Een bezorgd burger stelt vragen aan machthebbers

14 januari 2009

Antwoord op: Postbank II

Na enig aandringen kreeg ik vandaag antwoord op mijn vraag waarom rekeninghouders van de Postbank geld moeten betalen om hun eigen geld op hun eigen rekening te mogen storten.

U kent mij inmiddels: meteen stelde ik een nieuwe vraag.

Geachte mevrouw van der Wal,

Dank voor uw antwoord en uw excuses voor het lange uitblijven ervan.

In antwoord op Uw bericht heb ik nog een tweetal vervolgvragen:

1. Kunt U ervoor zorgen dat de loketmedewerkers van de Postbank eerdaags ook beschikken over de door U verstrekte informatie?
2. Waarom staat er bijvoorbeeld op het vrij grote postkantoor Amsterdam Kinkerstraat geen zogenoemde stortautomaat?

Overigens lijkt het sowieso gratis om muntgeld te laten storten op een spaarrekening en het als klant de volgende dag vanaf daar over te schrijven
naar de betaalrekening. Deze aktie kosten zowel de Postbank-medewerker alsook de klant meer tijd en moeite. Is dat de bedoeling van het systeem?

Mijn lezers en ik zijn benieuwd naar Uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Dhr. TW
------------------------
postbank@postbank.nl wrote:
Geachte meneer W,

Vervelend dat u nog geen reactie hebt gehad op uw e-mail.

U kunt kosteloos geld storten op uw Girospaarrekening. Wij brengen kosten in rekening voor het storten van muntgeld op de Girorekening, wanneer u geen Giropas bij u heeft (bij een stortautomaat) of wanneer er geen stortautomaat aanwezig is bij het Postkantoor. In alle overige gevallen betaalt u geen kosten voor het storten op uw eigen Girorekening.

De kosten die u hebt betaald voor het storten van muntgeld, staat los van de producten diensten die in het pakket zijn inbegrepen. Voor een overzicht van de producten en diensten die wij bieden in onze verschillende pakketten verwijzen wij u graag door naar de volgende website:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/article/detail/0,2842,1859_162460_915705951,00.html?linktype=int

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

Mw. drs. I.M. van der Wal
Manager Contactcenter

Postbank is continu bezig haar dienstverlening te verbeteren. Wij stellen uw mening daarom erg op prijs. Klik op onderstaande link om deel te nemen aan een kort onderzoek en help ons onze dienstverlening te verbeteren.

http://www.email.postbank.nl/ext.dll?ID=OePMSOaQ4TVPOOOU&Q=95C7

Geen opmerkingen: