Een bezorgd burger stelt vragen aan machthebbers

17 januari 2009

Antwoord op: Postbank II, deel 2

Mevrouw van der Wal, Manager Customer Service van de Postbank, gaf mij in een vorig bericht onjuiste informatie. Je zou van een heuse Docterandus zulke blunders toch niet verwachten. Maar goed. Hier het vervolg:

Geachte mevrouw van der Wal,

Onvoorstelbaar dat er zo ontzettend lang gewacht wordt met antwoord geven en dat het dan nog het verkeerde antwoord is ook! Uiteraard wordt hier melding van gemaakt aan Uw superieuren.

Bovendien heeft U nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag:
Het storten van muntgeld op een spaarrekening om het vervolgens de volgende dag alsweer over te schrijven naar de betaalrekening kost niet alleen de klant maar ook de Postbank meer tijd (en dus geld!) dan het rechtstreeks storten van muntgeld op de betaalrekening. Nu is het bedrag van 0,30 Eurocent per zakje (Drie zakjes muntgeld laten storten kost minder dan een cent!) geen onoverkomelijke financiële aderlating maar het gaat om het principe.

Niet alleen U bent in verwarring maar ook de loketmedewerkers van de Postbank hanteren per individu andere richtlijnen.

Persoonlijk denk ik dat het tijd wordt voor duidelijkheid.

Heel mooi dat U vertelt dat De Postbank ervoor gekozen heeft de stortingsautomaten alleen in de nieuwe Postbank-winkels te plaatsen maar dat beantwoordt niet de vraag waarom er geen stortingsautomaten worden geplaatst in de reeds bestaande.

Ik neem tenminste aan dat de door U genoemde beslissing is genomen door een mens
en niet door een kunstmatige intelligentie die "De Postbank" wordt genoemd en waarmee niet kan worden gecommuniceerd. Een en ander is dus na te vragen.

Gaarne alsnog Uw antwoord.

Alvast mijn dank voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

Dhr. TW

P.s. Uiteraard wordt ook onderstaande én bovenstaande gepubliceerd op http://vragen.blogspot.com


postbank@postbank.nl wrote:
Geachte meneer W,

De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.
Wij hebben u onjuist geinformeerd in ons voorgaande e-mail. Onze excuses hiervoor.
Voor het storten van muntgeld op het Postkantoor betaalt u 0,30 eurocent per zakje. Het storten van muntgeld op de Spaarrekening is wel gratis. Om systeemtechnische redenen is het makkelijker om het muntgeld te storten op de Spaarrekening.
De Postbank heeft ervoor gekozen de Stortingsautomaten alleen in de nieuwe Postbank winkels te plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Manager Contactcenter

Postbank is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Wij stellen uw mening daarom erg op prijs. Klik op onderstaande link om deel te nemen aan een kort onderzoek en help ons onze dienstverlening te verbeteren.

http://www.email.postbank.nl/ext.dll?ID=OePMSOaQ4TVPOOOU&Q=D265

Geen opmerkingen: