deze situatie een oplossing te bieden. Het probleem is echter bekend en in behandeling genomen onder registratienummer: 5460534 Naar aanleiding van uw bericht hebben wij de afdeling die uw probleem in behandeling heeft genomen een toelichting gegeven. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen. Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Herman de Vries KPN

Antwoord op: Postbank II

Na enig aandringen kreeg ik vandaag antwoord op mijn vraag waarom rekeninghouders van de Postbank geld moeten betalen om hun eigen geld op hun eigen rekening te mogen storten. U kent mij inmiddels: meteen stelde ik een nieuwe vraag. Geachte mevrouw van der Wal, Dank voor uw antwoord en uw excuses voor het lange uitblijven ervan. In antwoord op Uw bericht heb ik nog een tweetal vervolgvragen: 1. Kunt U ervoor zorgen dat de loketmedewerkers van de Postbank eerdaags ook beschikken over de door U verstrekte informatie? 2. Waarom staat er bijvoorbeeld op het vrij grote postkantoor Amsterdam Kinkerstraat geen zogenoemde stortautomaat? Overigens lijkt het sowieso gratis om muntgeld te laten storten op een spaarrekening en het als klant de volgende dag vanaf daar over te schrijven naar de betaalrekening. Deze aktie kosten zowel de Postbank-medewerker alsook de klant meer tijd en moeite. Is dat de bedoeling van het systeem? Mijn lezers en ik zijn benieuwd naar Uw antwoord. Met vriendel

Antwoord op: Albert Heijn III, deel 4

Albert Heijn wil graag dat de NMa onderzoekt of 's lands grootste kruidenier verboden prijsafspraken maakt met de concurrent. Tenminste, dat zou je haast gaan denken: Geachte mevrouw Denie, Omdat ik door het uitblijven van een antwoord van Uw zijde er inmiddels bijna van overtuigd ben dat Albert Heijn verboden prijsafspraken maakt met enkele concurrenten en daarmee doelbewust de consument benadeelt is inmiddels de NMa op de hoogte gebracht van dit mogelijk strafbaar feit. Uw naam is hierbij genoemd. Daarbij wil ik het niet onvermeld laten het te betreuren dat de verantwoordelijke managers het beleid voeren om doelbewust buiten schot te blijven. Uiteraard krijgt U nog een kans op rectificatie en ook dat antwoord zal worden gepubliceerd. In de hoop dat een en ander op een misverstand Uwerzijds berust, teken ik. Met vriendelijke groet, TW

Postbank II

Bijna een maand terug stelde ik een vraag aan de mensen van de Postbank. Tot op heden ontving ik niets meer dan een "wij zullen binnen tien dagen reageren"-antwoord. Niet genoeg. Geachte mevrouw van der Wal, Ik betreur het ten zeerste dat ik in negatieve zin moet berichten over Uw bedrijf. Uw schijnbare onwil om te reageren op consumentenvragen strekt U niet tot eer. Geen enkel excuus is voldoende om deze ommissie van Uw zijde teniet te doen. U wordt andermaal -en nu met klem- verzocht antwoord te geven op mijn vraag. Laat U het na binnen 48 uur hieraan te voldoen dan rest mijn geen keus dan het inlichten van de authoriteiten op dit gebied. Met vriendelijke groet, TW ------------------------------------- 04/01/09 Geachte mevrouw van der Wal, Mag ik U vriendelijk verzoeken U aan Uw eigen toezegging te houden? Met vriendelijke groet en alsnog de beste wensen voor 2009. TW P.s. Ik wil U helpen herinneren dat onze correspondentie wordt gepubliceerd. postbank@postbank.nl wrot

Antwoord op: Connexxion II

Zie ook antwoord op Connexxion Beste mevrouw Tak, Ongelooflijk! Dit verhaal staat lijnrecht op hetgeen U eerder melde. Weet U zeker dat morgen bijvoorbeeld niet versie drie van het gebeuren opduikt? Verder: Hoe komt het dat als mijn moeder een wagen bestelt de bestuurder bij haar huidige adres voor de deur staat terwijl volgens Uw opgave haar oude (en gelukkig tijdelijke) adres in het systeem staat vermeld. Het is technisch gezien onmogelijk dat beide beweringen waar zijn. Het verpleegadres is al enige tijd gesloten om ruimte te maken voor een uitbreiding van de Hermitage. De arbeiders van de bouwput die het terrein nu siert zullen niet de moeite hebben genomen van wie welke binnenkomende post is en deze netjes sorteren en bewaren totdat er iemand om vraagt. Denk ik. Helaas ben ik door wederom een fout van de KPN andermaal afgesloten van het vaste telefoonnetwerk. Daarom krijgt U hierbij, ten behoeve van Uw collega, mijn mobiele nummer: 06-xxxxxxx Nogmaals mijn hartelijke dank voor het

Antwoord op: verzekering II

Geachte heer/mevrouw In len trac, Hartelijk dank voor dit bericht. Het was snel en volledig. Helaas brengt dat mij niet dichter bij mijn geld en soms vraag ik mij af waar ik al die jaren premie voor heb betaald... Op 11 juni ontving ik een voorschot van 2500; Op 15 juli ontving ik 3076 wat indertijd volgens Uw opgave de laatste betaling zou zijn. Ik zou nu volgens jullie een tegoed hebben van 6544,31 Dat brengt volgens mijn rekenmachine het totaal op E.12120,31 Mijn opgave bedroeg iets meer dan E.14000,-, (en werd later verhoogd toen bleek dat niet alle geredde spullen daadwerkelijk gered konden worden) nog steeds minder dan het totaal verzekerde bedrag van ruim E.17000,- maar toch krijg ik niet meer uitgekeerd dan "het verzekerde bedrag". Het bedrag van E.5500,- dat betaald moest worden voor het opslaan en de schoonmaak van geredde goederen dient volgens mijn polis ("Alle schade aan de inboedel voortkomend uit brand") te worden voldaan door de verzekering. Kunt U m

Villa DM

Beste Matthijs, Hartelijk dank voor je prompte reaktie en de keurige uitleg. Zoals de site er nu nog uitziet komt het op mij allemaal toch enigszins aanmatigend en zelfs respectloos uit. Natuurlijk kan dat nooit de bedoeling zijn en ook daarom verheug ik mij in jouw antwoord. Om wat aandacht te vragen voor het door jullie gesteunde goede doel zal ik de betreffende link ook plaatsen op http://vragen.blogspot.com alsook op http://terrebel.blogspot.com Met vriendelijke groet, TW P.s. Zou het niet prachtig zijn als elke commerciële instelling zelfs maar 0,2 procent van de omzet zou reserveren voor een goed doel? Jullie bedrijf geeft daarin het goede voorbeeld. Zelfs al ben ik -zacht gezegd- geen uitgesproken van van het fenomeen Direct Marketing...;-) Mathijs Heijting wrote: Beste T, Dank voor je e-mail. Ik kan je gerust stellen, vanaf volgende week is onze nieuwe site in de lucht. Daar zullen geen iconen worden getoond. Op de huidige site staat te lezen waarom we deze iconen eren. Ni

Antwoord op: KPN III

Volgens mevrouw Timmers van de afdeling facturering is het momenteel zo druk bij de KPN dat men geen tijd heeft om het werk te doen. Blijkbaar. Vandaag is om onverklaarbare reden mijn vaste telefoon afgesloten voor inkomende en uitgaande gesprekken. Bij de helpdesk is er nu de zoveelste "ticket" aangemaakt. Vervolgens zou de medewerker mij doorverbinden met de afdeling facturering zodat ik kan vragen waarom zij mij nog niet hebben gebeld over het bedrag dat ik krijg naar aanleiding van de geleden schade door 11 dagen lang van zowel telefonisch alsook elektronisch verkeer te zijn afgesloten. Volgens de helpdeskmedewerker kunnen hij en zijn collega's van de technische afdeling geen vragen beantwoorden over facturering. Nee, en een simpele aktie uitvoeren als iemand doorverbinden kunnen ze ook niet want dat was hij blijkbaar "vergeten". Mijn goudvissen hebben een beter geheugen... Het verbaasde mij dat zijn collega niet alleen mijn vragen over de door mij ingezonde

Antwoord op: Connexxion

Zo hoort't! Beste heer Weijnschenk, Op 6 januari richtte u zich tot Connexxion (CXX) met uw klacht over het feit dat uw moeder al een hele tijd wachtte op een nieuwe pas voor het aanvullend openbaar vervoer (AOV). CXX heeft u klacht aan ons doorgestuurd omdat het verstrekken van passen onder de verantwoordelijkheid van onze dienst valt. Ik heb u vandaag telefonisch gesproken en daarbij een en ander uit kunnen leggen. In dit bericht vat ik nog even samen wat wij hebben besproken. Reisgenoot mag mee Uw moeder verwachtte een nieuwe pas voor het AOV omdat zij voortaan een reisgenoot mee wilde kunnen nemen. Sinds 1 januari van dit jaar is het echter niet meer nodig om een aparte aantekening op de pas te hebben voor een reisgenoot. Er hoeft ook niet meer jaarlijks betaald te worden voor het recht om een reisgenoot mee te nemen. Dat betekent dat uw moeder voortaan altijd een reisgenoot mee kan nemen bij haar reizen in het AOV met Connexxion. Deze reisgenoot betaalt dezelfde ritp

Antwoord op: vuurwerk

Hierbij mijn het antwoord van David Rietveld met daarop weer mijn reaktie. Erg netjes van deze GroenLinks-man en ook bijzonder snel. Zo kan het dus ook! Chapeau. Beste David, Hartelijk dank voor dit fraaie antwoord waar ik mij geheel in kan vinden. Het heeft mij er in elk geval van overtuigd dat jullie in volle overtuiging doen wat jullie denken dat goed is en dat zouden meer mensen moeten doen. Ik zou jullie graag succes willen wensen met jullie actie maar dan snij ik mezelf in de vingers...;-) In elk geval het allerbeste! Vriendelijke groet, Terrence Weijnschenk David Rietveld wrote: Dag T, we maken gebruik van een democratisch recht door 40.000 ondersteuners voor ons plan te verzamelen en het daarmee te agenderen voor de Tweede Kamer. Dat staat in het geheel niet in de weg aan úw democratisch recht om eigen keuzes te maken. Het aardige van een democratie is juist dat mensen van mening kunnen en mogen verschillen. Op www.mindervuurwerk.nl willen we de komende ingaan op alle

Antwoord op: KPN II

Kreeg ook vandaag een e-mail-bericht van de KPN: Een terugbelafspraak is "ingepland". Wat een onzin! Je belt iemand terug of je verdomt't. Zo simpel is dat. Ik ga toch niet een afspraak maken om iemand terug te bellen? "Ik stuur je dit mailtje om je te laten weten dat ik je waarschijnlijk in de loop van de dag ga bellen. Misschien." Ik vind dat een grote hoop stierepoep (en dat ook nog'ns zonder tussen-n. Zo.) Geachte heer W, Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u als volgt informeren: In ons systeem is uw probleem reeds bekend en doorgegeven aan de afdeling die dit gaat behandelen. Volgens onze gegevens is uw vraag in behandeling genomen onder reactienummer 5460534. Via dit reactienummer hebben wij geconstateerd dat een terugbelafspraak is ingepland. Dit betekent dat u volgens de huidige planning op 8 januari 2009 op telefoonnummer 06-xxxxxxx gebeld wordt. Vriendelijk verzoeken wij u om uw geduld. Er wordt spoedig telefonisch contact met u opgenomen. O

Verzekering II

Beste Tine, Vanmorgen werd ik door Ramon gebeld met de mededeling dat alles vandaag in orde zou komen, zelfs als de schade-expert wederom niet zou meewerken. Je zult begrijpen dat ik erg opgelucht was. Daarom was de teleurstelling des te groter toen Ramon mij zojuist weer belde om te zeggen dat het nog wel een paar weken langer kon duren omdat ik een klacht heb ingediend. Je kunt je misschien voorstellen dat het door mijn hoofd schoot hoe ik aan mijn zoon zou moeten uitleggen dat onze vakantie niet doorgaat én wij onze aanbetaling kwijt zijn omdat ik na ruim een half jaar nog steeds niet heb gekregen waar ik recht op heb, namelijk een goede schade-afhandeling. Ramon vertelde mij dat ik mogelijk een voorschot kan ontvangen omdat wel duidelijk is dat ik een vrij groot bedrag tegoed heb maar dat voorlopig niet krijg, enerzijds omdat Ramon per abuis het dossier al had afgesloten in oktober zonder dat er meer dan een initieel voorschot was uitbetaald en anderzijds omdat de schade-

Connexxion

Geachte dames, heren, Namens mijn cliënt, mevrouw SW, Geb. datum xx/xx/xx, klantnummer xxxxxxx stel ik U de volgende vraag: Op 8 oktober vroeg zij een nieuwe pas aan in het kader van de regeling "Vervoer op maat" v/h Stadsmobiel. Op 10 november belde zij met Uw dienst om te vragen waarom zij de kaart nog niet had ontvangen. Er zou toen "onmiddellijk" alsnog een kaart worden verstuurd. Op 2 november rappeleerde zij nogmaals waarna zij de dag erna werd teruggbeld met de mededeling dat zij "binnen twee weken" de kaart zou ontvangen. Op 17 november belde zij andermaal met het servicenummer en werd haar toegezegd dat de pas inmiddels was verstuurd. Toen zij op 23 december maar weer eens vroeg wanneer zij de kaart dan toch eindelijk zou ontvangen werd gezegd dat het verzendhuis de bestelling klaar had liggen. Inmiddels is het 6 januari 2009 en heeft zij de nieuwe pas nog niet ontvangen. Zij is er nu van overtuigd dat er op organisatorisch en communicatief

Vuurwerk

De heren Rietveld en Bonte van GroenLinks willen de Tweede Kamer verzoeken het afsteken van vuurwerk door particulieren te verbieden en het door centrale overheden alleen nog laten afsteken door professionals op daartoe aangewezen plekken. Ondermeer omdat het afsteken van vuurwerk slecht voor het milieu is. Als de overheid het afsteekt opeens blijkbaar niet? Bovendien denk ik dat alle foldertjes die de politieke partijen samen laten drukken een grotere belasting vormen voor met milieu dan die ene dag per jaar dat er vuurwerk wordt afgestoken. Maar goed. Beste meneer Rietveld, Via de media vernam ik van Uw burgerinitiatief dat de Tweede Kamer moet oproepen een einde te maken aan het afsteken van vuurwerk door particulieren. Voordat U de actie verder neemt vraag ik U het volgende in overweging te nemen: Bent U zich ervan bewust dat verreweg de meeste vuurwerk-ongelukken én uitingen van vandalisme (dus ook die niet aan vuurwerk zijn gerelateerd) worden veroorzaakt door het gebruik van

Antwoord op: KPN

Ontving al vandaag een reaktie van de KPN op mijn gisteren verzonden factuur en stuurde meteen een berichtje terug: Beste mevrouw Paridaans, Mijn telefoonnummers (inclusief mijn mobiele) vindt U onderaan mijn eerste bericht. Als U het niet kunt zien, gewoon even naar beneden "scrollen". Voor Uw vragen en opmerkingen houd ik mij dag en nacht bereikbaar. Met vriendelijke groet, TW KPN wrote: Geachte heer W, Naar aanleiding van uw bericht over de gemaakte kosten kunnen wij u als volgt informeren: Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen ontvangen wij graag de volgende gegevens: - een telefoonnummer waarop u bereikbaar bent, bij voorkeur mobiel - Een tijdsvak wat u het beste uitkomt; 's Ochtends (08.00-13.00) 's Middags (13.00-18.00) Geen voorkeur Zou u zo vriendelijk willen zijn deze gegevens aan ons te retourneren, door dit bericht mee terug te sturen (kies voor 'beantwoorden' of 'reply'). Met vriendelijke groet, Ilse Paridaans KPN

KPN

Omdat de monteurs van KPN hun werk niet goed doen, stuurde ik hen een factuur. Dan weten zij ook eens hoe dat voelt...;-) Amsterdam, 4 januari 2009 Betreft: gederfde inkomsten Geachte mevrouw, meneer, Bij deze treft U de factuur aan voor de door mij gemaakte kosten, misgelopen inkomsten en een teveel betaald bedrag aan abonnementskomsten, samenhangend met het door een fout van de KPN niet per e-mail of telefoon bereikbaar zijn in de periode van 22 december 2008 tot en met 2 januari 2009 van ondergetekende. Teruggave abonnementsgeld: (52,95 per maand geëxtrapoleerd naar 12 dagen plus 19% BTW) = E. 24.86 Kosten internetcafé: (2*4 maal 1Euro) = E. 8,- Gederfde inkomsten door gemiste opdracht (200 euro plus 19% BTW) = E.238,- Gelieve het totaalbedrag a E270,86 binnen 14 dagen over te maken op (Postbank)rekening xxxxxxx t.n.v. TW, Amsterdam. Daarna wordt het bedrag verhoogd met wettelijke rente. Eventuele bijkomende ko

Verzekering

Amsterdam, 4 januari 2009 Betreft: afhandeling schadevergoeding Beste Tine, Afgelopen mei raakte ik een aanzienlijk deel van mijn inboedel kwijt door brand. Gelukkig zijn er geen persoonlijke ongelukken gebeurd en was ik goed verzekerd. Dacht ik. Inmiddels leven wij ruim acht maanden verder en heb ik niets meer ontvangen dan een voorschot op het totale schade-bedrag van ongeveer 14.000 euro. Jouw medewerker Ramon Perridon en de schade-expert heb ik meerdere malen aan de telefoon gehad alsook per e-mail benaderd. Zo kwam ik er tot mijn verbijstering achter dat de rekening van Belfor/Recontec voor het schoonmaken en opslaan van een deel van de geredde inboedel in zijn geheel wordt ingehouden van het bedrag dat uiteindelijk aan mij vergoed wordt. 5.500 Euro voor de schoonmaak en opslag van ongeveer 1000 euro aan goederen vind ik niet alleen veel maar ik vind het ook belachelijk dat ik daar zelf voor moet opdraaien. Ik zag daar ook graag de originele factuur van terug aangezien het mij bev

Ymere II

Amsterdam, 4 januari 2009 Betreft: klachten na renovatie Dames, heren, Vorige week zaterdag wilde ik koken. Op hetzelfde dubbele stopcontact had ik daartoe de magnetron en de waterkoker aangesloten. Op dat moment kwam er een steekvlam uit het stopcontact en brandde de waterkoker door. [EDIT] Woensdag 31 december vertelde mevrouw Koeiman van Ymere mij dat er geen gaatje was in de planning om die dag nog alsnog een [EDIT] electricien te sturen. Eerst toen ik haar vertelde dat ik dan Ymere aansprakelijk zou houden indien er wederom brand zou ontstaan door nalatigheid bleek er opeens wél een gat in de planning te zijn. Nu denk ik dat het gat in de planning zo groot is geworden dat de betreffende electricien erdoor is gezakt en raad ik U aan een reddingsactie op touw te zetten want de door mevrouw Koeiman gestuurde electricien is nog niet bij mij aangekomen. Andermaal is nu dus bewezen dat het bedrijf dat door Ymere was ingehuurd om de renovatie na de brand bij mij thuis uit te voeren zich

Antwoord op: Coffeeshops

In reaktie op mijn brief van 21 november 2008 aan de burgemeester van Amsterdam ontving ik (inmiddels een paar weken terug) een brief met de volgende inhoud: Geachte heer W, Onlangs ontving ik van u een e-mailbericht waarin u mij een vraag stelt over het afstandscriterium tussen coffeeshops en scholen, dat op verzoek van van het kabinet door de gemeenten dient te worden toegepast. Uit uw bericht maak ik op, dat u voor deze maatregel begrip kunt opbrengen, maar dat u zich tegelijkertijd afvraagt waarom ten aanzien van alcohol geen beperkende maatregelen worden gesteld om middelbare scholioeren te beschermen. Dit aangezien u alcohol beschouwt als een van de ergste harddrugs. Zoals u weet plaats ik kanttekeningen bij de effectiviteit van het afstandscriterium tussen coffeeshop en school. Ik ben het met u eens, dat de maatregel die door de landelijke overheid wordt opgelegd bijboorbeeld voorbijgaat aan de schadelijke effecten die alcoholgebruik bij minderjarigen kan hebben. Momenteel vind