E.ON

Verschillende energiebedrijven verhoogden hun tarieven "in verband met de hoge olieprijs van een half jaar geleden". Gaan de prijzen over een half jaar dan omlaag omdat de olieprijs onlangs is gekelderd? Ik vroeg het een woordvoerdster van E.ON:

Aan: Mw. S. van der Schoot, manager customer services

Geachte mevrouw van der Schoot,

Op 7 januari jongstleden ontving ik van U een brief gedateerd op 2 januari van dit jaar.
Daarin geeft U aan dat de prijzen per 1 januari 2009 zullen worden verhoogd.

Buiten het feit dat het volgens de geldende natuurwettten onmogelijk is iets te doen dat al gedaan is, (met name omdat het al gedaan is en dus niet meer gedaan kan worden) had ik nog een andere vaststelling.

U vertelt de klant dat de tarieven worden verhoogd omdat een half jaar geleden de olieprijzen zo hoog waren. Volgens deze aanname zouden de prijzen over een half jaar dus flink moeten dalen,
aangezien in de laatste paar maanden van 2008 de prijs van olie op de wereldmarkt enorm is gedaald.

Kunt U dat bevestigen of zijn Uw tarieven niet verbonden met die van olie op het moment dat de olieprijs zakt?

Graag per omgaande Uw antwoord want op Uw website vind ik geen verklaring.

Mijn lezers en ik zijn zeer benieuwd naar Uw reaktie.

Aanvaard alvast mijn dank voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

Dhr. TW

Klantnr.: xxxxxxxxx

http://vragen.blogspot.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sommatie van advocaat

Ymere II

Antwoord op: AFT